וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' נפגש עם סער; חברת מפלגתו ששוחחה עם אלקין: "זה אפשרי"

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 10:04

יו"ר הציונות הדתית נועד עם יו"ר תקווה חדשה לפני שבועיים וניסה לשכנע אותו להצטרף לממשלת נתניהו, בניגוד להצהרותיו. מאז נמשכו המגעים, בין היתר דרך ח"כ סטרוק, במטרה להסיר את הצורך בהישענות על רע"ם. סמוטריץ': ממשלת בנט-לפיד עדיפה על הרס הימין עם תומכי טרור

סער לקראת סבב ההמלצות: "לא נתמוך בממשלה בראשות נתניהו, נפעל להקמת ממשלת שינוי"/מערכת וואלה!

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נפגש לאחרונה עם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, בניסיון לשכנע אותו להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו - כך נודע הבוקר (ראשון) לוואלה!. לטענת השניים, הפגישה התקיימה לפני כשבועיים. עם זאת, השיח ביניהם נמשך גם לאחר מכן.

לאחרונה אף נפגשה חברת מפלגתו של סמוטריץ', ח"כ אורית סטרוק, עם ח"כ זאב אלקין מתקווה חדשה. סטרוק אמרה לוואלה! כי "התרשמותי היא שזה אפשרי", בכוונתה לכך שסער יצטרף לממשלת נתניהו, אך סירבה להרחיב על פרטי הפגישה.

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער במהלך הצהרה לתקשורת 4 באפריל 2021. פלאש 90, אתר רשמי
יפר את התחייבותו? סער/אתר רשמי, פלאש 90

יו"ר הציונות הדתית הבהיר היום כי גם ממשלה חלופית לנתניהו תהיה עדיפה על תמיכה או הימנעות של רע"ם. "האלטרנטיבה היא ממשלת ימין על מלא, רק שבמקום להתאמץ עליה אתם רצים לזרועותיהם של תומכי טרור", טען. "גם בחירות חמישיות עדיפות בהרבה על ההתאבדות הזו. ואתה יודע מה, גם יצור כלאיים, שלהערכתי לא יקום ואם כן אז יחזיק מעמד חודשים ספורים ויתרסק והימין יחזור כמו גדול, עדיף על הרס הימין והציונות".

אתמול החריף סמוטריץ' את האמירות נגד גורמים בימין שמנסים לשכנע אותו לתמוך בממשלה הנשענת על מפלגתו של מנסור עבאס. בציוץ בטוויטר, כתב כי ‏"קומץ הטיפשים בימין שמנסה לשכנע אותנו שעבאס החדש זנח את המאבק הלאומי ומתמקד רק במישור האזרחי - כמה תמימים אתם צריכים להיות כדי לקנות את הבלוף הזה? אתם בסך הכל אידיוטים שימושיים ב'ג'יהאד האזרחי' של התנועה האסלאמית". סמוטריץ' ומפלגתו החלו להפיץ אמש סדרת סרטונים הדומה לזו שהפיצו בתקופת הבחירות, בהם הם מסבירים את התנגדותם לממשלה מסוג זה.

הצהרה של יו"ר הציונות הדתית,  בצלאל סמוטריץ' בכנסת 4 במרץ 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מפעיל לחצים. סמוטריץ'/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בסוף השבוע, קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו לסער להצטרף לליכוד ולהקים יחד ממשלה. מדובר בקריאה פומבית ראשונה מאז הבחירות. סער לא הגיב לקריאת ראש הממשלה, אולם התחייב בהזדמנויות שונות, לפני ואחרי הבחירות, שלא ישב תחתיו.

אתמול חודשו המגעים גם בגוש מתנגדי נתניהו. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נפגש בפעם השלישית מאז הבחירות עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, כדי לדון במאמצים להרכבת הממשלה. לפיד שב בשבוע שעבר מחופשה בת שבוע בחו"ל, ובשבוע הקרוב הוא ייפגש גם עם שאר ראשי הסיעות בגוש השינוי, ויחדש גם את הלחץ על יו"ר ימינה, נפתלי בנט, שלא להצטרף לממשלה בראשות נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully