וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטחי כבוד ברחבי הממלכה: בריטניה נפרדת מהנסיך פיליפ

10.4.2021 / 22:15

דגל הממלכה הורד לחצי התורן ו-41 תותחים ירו לזכרו של בעלה של אליזבת, יממה לאחר מותו בגיל 99, בכמה מוקדים בממלכה. הלווייתו של הדוכס מאדינבורו תתקיים בשבת הבאה במתכונת מצומצת בשל הקורונה ורצונו בטקס משפחתי. הנסיך הארי יגיע מארה"ב, מייגן תישאר בגלל ההיריון

בווידאו: מטחי כבוד ברחבי הממלכה: בריטניה נפרדת מהנסיך פיליפ/צילום: רויטרס

מטחי כבוד נורו היום (שבת) ברחבי בריטניה לציון מותו של הנסיך פיליפ, בזמן שהממלכה הכריזה של שמונה ימי אבל אחרי לכתו של מי שהיה עמוד התווך של המלכה אליזבת במשך כ-70 שנות מלכותה. פיליפ מת בגיל 99, ועמד לצדה של רעייתו בתקופה שבה התעצבה מחדש המונרכיה הבריטית לאחר מלחמת העולם השנייה.

החל משעות הצהריים החל המטח בן 41 יריותתותח בכמה מוקדים ברחבי הממלכה, בהם לונדון, אדינבורו, קרדיף ובלפסט. סבבי הירי בוצעו בין היתר מגשר לונדון, הטירה באדינבורו, וכן בגיברלטר ובספינות הצי המלכותי. דגל הממלכה בארמון בקינגהאם הורד לחצי התורן ושידורי הטלוויזיה ברחבי הממלכה הופסקו לטובת סיקור מותו.

הארמון הודיע הערב כי ההלוויה תתקיים בשבת הבאה, וכי הנסיך הארי, נכדם של פיליפ ואליזבת שהסתכסך עם המשפחה אחרי שעזב לארצות הברית, ייקח בה חלק. הארמון הוסיף כי רעייתו האמריקנית מייגן מרקל, שנמצאת בהיריון, תישאר בארצות הברית, בעצת רופאה.

מטחי כבוד לנסיך פיליפ בטירת קארדיף, ווילס. רויטרס
מטח כבוד לזכר הנסיך פיליפ, קארדיף, היום/רויטרס

הארמון אמר כי היה צורך לשנות ולצמצם את תכניות ההלוויה שנקבעו לפני זמן בשל הגבלות הקורונה, אך הן נותרו ברובן בהתאם לרצונו של פיליפ. הדוכס מאדינבורו, כפי שכונה בעלה של אליזבת, יזכה לטקס הלוויה מלכותי, ולא ממשלתי, אך לא יהיו אירועים פרטיים וכל הטקס יתקיים בשטחה של טירת וינדזור, בהשתתפות 30 איש בלבד.

לשם השוואה - כשהמלכה אליזבת האם, אמה של המלכה אליזבת, הלכה לעולמה בשנת 2002, אלפי אנשים חלפו ליד ארונה, שהוצב בהיכל ווסטמינסטר בבניין הפרלמנט. אולם במקרה של פיליפ, ארונו לא יוצב במקום ציבורי, גם בשל מגבלות הקורונה וגם בשל רצונו האישי של הנסיך.

מטח כבוד לכבוד הנסיך פיליפ, לונדון 10.4.21. רויטרס
מטח כבוד לזכר הנסיך פיליפ, לונדון, היום/רויטרס

בארמון המלוכה ובממשלה קראו לתושבים שלא להגיע ולהניח פרחים מחוץ לארמון והזמינו אותם לחתום את שמם בספר הנצחה לזכרו של הדוכס מאדינבורו, באמצעות אתר אינטרנט שהוקם לשם כך. בבריטניה, שם ספרו עד כה כ-127 אלף קורבנות מנגיף הקורונה, עדיין קיימות הגבלות תנועה והתקהלות.

הנסיך פיליפ והמלכה אליזבת, 13 במרץ 2015. AP
לא מעוניין ב"רעש" סביב הלוויתו. הנסיך פיליפ והמלכה אליזבת/AP

עד ההלוויה, ארונו של פיליפ יוצב בטירת ווינדזור, 40 קילומטרים מערבית ללונדון, שם בילה את השבועות האחרונים שלו עם המלכה אליזבת. הלוויתו תיערך בקפלה של סנט ג'ורג בווינדזור, מקום בו התקיימו במשך מאות שנים קבורות מלכותיות, וגם חתונות מלכותיות, כולל חתונתם של הנסיך הארי ומייגן מרקל ב-2018.

בהיבט הממשלתי, ביקורים רשמיים והכרזות של הממשל יושהו עד אחרי הלוויתו של הנסיך. המפלגות עצרו את הקמפיינים שלהן לקראת הבחירות המקומיות, והבחירות בסקוטלנד שמתקיימות בחודש הבא.

תושבים מניחים פרחים מחוץ לארמון בקינגהאם אחרי מותו של הנסיך פיליפ, בריטניה , 9.4.21. AP
תושבים מניחים פרחים לזכרו של הנסיך פיליפ מחוץ לארמון בקינגהאם, אתמול/AP

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שלא ישתתף בהלוויה, אמר כי האומה הבריטית כולה מתאבלת עם המשפחה המלכותית והמלכה אליזבת. הוא אמר כי פיליפ דאג לשמור על המלוכה כמוסד חיוני לחיי בריטניה, וכמו כן "פיליפ עיצב והיווה השראה לחייהם של צעירים רבים מספור". חברי הפרלמנט ישובו ביום שני, יום לפני הסיום המתוכנן של חופשת הפסחא, על מנת לחלוק לו כבוד בבית המחוקקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully