וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ וכחול לבן נפגשו לפתרון רכש החיסונים; באוצר דרשו אישור תקציבים נוספים

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 14:46

הצדדים דנו במתווים לפתרון המחלוקת. במודל אחד שעלה יאושר תקציב לחיסונים הנוספים בלבד, ובשני יאושר תקציב הקורונה המלא בכפוף להסכמות בין נתניהו וגנץ. גורמים באוצר מסרו כי הישיבה הסתיימה ללא הסכמות. בכחול לבן תקפו: "הסתבר שיש כסף, אך שר האוצר מסרב"

ישראל כץ בדיון בוועדת הכספים, 27 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת,
לאשר את כל תקציב הקורונה. כץ/דני שם טוב, דוברות הכנסת

שר האוצר ישראל כץ נפגש הבוקר (שני) עם צוות מטעם כחול לבן על מנת לדון בפתרון משבר הרכש של החיסונים לנגיף הקורונה. הישיבה התקיימה במשרד האוצר, והשתתפו בה מתאמת הקורונה מטעם כחול לבן ושרת התיירות, אורית פרקש-הכהן, גורמים במשרד האוצר, ומנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, הוד בצר.

בישיבה נדונו שני מתווים לפתרון אפשרי של משבר החיסונים. במודל אחד שנבחן, כחול לבן תסכים לאפשר את התקציב של 3.2 מיליארד לרכש החיסונים בלבד. עוד כשלושה מיליון וחצי שיועדו לצרכים אחרים שקשורים לקורונה לא יאושרו בשלב זה.

יו"ר כחול לבן, במהלך הצהרה לתקשורת בכפר המכבייה, ר"ג 31 במרץ 2021. ראובן קסטרו
הישיבה הסתיימה ללא הסכמות. גנץ/ראובן קסטרו

לפי המודל השני שנבחן, כל תקציב הקורונה, 6.5 מיליארד, יאושר ביחד בממשלה ויהיה כפוף להסכמות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, והקמת ועדה משותפת להוצאת התקציב.

לפי גורמים באוצר, הישיבה הסתיימה ללא הסכמות ואנשי כחול לבן צריכים להציג את המתווים להחלטתו של גנץ.

גורמים בכחול לבן אמרו לאחר הפגישה כי "הסתבר שיש כסף בו ניתן להשתמש לצורך הצטיידות בחיסונים, אבל שר האוצר מסרב ומתנה רכש חיסונים בתיקון חוק יסוד והגדלת הגירעון". בכחול לבן מוכנים לאשר רק את תקציב רכש החיסונים, ומסרבים להצעות של האוצר להעביר את כל קופסת הקורונה שכוללת תקציבים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully