וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום העצמאות ה-73: החגיגות, הטקסים והאירועים המרכזיים

חגיגות העצמאות של ישראל יחלו כמדי שנה עם טקס המשואות, שייערך ביום רביעי בהר הרצל. בחמישי החגיגות יימשכו עם טקס החיילים המצטיינים בבית הנשיא, מטס ההצדעה של חיל האוויר וחידון התנ"ך. האירועים יסתיימו עם טקס הענקת פרסי ישראל

הדגלנים, טקס הדלקת המשואות, ערב יום העצמאות 11 במאי 2016. נועם מושקוביץ
הדגלנים בערב יום העצמאות/נועם מושקוביץ

יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל יחל ביום רביעי בערב עם צאת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. כמדי שנה החגיגות ייפתחו בטקס המשואות בהר הרצל, עם 14 אישים מתחומים שונים שישיאו את המשואות לתפארת מדינת ישראל, ועם תרגילי הסדר המסורתיים.

ביום חמישי בין השעות 11:05-9:30 ישודר "כל ישראל מירושלים - חוגגים עצמאות בבית הנשיא". בפעם האחרונה בכהונתו, יארח נשיא המדינה ראובן ריבלין את חגיגת יום העצמאות במשכן הנשיא, הכוללת את המשדר המסורתי ואת טקס החיילים המצטיינים.

נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס חיילים מצטיינים בבית הנשיא בירושלים. לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא בטקס החיילים המצטיינים במשכנו בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית

בשל הנחיות הקורונה המשדר יחולק לשני חלקים. חלקו הראשון הוקלט מראש בהנחייתה של רותם אבוהב, ובהשתתפות הזמרים אליעד נחום ואסתר ראדה, ובשילוב מחווה ליוצר אביהו מדינה. לצד הנשיא יחגגו גם ישראלים מכל רחבי הארץ בהצדעה מיוחדת למתנדבים, צוותי החינוך והצוותים הרפואיים.

חלקו השני של המשדר יועבר בשידור חי מגינת בית הנשיא, ובמהלכו יתקיים טקס חלוקת תעודות ההצטיינות ל-120 החיילות והחיילים המצטיינים. במסגרת הטקס ישאו דברים כבכל שנה הנשיא, הרמטכ"ל אביב כוכבי ונציג החיילים המצטיינים.

מיד עם סיום האירוע בבית הנשיא, יתקיים ב-11:00 חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו יתחרו 16 נערים מרחבי העולם בידיעת התנ"ך.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הכנות למטס יום העצמאות בירושלים 5 במאי 2021. ראובן קסטרו
הכנות למטס בירושלים/ראובן קסטרו
מטס חיל האוויר בשמי תל אביב 9 במאי 2019. ראובן קסטרו
מטס חיל האוויר בשמי תל אביב/ראובן קסטרו

בין השעות 14:53-9:21, ייערך מטס ההצדעה של חיל האוויר בשמי ישראל. דובר צה"ל מסר כי במהלך היום יונגש המטס לציבור באמצעות אפליקציה, בה ניתן יהיה לעקוב בזמן אמת אחר מיקום והשעות בהן יחלפו מטוסי החיל מעל ערי המדינה.

אירועי יום העצמאות יסתיימו עם טקס הענקת פרסי ישראל, שייערך ב-20:00-18:30 במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון, שר החינוך וראש העיר ירושלים. בין מקבלי הפרס נמצאים פרופ' אלי קשת על חקר מדעי החיים; יאיר זקוביץ על חקר המקרא; נורית זרחי על ספרות ושירה עברית - יצירה ותרגום ופרופ' ניצה בן דב על חקר הספרות העברית והכללית.

עוד זוכים בפרס ישראל הם פרופ' בן-עמי שילוני על חקר מדעי המזרח הרחוק; פרופ' אריאלה לבנשטיין על חקר העבודה הסוציאלית וחקר הקרימינולוגיה; מיכל בת אדם על אמנות הקולנוע וד"ר יוסף צ'חנובר על מפעל חיים - תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully