וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לאחר ההצתה מול אגף השיקום: עלייה של 300% בפניות של נפגעי טראומה

עודכן לאחרונה: 13.4.2021 / 18:01

בעמותת נט"ל דיווחו על עלייה חדה בפניות לקו הסיוע, יום אחרי שאיציק סעידיאן, מתמודד עם פוסט טראומה ממבצע צוק איתן, הצית עצמו. מנכ"לית העמותה: "נערכים לאחד הימים המורכבים והקשים ביותר בלוח השנה הישראלי". נתניהו בטקס ביד לבנים: "מתפללים להחלמתו"

בווידאו: נתניהו קורא להחלמתו של איציק סעידיאן שהצית את עצמו/צילום: קונטקט

יום לאחר מקרה ההצתה של נכה צה"ל, איציק סעידיאן, שמאושפז במצב קשה בבית החולים תל השומר, חלה היום (שלישי) עלייה של 300% בפניות לקו הסיוע של נפגעי פוסט טראומה. בעמותת נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי) דיווחו כי היום התקבלו בקו הסיוע 45 שיחות מהבוקר עד השעה 14:00, לעומת 15 שיחות אתמול עד השעה 15:00.

קו הסיוע של העמותה יפעל במתכונת חירום מערב יום הזיכרון ועד ערב יום העצמאות. בעמותה נערכים לעלייה של 100% במספר הפניות לקו הסיוע. לפי נתוני העמותה חלה עלייה של 35% בפניות של בוגרי מלחמת יום הכיפורים ו39% בפניות של בוגרי מלחמת לבנון הראשונה. גם השנה, רוב הפניות לנט"ל (71%) היו מבוגרי מבצע צוק איתן.

אפרת שפרוט, מנכ"לית העמותה אמרה כי בנט"ל "נערכים לאחד הימים המורכבים והקשים ביותר בלוח השנה הישראלי. קו הסיוע של נט"ל יהיה זמין 24 שעות ברצף מערב יום הזיכרון ועד ערב יום העצמאות כדי מענה לאותם לוחמים ולוחמות לשעבר, בני משפחות שכולות ונפגעי איבה שעבורם יום הזיכרון מתקיים בכל יום בשנה מחדש".

איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית עצמו מול משרד הביטחון, 12 באפריל 2021. פייסבוק, אתר רשמי
71% מהפניות לסיוע - של לוחמים בצוק איתן. סעידיאן בימיו כלוחם/אתר רשמי, פייסבוק

בטקס זיכרון של עמותת נט"ל במרכז ענב ישאו הערב דברים רמי יולזרי יוצא מלחמת לבנון הראשונה, איילת, בתו של לוחם ממלחמת יום הכיפורים הסובל מפוסט טראומה, ומתן, לוחם ביחידה מסווגת בחיל הים.

הדוברים בטקס בזאפה באר שבע יהיו עדנה לוי, אמו של לוחם בחטיבת גבעתי בוגר צוק איתן, רועי לוין, לוחם בחטיבת גולני בוגר צוק איתן, ובר ז'ורנו לוחם ביחידת מגלן בוגר צוק איתן.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום למקרה ההצתה של סעידיאן בטקס יום הזיכרון בבית יד לבנים בירושלים ואמר כי "אני מאחל החלמה לכל הפצועים, בתוכם יקירנו איציק סעידיאן, לוחם צה"ל ממבצע צוק איתן שכולנו מתפללים להחלמתו ומחבקים את משפחתו. מתחייב בפניכם שנוסיף להשקיע כל מאמץ להחזיר הביתה את הנעדרים והשבויים שלנו. זוהי משימה קדושה שאיננו מרפים ממנה. זכרם של חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה חי בלבנו ויחיה בלבנו לעד".

עוד בוואלה!

אחיו של נכה צה"ל שהצית עצמו: "הזניחו אותו, הוא ראה דברים נוראיים ולא התייחסו"

לכתבה המלאה
רה"מ, בנימין נתניהו במהלך נאומו בטקס אזכרה לחללי מערכות ישראל בבית יד לבנים, ירושלים 13 באפריל 2021. מרק ישראל סלם, אתר רשמי
"מאחל החלמה לפצועים". נתניהו בטקס ביד לבנים, היום/אתר רשמי, מרק ישראל סלם

בבית החולים שיבא תל השומר ממשיכים להיאבק על חייו של איציק סעידיאן, נכה צה"ל בן ה-26 שהצית את עצמו אמש מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה. אחיו אבי ואחותו לאה אמרו כי איציק הוזנח בידי הגופים האמונים על נכי צה"ל, וקראו לדאוג ליתר הלוחמים הסובלים מפוסט טראומה.

סעידיאן ככל הנראה הביא עמו למקום בקבוק עם חומר דליק, שפך אותו על גופו והצית את עצמו ברחבת הכניסה לבניין. מאבטחי משרד הביטחון במקום עשו שימוש במטפי כיבוי אש, העניקו לו עזרה ראשונית והזעיקו את צוות מד"א שפינה אותו באמבולנס לבית החולים תל השומר.

סעידיאן מוכר על ידי משרד הביטחון כנכה צה"ל בשל הלם הקרב שהוא סובל ממנו. במסגרת שירותו בגולני והשתתפותו ב"צוק איתן" ב-2014, הוא לחם מול כוחות חמאס בקרבות בשכונת סג'עייה בעזה. לאחר שחרורו פנה למשרד הביטחון, שם הכירו באחוזי נכות נמוכים באופן יחסי. סעידיאן נאבק עבור הכרה רחבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully