וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלה למאה ימים: כך מתכנן נתניהו לנפץ סופית את ההסכם שהוא עצמו חתם עליו

בן כספית

9.4.2021 / 7:38

בסביבת רה"מ מגבשים ערימת מתווים ורעיונות כדי לא לשמוט את הלפיתה על גרונה של המדינה. כל המבנה המסובך הזה נוצר כדי להיפטר מעונשו של איש נשכח אחד, ששמו גנץ. יש לנו מזל גדול: אין בעולם כולו אחד שמאמין לבדל מילה שיוצאת מפיו של נתניהו. הטור המלא - היום במעריב

בווידאו: בנט עם הגעתו למעון רה"מ/מערכת וואלה!

מספרם של ניצולי השואה שחיים בינינו ממשיך לצנוח וירד השנה אל מתחת ל־200 אלף. יותר ממחציתם (51%) חשים חוסר ביטחון באשר ליכולתם להשיג מזון ותרופות. חלק מהם חיים, בקושי, מתחת לקו העוני. זהו נתון מצמרר הטבוע על מצחם של ראשי הממשלה לדורותיהם כמספר כחול על ידו של ניצול אושוויץ. ראש הממשלה הנוכחי רכש לעצמו מטוס במיליארד שקל, בונה לעצמו מעון במיליארדי שקלים, סחט מהמדינה מיליוני שקלים בהחזרי מס שונים ומשונים בעיצומה של המגיפה, גורר את מדינתו לארבעה (או חמישה) קמפיינים (כ-2 מיליארד שקלים עלותו של כל קמפיין), לא מעביר תקציב דו-שנתי שנדרש למשק כחמצן רק כי הוא חייב לרמות את שותפו וממשיך לדרוש מכולם שיודו לו. בנימין נתניהו חצה כבר מזמן לא רק את רף הנבצרות המהותית, אלא גם המוסרית. הוא לא כשיר.

מספיק להעיף מבט בערימת ה"מתווים", הרעיונות, המסלולים והפתרונות ש"מגובשים" בסביבתו של ראש הממשלה (אל תקנו את הביטוי הזה: אין בסביבתו של האיש שום דבר) כדי לנסות לקושש איכשהו מראית עין של ממשלה, כדי לא לשמוט את הלפיתה על גרונה של המדינה: לשכנע את סמוטריץ' ובן גביר וחבריהם להימנע בהצבעה על הקמת ממשלת נתניהו, בעוד מנסור עבאס וחבריו לתנועה הציונית (לשעבר האסלאמית) נמנעים מבחוץ גם הם. כך כולם יוכלו ללכת עם ולהרגיש בלי. בן גביר יוכל להגיד שלא הפר את הבטחתו "לא לשבת" בממשלה שקמה בהימנעות רע"ם, בעוד רע"ם תוכל לקבל את השלמונים שהנאשם ימטיר עליה בזכות אי-קיומה, בעוד נתניהו עצמו יוכל להקים ממשלה למאה ימים.

יום הצהרת האמונים של חברי הכנסת ה-24 במשכן |  6 באפריל 2021. ראובן קסטרו
נתניהו ביום השבעת הכנסת ה-24/ראובן קסטרו

למה מאה ימים? אה, אלמנטרי: כי כל מטרתה של הממשלה הזו תהיה לבטל את הפריטטיות ולהיפטר מעונשו של איש נשכח אחד ששמו בני גנץ. כל המבנה המסובך הזה, שכרעי תרנגולת נראות לעומתו כמו בטון מזוין, נוצר רק כדי לנפץ באופן סופי את ההסכם הקודם שעליו חתם הנאשם רק לפני כמה חודשים. ולמה צריך נפתלי בנט, למשל, לתמוך באופרציה כזו, שתחזיר אותו לבחירות שבהן ירוסקו איבריו בעוד כמה חודשים? אה, זה משום שתהיה לו ערבות פומבית וחד-משמעית של אריה דרעי.

ויש עוד רעיון: להקים ממשלה עם גדעון סער, בתנאי שאחד הסעיפים בחוק הקמתה של אותה ממשלה יגדיר את כהונתו של נתניהו כקצובה לעוד שנתיים. שלוש שנים מק-סי-מום. אלא אם כן יצוץ משהו שייאלץ את החברים להפציר בו להמשיך, כמובן. ואז, תחזיקו חזק, תגיע השעה שאין אחריה דבר והוא יפרוש! האיש יקום ויילך הביתה מרצונו! סער יוכל לרשום לעצמו שהביא לתום עידן נתניהו! ולמה שנתניהו יקיים דווקא את ההסכם הזה? אה, זה ברור כשמש: יגובש צוות משפטנים אכזרי שינסח חוק בלתי עקיף, בלתי חדיר ובלתי שקיר, שאותו לא יוכל נתניהו למסמס כפי שעשה לחוק הממשלה הפריטטית הקודמת, מנוחתו עדן. המשפטנים הללו יתייעצו עם קודמיהם, אלה שגיבשו את המתווה הנוכחי, אם יצליחו למצוא אותם.

עוד בוואלה!

בעוד נתניהו הופך כל אבן כדי להגיע ל-61, יריבו העיקרי משאיר לו במה ריקה

לכתבה המלאה
נפתלי בנט, גדעון סער. -, פלאש 90
למה להם לתמוך באופרציה כזאת? סער ובנט/פלאש 90, -

מזל גדול אחד יש לנו, לכולנו: אין בעולם כולו, וגם לא במערכת השמש ושביל החלב, אישה או איש, חייזר או עכבר, שמאמינים לבדל מילה היוצא מפיו של המנהיג. ככל הידוע, נתניהו הוא בן האנוש הראשון שהצליח למקם את עצמו בחלל קוסמי נפרד, שבו אין משקל כלשהו לשום דבר שנאמר, מוצהר, נחתם או מסוכם. אף שקרן מפורסם בהיסטוריה, מהברון מינכהאוזן צפונה, לא הגיע להישג הזה. השקרנים החובבים האלה עוד הצליחו להיכשל מדי פעם במילת אמת, מה שאי אפשר להגיד על המנהיג שלנו.

הטור המלא - היום במעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully