וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: חמאס מוכן להתפשר על מספר האסירים שישוחררו בעסקת שבויים

18.4.2021 / 13:38

לוואלה! נודע כי בתחילת החודש נערכו שיחות בלתי ישירות עם חמאס בתיווך מצרים בגבול הרצועה. גורמים במערכת הביטחון סיפרו כי הושגה "התקדמות איטית" להסכמות, אך התמורה הישראלית לא תרד ממאות אסירים ביטחוניים עם דם על הידיים

בווידאו: תיעוד תקיפת צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי רקטות לשטח ישראל/צילום: דובר צה"ל

גורמי ביטחון ניהלו לפני כשבוע וחצי שיחות עם חמאס בתיווך מצרים במטרה להשיג התקדמות לעסקת שבויים - כך נודע הבוקר (ראשון) לוואלה!. לפי גורמים במערכת הביטחון, במגעים שנערכו בגבול רצועת עזה, ארגון הטרור הביע נכונות להתפשר על מספר האסירים שישוחררו במסגרת העסקה, אך התמורה הישראלית לא תרד ממאות כלואים.

השיחות התקיימו ביום שלישי לפני כשבועיים, בזמן שבמעבר ארז התקיים טקס הכניסה לתפקיד של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן. קציני מודיעין מצרים נפגשו במעבר עם גורמי הביטחון מישראל, ולאחר העברת המסרים נסעו למעבר "חמסה חמסה" הפלסטיני, שנמצא בשליטת חמאס. כך, התנהל דיאלוג הלוך-חזור במשך כמה שעות, שרובו סבב סביב סוגיות שקשורות לקידום תהליך ההסדרה.

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, במהלך מסע"ת בעזה, 28 באוגוסט 2017. AP
מתקדמים לפשרה. סינוואר/AP

גורמי הביטחון הבהירו שעל חמאס להתפשר בסוגיית השבויים והנעדרים אם ברצונם לקדם פרויקטים כלכליים, אך הנציגים שנשלחו על ידי מנהיג הארגון ברצועה יחיא סינוואר המשיכו להתעקש על שחרור "מאות אסירים עם דם על הידיים". בסופן של השיחות, אמרו גורמי ביטחון כי הושגה "התקדמות איטית", בהתאם לפרטים נוספים.

פרטי המגעים הובאו לידיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת. הגורמים הבהירו כי בצד הישראלי לא מפתחים ציפיות גבוהות. עם זאת, במקרה של בחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית, ייתכן שסינוואר ינסה להביא להתקדמות בתהליך כדי לזכות באהדת המצביעים.

אורון שאול, הדר גולדין. באדיבות המשפחה
הדר גולדין ואורון שאול/באדיבות המשפחה

בתוך כך, גורמים בצה"ל סיפרו שהאחראים לשיגור הרקטות מעזה בשבוע האחרון טרם זוהו. לפי ההערכה, מדובר בכוחות סוררים שניסו לפגוע בתחושת החג של יום העצמאות, ולציין עשרים שנה לשיגור הרקטה הראשונה.

שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי אישרו לתקוף בתגובה היקף גדול יחסית של יעדי חמאס שהוגדרו "נכסים רגישים", בהם עמדת שיגור נ"מ ותשתיות לבניית מנהרות, למרות חוסר הוודאות וההשערה שהארגון אינו אחראי לירי ומחויב לתהליך ההסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully