וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר רכש החיסונים מחריף: פגישת כחול לבן והאוצר הסתיימה ללא תוצאות

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 20:06

נציגי כחול לבן נפגשו עם שר האוצר והדרג המקצועי כדי למצוא פתרון למשבר, אך גם בתום הפגישה המפלגה ממשיכה להתעקש על מינוי שר משפטים קבוע כתנאי לאישור תקציב לרכש החיסונים. בליכוד תקפו: גנץ רוצה להחזיר אותנו לסגרים. כחול לבן: נתניהו שם את משפטו מעל צורכי המדינה

גנץ: "במקום להתייצב בבית המשפט, נתניהו מבקש לחפור תחת יסודותיו"/צילום: קונטקט

המאבק בין הליכוד וכחול לבן סביב משבר רכש החיסונים-שר המשפטים מחריף. לשכת יו"ר כחול לבן בני גנץ עדכנה היום (שני) את לשכת ראש הממשלה כי יסכימו לאשר תקציב רכש חיסונים בסך של 3.2 מיליארד שקלים רק לאחר שימונה שר משפטים קבוע. זאת, בסוף פגישה שנערכה היום בין אנשי כחול לבן לשר האוצר ישראל כץ.

בתגובה, בליכוד האשימו כי "גנץ רוצה להחזיר אותנו לסגרים בגלל שהוא דורש 'מינוי תמורת חיסונים'. אנו קוראים לגנץ להתעשת ולא להמשיך לסכן את חייהם ובריאותם של אזרחי ישראל". שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף אף הוא את כחול לבן, והאשים כי גנץ "מבצע פשע בבריאות אזרחי ישראל" ו"מעמיד בסכנה את יכולתה של ישראל לקבל חיסונים החיוניים להמשך תפקוד המשק".

אדלשטיין טען עוד כחול לבן עומדים בסירובם למרות הסברים שקיבלו מאנשי המקצוע של משרד הבריאות. "מסתבר שהיה זה משחק מכור ציני ובזבוז זמן יקר של אזרחי ישראל. לא היתה לו כוונה לאפשר את רכש החיסונים, וכל היתר היה תירוצים. ההשלכות החמורות לבריאות ולכלכלה של אי-רכישת החיסונים יהיו על ידיו".

בכחול לבן אמרו, לעומת זאת, כי "כל אזרח בישראל צריך לשאול את עצמו מדוע ראש ממשלה נאשם בפלילים מסרב למנות שר משפטים, גם במחיר של 'חזרה לסגרים' לשיטתו? והתשובה היחידה היא שהוא שם את המשפט מעל צורכי המדינה והגיע הזמן שיילך הבייתה".

יום הצהרת האמונים של חברי הכנסת ה-24 במשכן | נתניהו גנץ. דני שם טוב/דוברות הכנסת, אתר רשמי
נתניהו וגנץ ביום השבעת הכנסת, בשבוע שעבר/אתר רשמי, דני שם טוב/דוברות הכנסת

בכחול לבן הגיבו להאשמות שר הבריאות ואמרו כי "שרי הליכוד ואדלשטיין בראשם הפכו לשותפים לפשע של פושע שמנסה להימלט ממשפטו. אם אדלשטיין היה באמת חושב על אזרחי ישראל הוא היה גם נלחם על מינוי שר משפטים וגם לאישור תקציב עבור חיסונים נוספים".

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה (כחול לבן) אמרה "שיפסיקו בליכוד לבלבל את המוח, טריק הזאב זאב כבר לא עובד על אף אחד, גם לא הניסיון להטיל אשמה על אחרים. הם כרגיל ממשיכים לברוח מאחריות. אין שום סיבה שלא להביא בישיבה אחת גם מינוי שר משפטים וגם התקשרויות לאספקת חיסונים נוספים לשנים הקרובות".

בלשכת שר הביטחון אמרו מוקדם יותר כי "כל אזרח בישראל צריך לשאול את עצמו מדוע ראש ממשלה נאשם בפלילים מסרב למנות שר משפטים, גם במחיר של 'חזרה לסגרים' לשיטתו? והתשובה היחידה היא שהוא שם את המשפט מעל צורכי המדינה והגיע הזמן שיילך הבייתה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין בבי"ח ברזילי, אשקלון, 28 בינואר 2021. ללא, צילום מסך
תקף את גנץ בחריפות. אדלשטיין/צילום מסך, ללא

היום התקיימה פגישה במשרד האוצר בניסיון לסיים את משבר רכש החיסונים בממשלה, בה השתתפו שר האוצר ישראל כץ, שרת התיירות ומתאמת הקורונה מטעם כחול לבן אורית פרקש הכהן, מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי הוד בצר וגורמי המקצוע במשרד האוצר. במהלך הפגישה שר האוצר ניסה לשכנע את אנשי כחול לבן לתמוך באישור התקציב לרכש החיסונים למרות שטרם מונה שר משפטים קבוע כדרישת כחול לבן, בנפרד מתקציב כולל של 6.7 מיליארד שקלים שהממשלה התכוונה לאשר בשביל עוד צרכים כלכליים ובריאותיים הקשורים בקורונה.

בסוף הפגישה אמרו גורמים בכחול לבן, כי "הסתבר שיש כסף בו ניתן להשתמש לצורך הצטיידות בחיסונים, אבל שר האוצר מסרב ומתנה רכש חיסונים בתיקון חוק יסוד והגדלת הגירעון".

בשבועיים האחרונים אישור תקציב רכש החיסונים בממשלה מעוכב לנוכח המשבר בין הליכוד וכחול לבן סביב מינוי שר המשפטים. מתחילת אפריל לא מכהן שר משפטים קבוע במדינת ישראל, לראשונה בהיסטוריה. גנץ כיהן כמ"מ עד 1 באפריל אך מאז שפגה כהונתו הזמנית - נתניהו מסרב להעלות את המינוי להצבעה.

לנוכח סירובו של נתניהו למנות שר משפטים, כחול לבן סירב לכנס את הממשלה לאישור תקציב מיוחד להתמודדות עם הקורונה בסך 6.7 מיליארדי שקלים, מתוכם 3.5 מיליארד שקלים לרכש חיסונים נוספים. במצב הנוכחי, המשמעות היא כי התקציב לרכש החיסונים לא יאושר כל עוד נתניהו לא יסכים למנות את גנץ לשר משפטים קבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully