וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירה איסקוב ושכנתה שהצילה אותה השיאו משואה: "לכבוד הנשים שזעקתן לא נשמעה"

עודכן לאחרונה: 15.4.2021 / 1:01

שתי הנשים שהפכו לסמל במאבק באלימות נגד נשים השיאו יחדיו משואה בטקס המסורתי וריגשו מדינה שלמה. "לכבוד הנשים שקמות מן השאול, ובפנים גלויות מזכירות לנו עד כמה יש לתקן". בין משיאי המשואות היו גם שלומי שבת, הרב איתן שנרב ונציג הדור המייסד יעיש גיאת בן ה-102

בווידאו: שירה איסקוב ועדי גוזי-השיאו משואה בטקס יום העצמאות/צילום: אולפני הרצליה

שירה איסקוב ושכנתה עדי גוזי, שהצילה את חייה מידי בעלה לשעבר, ריגשו הערב (רביעי) מדינה שלמה, כשהשיאו משואה במהלך הטקס המסורתי הפותח את חגיגות יום העצמאות ה-73. השתיים שהפכו לסמן במאבק באלימות נגד נשים, זכו לתשואות רבות מהקהל.

"לכבודך, עדי. לכבוד הערבות ההדדית, ולכבוד הרבים והטובים, שמקדישים את חייהם למאבק באלימות בכלל, ולמאבק באלימות נגד נשים בפרט", אמרה איסקוב. גוזי השיבה: "לכבודך, שירה. לכבוד הנשים שקמות מן השאול; ובפנים גלויות, אמיצות ויפות, מזכירות לנו כמה עוד יש לנו לתקן".

"לכבודן ולזכרן של כל הנשים שלא זכו שזעקתן תשמע", הוסיפה איסקוב, וגוזי המשיכה, "לכבוד כל מי שזקוקה ממש עכשיו, לתקווה, לאהבה, לכוח לצאת החוצה". איסקוב השלימה ואמרה "זה קשה, אבל זה אפשרי, וזה כל כך טוב". השתיים חתמו את דבריהן: "ולתפארת מדינת ישראל", והשיאו את המשואה.

שירה איסקוב ועדי גוזי בטקס הדלקת המשואות, יום העצמאות ה-73, הר הרצל. יונתן זינדל, פלאש 90
שירה איסקוב ועדי גוזי בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

משיא המשואה הראשון היה הזמר שלומי שבת, ששר את השיר "בגלל הרוח" לקהל. "לכבוד הוריי, שעלו מטורקיה, וכל העולים מכל תפוצות ישראל, שמכל הצלילים והסגנונות שהביאו איתם - אנחנו יוצרים פה את המוסיקה הנהדרת שלנו", אמר. "עברנו את השנה הקשה הזאת ביחד, דאגנו אחד לשני, חיזקנו אחד את השני. אני מבטיח לכם - אני, אתם, והאל שלצידנו עוד ננצח, לא בגלל הכוח, רק בגלל הרוח הנושבת בגבנו".

שלומי שבת בטקס הדלקת המשואות, יום העצמאות ה-73, הר הרצל. יונתן זינדל, פלאש 90
שלומי שבת בטקס הדלקת המשואות, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל
מורי גיאת בטקס הדלקת המשואות, יום העצמאות ה-73, הר הרצל. יונתן זינדל, פלאש 90
מורי גיאת בטקס הדלקת המשואות, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

משיא המשואה האחרון היה ה"מורי" יעיש גיאת, נציג הדור המייסד. "אני, יעיש בן שמעה והרב ישראל גיאת זיכרונם לברכה, משיא משואה זו לכבוד היהודים שעלו ארצה מתוך ציונות, מתוך אמונה בקב"ה ומתוך מצוות ישוב הארץ", אמר בפתח דבריו גיאת בן ה-102. "לכבוד אחי ואחיותיי, יהדות תימן המפוארת, שזכתה לבנות את ארצנו הקדושה בצניעות וענוה. לכבוד האחדות בין כל חלקי העם. אין דתיים, אין חילונים, ועמך כולם צדיקים. הקב"ה ייתן לי דעת בינה והשכל, ויקבל את תפילותיי לרפואת כל חולי עם ישראל 'והבוטח בה' חסד יסובבנו'. ולתפארת מדינת ישראל".

בין מדליקי המשואות היה גם הרב איתן שנרב, אביה של רנה שנרב שנרצחה בפיגןע ליד דולב ב-2019. שנרב השיא משואה "לכבוד תושבי לוד האהובים, וכל המתנדבים והמתנדבות ברחבי הארץ שנותנים מעצמם למען אחרים, ומקבלים מהנתינה לא פחות ממה שהם נותנים". שנרב סיים את דבריו ב"לכבוד ריבונו של עולם, שהוא נתן, והוא לקח, והכל לכבודו יתברך. לכבוד רנה שלנו, ולתפארת מדינת ישראל".

את משואת צה"ל השיא רב-סרן מאור כהן. "לכבוד הצעירים והצעירות, שאינם נותנים לאף קושי לעצור אותם, ומתנדבים בגאווה, לשירות משמעותי בצה"ל. לכבוד עמותת "עזר מציון" בה זכיתי להתנדב, ויותר מכולם - לכבוד החברים שלי, הילדים הגיבורים, המתמודדים עם מחלת הסרטן. אתם בעזרת ה' תבריאו, ואני עוד אזכה לגייס אתכם".

איתן שנרב בטקס הדלקת המשואות, יום העצמאות ה-73, הר הרצל. יונתן זינדל, פלאש 90
הרב איתן שנרב בטקס הדלקת המשואות, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל

בווידאו: ישראל חוגגת עצמאות - טקס הדלקת המשואות בהר הרצל 14.4.21/צילום: אולפני הרצליה

פרט להם, בין משיאי המשואות השנה נמנו ד"ר דרור דיקר, אייבי מוזס, רפ"ק עדן טפט הבטינש שהשיאה את משואת משטרת ישראל, נציגת הדור הצעיר עפרי בוטבול, ציפי הרפנס שהשיאה משואה בשם מערכת החינוך, נארג'ס אבו יאמן ואיברהים מאהר שהשיאו משואה בשם צוותי הרפואה, וגבריאלה שטריגלר שהשיאה את משואת התפוצות.

לכתבות המיוחדות שלנו ליום העצמאות ה-73

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully