וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט: ח"כ לשעבר חנין זועבי תועמד לדין על עבירות זיוף ומרמה

עודכן לאחרונה: 6.4.2021 / 19:18

היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי החליט להעמיד לדין את זועבי, שנחקרה עם בכירים נוספים לשעבר מבל"ד, על הגשת מסמכי דיווח למבקר המדינה בבחירות הכלליות והמקומיות ב-2013. על פי החשד, "הכספים הוצגו במרמה כתרומות של תורמים פרטיים". המפלגה לא תועמד לדין פלילי

ח"כ חנין זועבי מודיעה כי לא תתמוד בבחירות לכנסת, 5 בינואר 2019. בל"ד, אתר רשמי
מואשמת בגין עבירות זיוף ומרמה, זועבי/אתר רשמי, בל"ד

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הערב (שלישי) כי החליט להעמיד לדין את חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי, בגין עבירות זיוף ומרמה. זאת, לאחר שדחה את הטענות שהעלו עורכי דינה בשימוע.

"זועבי נחקרה יחד עם כ-35 חשודים נוספים, ובהם נושאי משרה בכירים בשעתו במפלגת בל"ד, בחשד לביצוע עבירות זיוף ומרמה בקשר למסמכי דיווח של מפלגת בל"ד שהוגשו למבקר המדינה בשתי מערכות בחירות, הכלליות והמקומיות, שהתקיימו בשנת 2013", כך נמסר בהודעתו.

מהיועמ"ש עוד נאמר כי "למרות שחומר הראיות מלמד על כך שבכירי מפלגת בל"ד דאז ביצעו לכאורה עבירות פליליות בקשר לפעילותה הכלכלית של המפלגה, אין מקום להעמיד את המפלגה לדין פלילי, משום שלא התקיימו נסיבות מובהקות, ייחודיות וחריגות המצדיקות העמדה לדין של מפלגה".

זועבי זומנה לשימוע לפני כשנה וחצי, בעקבות 3.2 מיליוני שקלים שזרמו ממקור לא ידוע לקופת המפלגה באותן שתי מערכות בחירות ב-2013, שעל פי החשד, הוצגו במרמה למבקר המדינה כתרומות ממאות אזרחים פרטיים.

ח"כ חנין זועבי במהלך מליאת הכנסת במהלך דיון ב"חוק ההמלצות" 27 בדצמבר 2017. דוברות הכנסת – הדס פרוש, מערכת וואלה! NEWS
"בניגוד להגבלות הקבועות בחוק ובניגוד להנחיות מבקר המדינה". זועבי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת – הדס פרוש

"הכספים הוצגו במרמה כתרומות של תורמים פרטיים שבחרו לתרום למפלגה מכספם במערכות הבחירות, אולם בפועל היו אלו כספים שהתקבלו שלא כדין, בניגוד להגבלות הקבועות בחוק ובניגוד להנחיות מבקר המדינה, ממקור שעד היום לא הוברר טיבו", אמרו במשרד המשפטים באוגוסט 2018.

זועבי עצמה נחשדה בעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון.

עורכי הדין עמית חדד, חסן ג'בארין, נמיר אדלבי, נאיל זחאלקה, נועה מילשטיין, אירית באומהורן וחאלד תיתי, המייצגים את מפלגת בל"ד והמעורבים בפרשה, מסרו בתגובה לכך שהמפלגה לא תועמד לדין כי "עמדתנו ביחס למפלגת בל"ד נשמעה במסגרת שתי ישיבות שימוע, והתקבלה במלואה על ידי היועץ המשפטי לממשלה. ההחלטה שלא להגיש כתב אישום תקדימי נגד המפלגה מהווה סימן דרך חשוב ומנע עיוות דין היסטורי".

"טענותינו היו פשוטות - מפלגה איננה גוף שניתן להעמידו לדין, לא במישור הדמוקרטי, לא במישור החוקתי ולא במישור החוקי. מפלגה היא ביטוי גשמי של רעיונות פוליטיים ואין שום מקום או הצדקה להעמידה לדין. מפלגה והרעיונות שהיא מייצגת צריכים לעמוד למבחן הציבור בבחירות
‏‎ דמוקרטיות ואין מקומה בין כותלי בית המשפט. וטוב שהיועמ"ש קיבל עמדה זו".

מעורכי הדין עוד נאמר כי "באשר לשאר המעורבים בפרשה, לרבות בעניין חנין זועבי, אנחנו מקיימים הליך שימוע ומו"מ מול הפרקליטות (מחלקה כלכלית). ואין בהחלטת היועמ"ש אשר נמסרה לנו לפני חודשים רבים בכדי לשנות זאת. בעניין זה תימסר הודעה מפורטת בנפרד ככל שיהיו התפתחויות חדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully