וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיר אל-אסד מנסים לעכל את הרצח הכפול: "קבלת פנים עצובה לרמדאן"

עודכן לאחרונה: 10.4.2021 / 15:25

אווירה קשה שוררת ביישוב יום לאחר שחאפז ועלי סנעאללה, קרובי משפחה בני 23 ו-20, נורו למוות בשיפודיה בה עבדו. היורים נמלטו ורכבם אותר עולה באש בכפר סמוך. מהירי נפצעו בן 13 ובן 10. "למי שעשה את זה אין לב ומצפון, רק בנס הילדים לא נהרגו"

בווידאו: רצח כפול בדיר אל-אסד: שני צעירים נורו למוות/מערכת וואלה NEWS!

בבוקר שאחרי הרצח הכפול בדיר אל-אסד, התושבים מספרים על אווירה קשה ומתוחה מאוד. "כך נראית קבלת הפנים לרמדאן, זה ממש עצוב", אמר הבוקר (שבת) אחד מתושבי היישוב.

מפרטי המקרה עולה כי אחד ההרוגים, חאפז סנעאללה, בן 23, שביישוב מאמינים כי היה היעד לירי, עבד בשיפודיה המשפחתית בשעה ששני אלמונים שירדו מרכב התקרבו לבית העסק והחלו לירות לכל עבר. הם נמלטו ולאחר מכן אותר הרכב בו נסעו כשהוא עולה באש בכפר מג'ד אל-כרום.

מהירי חסר ההבחנה נפגע באורח אנוש גם קרוב משפחתו, עלי סנעאללה, בן 20. השניים מתו מאוחר יותר מפצעיהם. חאפז התחתן בחודש ספטמבר האחרון, וציפה להפוך בקרוב לאב.

זירת הירי בדיר אל-אסד, רצח כפול, 10 אפריל 2021. -, צילום מסך
תושבים מתקהלים בזירת הרצח לאחר האירוע, הלילה/צילום מסך, -

מרסיסי הכדורים נפגעו גם שני ילדים, בני 10 ו-13, קרובי משפחתם של שני ההרוגים, אחד מהם אחיינו של חאפז. באותה שעה סעדו במקום עוד כמה אנשים. "זה אירוע קשה מאד, אבל הוא יכל היה להיות גרוע בהרבה, היו יכולים להיהרג פה עוד אנשים", אמר תושב המקום. "למי שעשה את זה אין לב ואין מצפון. הנשק לא מבחין במי הוא פוגע. רק בנס שני הילדים לא נהרגו", הוסיף.

על השיפודיה כבר נורו יריות לפני כשנה, אז נפצע אדם אחד. עובדה זו מחזקת את ההשערה כי מדובר כנראה בסכסוך בין עבריינים. ביישוב השכן, בענה, יש סכסוך דמים מתמשך במהלכו נרצחו בשבע השנים האחרונות כבר 14 בני אדם. תושב דיר אל-אסד אמר כי אין קשר ישיר בין המקרים, אבל הוא מאמין שאותן דמויות מעורבות במעשים הקשים. "זה כמו קורי עכביש - העבריינים האלה נמצאים בכל מקום", אמר.

חאפז סנעאללה, אחד הנרצחים ברצח הכפול בדיר אל-אסד. צילום מסך, צילום מסך
ביישוב מאמינים כי הוא היה היעד לירי. אחד ההרוגים, חאפז סנעאללה/צילום מסך, צילום מסך

תושב היישוב אמר כי בדיר אל אסד, כמו ביישובים ערבים רבים בישראל, אנשים חוששים לצאת בלילה מבתיהם ולא מאפשרים לילדיהם לצאת החוצה. "אף אחד לא ישן הלילה בדיר אל אסד", אמר תושב המקום, "אבל גם בלילות אחרים האנשים לא מרגישים פה בטוחים. בלילה הכי טוב להישאר סגורים בתוך הבית ואם כבר יוצאים, אז כדאי להתרחק מהכפר. אין פה שקט ואין ביטחון".

עלי סנעאללה, אחד הנרצחים ברצח הכפול בדיר אל-אסד. צילום מסך, צילום מסך
אחד ההרוגים, עלי סנעאללה/צילום מסך, צילום מסך

עם זאת נאסר סנעאללה, שהיה ראש המועצה המקומית עד לפני מספר שנים וקרוב משפחתם של הנרצחים, אמר שמאז מקרה רצח שאירע לפני כ-15 שנה, היישוב התאפיין בשקט וסכסוכי עבריינים לא הגיעו למקום. הוא אמר כי הרקע לאירוע הקשה אמש לא ידוע והוא מאמין כי לא תהיה הדרדרות והשקט ביישוב יישמר.

גופות שני ההרוגים נשלחו לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר ועדיין לא ידועים מועדי הלוויותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully