וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשבוע הבא לדיון בנושא האיראני

עודכן לאחרונה: 11.4.2021 / 19:52

פורום השרים צפוי לדון במו"מ על הסכם הגרעין והמתיחות באזור לראשונה זה חודשיים. השרים גנץ ואשכנזי פנו ליועץ לביטחון לאומי בבקשה לקיים את הישיבה כדי לעדכן את השרים ולהחליט על מדיניות בנושאים הקשורים לאיראן. גם מנדלבליט הצטרף לעמדתם

בווידאו: גנץ מתייחס לאיומים האיראנים - ישראל תמשיך להגין על עצמה/צילום: משרד הביטחון

הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס ביום ראשון הבא כדי לדון בנושא האיראני - המו"מ על הסכם הגרעין והמתיחות באזור. זו תהיה ישיבת קבינט ראשונה זה חודשיים.

שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי פנו ליועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת וביקשו לקיים ישיבת קבינט כדי לעדכן את השרים ולהחליט על מדיניות בנושאים שקשורים לאיראן. גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סבר כי יש לקיים ישיבת קבינט כיוון ששורת התפתחויות ביטחוניות בהקשר האיראני שעלולות להביא להסלמה התרחשו בלי שהקבינט עודכן לגביהן בצורה מסודרת.

שר החוץ גבי אשכנזי ושר הביטחון בני גנץ במליאת הכנסת, 15 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ביקשו לקיים ישיבה כדי לעדכן את השרים בנושא. גנץ ואשכנזי/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

סוגיית איראן עלתה היום בפגישה שקיים גנץ עם שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין, שנחת הבוקר בישראל. "ישראל רואה את ארצות הברית כשותפה לכל האיומים נגדה - כולל איראן", אמר גנץ לאחר הפגישה. "בטהראן של היום יש איום אסטרטגי לכל המזרח התיכון ולישראל. אנחנו נעבוד יחד שכל הסכם חדש עם איראן יבטיח את ביטחון העולם ומדינת ישראל".

בהמשך ייפגש אוסטין גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל אביב כוכבי. הביקור הוא הראשון של בכיר בממשל ביידן מאז כניסתו של הנשיא לתפקיד בחודש ינואר. אוסטין הבהיר כי "המחויבות שלנו לישראל, בעלת ברית משמעותית של ארצות הברית, לא תשתנה. נבטיח את היתרון הצבאי של ישראל. סיכמנו לפעול כדי להרחיב את שיתוף הפעולה בין המדינות בתחום ההגנה".

"יחסינו נבנו על אמון, ואנחנו מקווים לחזק את האמון הזה בהמשך", הוסיף, ברקע חשש במערכת הביטחון שארצות הברית תודיע על שינוי מדיניות במזרח התיכון, תוך ניסיון להצר את צעדי צה"ל, והערכות שמאחורי הדלפת המבצעים החשאיים נגד איראן עומדים גורמים אמריקניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully