וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהי הצעת אי אמון והיכן ממוקם המזנון: היום הראשון של הח"כים החדשים בכנסת

עודכן לאחרונה: 5.4.2021 / 22:09

18 הח"כים החדשים שיכהנו בכנסת ה-24 למדו על ההליכים הפרלמנטריים ונוהלי העבודה והסתובבו במסדרונות המשכן. בן גביר, אחד הנבחרים הטריים שיושבעו מחר, תיאר: "מתרגש מאוד". יו"ר הכנסת לוין: "המקום כאן הוא מאוד יצרי ונותן מקום לייצר פרובוקציות, עשו זאת בכבוד"

בווידאו: לקראת השבעת הכנסת: 18 הח"כים החדשים סיירו במשכן וקיבלו הדרכה/צילום: ניב אהרונסון

יממה אחת בלבד לפני טקס ההשבעה שייערך מחר במליאת הכנסת, הגיעו היום (שני) 18 הח"כים החדשים לאודיטוריום בכנסת כדי להשתתף ביום הכשרה מיוחד שנועד לתת להם מידע על הליכי החקיקה, נוהלי העבודה ומערך השירותים שיעמדו לרשותם בבניין שיהפוך למקום עבודתם.

חברי הכנסת חדשים אבל חלקם מוכרים יותר בציבור מהוותיקים ביותר במשכן. לא בכל יום חבר כנסת חדש מקבל כזו תשומת לב תקשורתית כמו איתמר בן גביר שהופיע באיחור אלגנטי אבל ברגע אחד הצליח לאחד סביבו את הצלמים והעיתונאים בחצי מעגל. "אני מתרגש מאוד", אמר כשהוא מחויך עם חיוך רחב, או אבתיסאם מרעאנה, מקום 7 ברשימת העבודה שהגיעה כדי לפתוח דף חדש בניסיון לקדם יוזמות לשותפות יהודית-ערבית אך שוב נתקלה באור הזרקורים ונגררה כמעט שוב לדיונים על התבטאויות העבר או סוגיות נפיצות אחרות.

איתמר בן גביר ביום עיון לחברי הכנסת החדשים , 5 באפריל 2021. ניב אהרונסון
"אני מתרגש מאוד", איתמר בן גביר ביום עיון לחברי הכנסת החדשים, היום/ניב אהרונסון
יום עיון לחברי הכנסת החדשים והכנות אחרונות לקראת ישיבת הפתיחה 5 באפריל 2021. ניב אהרונסון
מרעאנה, מקום 7 ברשימת העבודה, היום/ניב אהרונסון

חברי הכנסת למדו על הליכים פרלמנטריים ששמעו עליהם עד היום בערוץ הכנסת, הסתובבו במסדרונות הכנסת כדי להכיר מקרוב את המקום שבו לעתים ייאלצו לשהות לילות ארוכים אבל בין צילום אחד לשני לתמונות שילוו אותם במהלך כהונתם, הייתה שאלה שהטרידה יותר מכל את מרביתם: האם הכנסת ה-24 תהיה ארוכה יותר מקודמותיה וסוף סוף תוקם ממשלה בישראל.

גם ותיקי הכנסת לא ידעו לענות לשאלה אבל יו"ר הכנסת יריב לוין ניצל את ההזדמנות לתת להם טיפ מסוג אחר. "יש כלל שגוי שאומר 'עשית ולא פרסמת - לא עשית, פרסמת ולא עשית כאילו כן עשית'", הוא אמר. "אני לא מאמין בדבר זה בכלל. תתפרסמו, אבל על עשייה אמיתית ולא על גימיקים. המקום כאן הוא מאוד יצרי ונותן מקום לייצר פרובוקציות ובעלי עוצמה. חשוב לנהל ויכוחים במלוא עוצמה וללא מורא אך תעשו זאת בשפה מכובדת ובאופן שמכבד אחד את השני".

יום עיון לחברי הכנסת החדשים והכנות אחרונות לקראת ישיבת הפתיחה, 5 באפריל 2021. ניב אהרונסון
הכנות לקראת השבעת הכנסת, היום/ניב אהרונסון

חברי הכנסת החדשים נפגשו גם עם מזכירת הכנסת ירדנה מלר הורביץ, מנכ"ל הכנסת סמי בקלש. גם בשעות האחרונות נערכו בכנסת להגעתם של כלל הח"כים, ורגע אחרי שהשטיח האדום נפרס בפתח המשכן המכובד - אפילו כלב הגישוש עשה את סיבוב הגישוש האחרון במליאה.

אחת המפלגות המובילות במספר חברי הכנסת החדשים היא הציונות הדתית - שמבין ששת חבריה, ארבעה הם חדשים. גם מפלגות העבודה וימינה מכניסות כל אחת ארבעה חברים חדשים למשכן. במפלגת יש עתיד שני חברי כנסת חדשים, ובליכוד, בש"ס, במרצ וברע"ם - ח"כ אחד חדש בכל מפלגה. להם, כמו גם לאחרים, מחכה תקופה מאתגרת, כזו שלא בטוח שתמשך זמן ארוך מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully