וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת מציגה: ארכיון ללא נייר - כך יישמרו הפרוטוקולים וההחלטות של הח"כים

עודכן לאחרונה: 5.4.2021 / 13:36

לאחר שבמשך שנים כלל החקיקות והמהלכים הפוליטיים נרשמו על דפים שמאוכסנים בארכיון, כעת לקראת השבעת הכנסת ה-24 הושלם תהליך הדיגיטציה ומעתה כל הנעשה בישיבות ובמליאות יישמר ללא נייר. בכנסת הסבירו כי המהלך בעל ערך סביבתי גבוה - "מדובר בנדבך נוסף המחזק את מעמדנו"

מליאת הכנת לקראת השבעת הכנסת ה-24 
4.4.21. דוברות הכנסת - דני שם טוב, אתר רשמי
מליאת הכנה לקראת השבעת הכנסת ה-24 החודש/אתר רשמי, דוברות הכנסת - דני שם טוב

מחסני ארכיון הכנסת מכילים את ההחלטות החשובות שהתקבלו במשכן מאז קום המדינה. אלפי ימים ולילות של דיונים בוועדות ובמליאה סביב חוקים, יוזמות חקיקה, מהלכים פוליטיים שליוו את הכנסת לדורותיה - רשומים בדפי ההיסטוריה שמאוכסנים בארכיון. כבר עם ישיבתה הראשונה של מועצת העם, ב-4 במאי 1948, החל נוהל שהפך קבוע, והוא תיעוד מלא של כל המתחולל ונקבע בתוך בית הנבחרים. כעת, יוזמה סביבתית בכנסת תביא לחיסכון בהדפסת עשרות טונות של נייר והארכיון יהפוך לממוחשב.

בשנים האחרונות ארכיון הכנסת עבר תהליך דיגיטציה, וחלק גדול מהמסמכים בו זמינים לאיתור באתר הכנסת, ומשמשים לעבודה הפרלמנטרית השוטפת של חברי הכנסת, עוזריהם, עיתונאים או לצורך מחקרים. לפני השבעת הכנסת ה-24, סיים ארכיון הכנסת להשלים את מהפכת הדיגיטציה, ומעתה כל הנעשה בכנסת יישמר בארכיון, אך ללא נייר. המשמעות היא שלא יועברו מסמכים מהוועדות, המליאה או פורומים אחרים כנייר לארכיון הכנסת.

אינדה נובומינסקי, מנהלת ארכיון הכנסת והאחראית על הרשומות, הסבירה כי "עד היום, התיקים הרבים מדיוני הוועדות והמליאה כמו גם התיקים של הפעילות העסקית של המחלקות השונות בכנסת, כמו אגף טקסים ואירועים או קשרי חוץ התקבלו בארכיון בתום הקדנציה של כל כנסת ונשמרו במדפים הצפופים שבמרתפי ארכיון הכנסת". מעתה זה כבר לא יקרה.

הגשת רשימת יש עתיד לכנסת 3 בפברואר 2021. יוסי זמיר, אתר רשמי
לפני השבעת הכנסת ה-24, סיים ארכיון הכנסת להשלים את מהפכת הדיגיטציה, הגשת רשימת יש עתיד לכנסת, פברואר/אתר רשמי, יוסי זמיר

אנשי ארכיון הכנסת יעקבו אחר המסמכים הדיגיטליים בוועדות ובמליאה, ואלה ייכנסו לתוך מערכת ממוחשבת מיוחדת המכונה "סנהדרין" ובמערכת לניהול מסמכים "סער" שהוטמעה בכנסת בשנה האחרונה, בהובלת חטיבת המידע. בכנסת אומרים כי השינוי המשמעותי יביא לחיסכון של עשרות מיליוני דפים בשנה, וכן בחיסכון בשטחי האחסון הגדולים שהיו נצרכים לשימור ממאות הארגזים שנוספים מכנסת לכנסת.

מנהלת הארכיון ציינה כי במסגרת פרויקט הדיגיטציה הנרחב, כל הפרוטוקולים של מליאת הכנסת, וועדות הכנסת השונות מאז מועצת המדינה הזמנית, וכן כל הצעות החוק והחוקים זמינים היום באתר האינטרנט של הכנסת. הפרויקט כלל גם סריקה של אוספי התצלומים והפרסומים של הכנסת ודיגיטציה של קלטות ערוץ הכנסת.

בכנסת הסבירו כי תיעוד דיגיטלי במקום התיוק הפיזי שהיה נהוג עד כה, הוא מהלך בעל ערך סביבתי גבוה ביותר, שכן תעשיית הנייר צורכת עץ, כמויות גדולות של מים, אנרגיה וכימיקלים, ויוצרת זיהום אוויר וזיהום מים. כ-29% מנפח האשפה בישראל הוא נייר וקרטון, והתנהלות סביבתית נכונה צריכה להיות בדגש על מניעת יצירת הפסולת מלכתחילה, בין היתר בהפחתת השימוש בנייר.

מנכ"ל הכנסת סמי בקלש. 5 באפריל 2021. לעמ, אתר רשמי
מניעת הדפסת עשרות טונות של נייר היא חלק ממהלך כולל של הטמעת תרבות של קיימות בכנסת, מנכ"ל הכנסת סמי בקלש/אתר רשמי, לעמ

סמי בקלש, מנכ"ל הכנסת, הוסיף כי הכנסת רואה ערך עליון בשמירה על הסביבה. לדבריו, "מניעת הדפסת עשרות טונות של נייר היא חלק ממהלך כולל של הטמעת תרבות של קיימות בכנסת, ושל שילוב שיקולים סביבתיים בהתנהלות חברי הכנסת ועובדי הכנסת במגוון תחומים". בקלש ציין כי "הנהלת הכנסת יצאה בהוראה גורפת לכל האגפים והמחלקות במשכן לתעד ולשמר את כל המסמכים השונים באופן דיגיטלי בלבד, ולשם כך, הותקנה והוטמעה לאחרונה בכל מחלקות הכנסת מערכת לניהול מסמכים חדשה שמבטיחה שימור ותיעוד רציף לדורי דורות ללא צורך בהדפסת המסמכים ובתיוקם הפיזי. מדובר בנדבך נוסף המחזק את מעמדנו כפרלמנט מוביל בתחום הסביבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully