וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן התנ"ך העולמי לשנת תשפ"א: גלעד אברהמוף מנתניה

עודכן לאחרונה: 15.4.2021 / 14:12

אברהמוף בן ה-17 גבר על 15 נערים ונערות מישראל, ארה"ב, אנגליה, ארגנטינה, מקסיקו ודרום אפריקה שהתחרו על התואר חתן או כלת התנ"ך. "ממליץ לכל מי שירצה להתמודד בשנה הבאה להתחיל ללמוד מעכשיו", אמר חתן התנ"ך הטרי. מאז 2014, כל הזוכים בחידון היו מישראל

בווידאו: חתן התנ"ך העולמי לשנת תשפ"א: גלעד אברהמוף מנתניה/צילום: כאן 11

גלעד אברהמוף, תלמיד ישיבה בן 17 מנתניה, זכה היום (חמישי) בחידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי והוכתר כחתן התנ"ך לשנת תשפ"א. סגנו הוא דביר ברח"ד בן ה-16, במקום השלישי זכה בנימין רום מארצות הברית ואל המקום הרביעי הגיע עמית אלגזר מאשדוד. מאז 2014, כל הזוכים בחידון התנ"ך העולמי היו מישראל.

"השאלות השנה היו מאתגרות ואני מאוד התרגשתי, הייתי מאוד לחוץ, במיוחד לקראת שלב הראש בראש", סיפר אברהמוף לוואלה! אחרי זכייתו. "אני ממליץ לכל מי שירצה להתמודד בשנה הבאה להתחיל ללמוד מעכשיו, לנצל את כל הזמן הפנוי שלהם ללמידה, באוטובוס, בדרך ללימודים, בכל מקום".

החידון נערך בהשתתפות 16 נערים ונערות שהתחרו על מעמד חתן או כלת התנ"ך העולמיים. התחרות המסורתית נערכה במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך יואב גלנט ויו"ר הכנסת יריב לוין, ובהנחיית ד"ר אבשלום קור.

חידון התנ"ך העולמי בבנייני האומה, ירושלים. איציק בלניצקי, אתר רשמי
חידון התנ"ך העולמי בירושלים, היום/אתר רשמי, איציק בלניצקי

מבין המועמדים שהעפילו לחידון, ארבעה ייצגו את ישראל: אברהמוף, ברח"ד, אלגזר ואוראל בנימיני. את ארצות הברית ייצגו שלושה מועמדים: אילנה רוזנבלט, רום ושרה שיי, וכך גם את אנגליה: אורלי מאיראוויטש, שרה סולומון ולאה קלמוס.

מטעם ארגנטינה יתחרו מגלי בואנוס וגילה סתהון, וממקסיקו אריאל צ'יקורל וגבריאל שרם. גם דרום אפריקה שלחה נציגה - שירי קפלן.

חידון התנ"ך העולמי בבנייני האומה, ירושלים 15 באפריל 2021. מארק ישראל סלאם, אתר רשמי
אברהמוף וברח"ד בגמר חידון התנ"ך, היום/אתר רשמי, מארק ישראל סלאם

בשנה שעברה נערך חידון התנ"ך העולמי ללא השתתפות קהל בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. במקום הראשון זכתה רות כהן, בת 16 מהיישוב מרכז שפירא שבשפלה.

לכתבות המיוחדות שלנו ליום העצמאות ה-73

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully