וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: עצרנו "מרגל ישראלי" בצפון המדינה

עודכן לאחרונה: 5.4.2021 / 17:12

כלי התקשורת במדינה דיווחו על מעצרים של כמה "מרגלים זרים", בהם אחד לכאורה שעבד בשירות ישראל, מבלי לציין את אזרחותו. הוא נעצר במחוז אזרבייג'ן המזרחית, סמוך לגבול עם אזרבייג'ן וארמניה

בווידאו: דוברת הבית הלבן מבהירה שארה"ב תדון בצעדים לחזרה להסכם הגרעין עם איראן/צילום: רויטרס

איראן עצרה "מרגל ישראלי" בצפון המדינה - כך דיווחו היום (שני) כלי תקשורת במדינה, שלפיהם נעצרו כמה "מרגלים זרים", בהם אחד לכאורה שעבד בשירות ישראל. הוא נעצר במחוז אזרבייג'ן המזרחית, סמוך לגבול עם אזרבייג'ן וארמניה. לא פורט אם הוא מחזיק באזרחות ישראלית, איראנית או אחרת.

"מרגל ישראלי נעצר בפרובינציית אזרבייג'ן המזרחית, כמו גם מרגלים אחרים שהיו במגע עם שירותי מודיעין של כמה מדינות", אמר גורם מקומי במשרד המודיעין, שצוטט על ידי כלי התקשורת המקומיים.

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, 20 במרץ 2021. AP
איראן נוהגת לעצור אזרחים זרים בטענה לעבירות ביטחון. חמינאי/AP

טהראן האשימה את המוסד באחריות לחיסולו של מדען הגרעין מוחסן פחריזאדה בנובמבר האחרון, ועצרה מאז כמה חשודים. ישראל לא הכחישה או אישרה כי היא אחראית לחיסול מי שנחשב לאבי תכנית הגרעין הצבאית של איראן.

איראן נוהגת לעצור זרים, לעתים בעלי אזרחות איראנית כפולה, ולהאשים אותם בעבירות ביטחוניות. הם במקרים רבים משמשים קלפי מיקוח במשא ומתן על שחרור אזרחים איראנים הכלואים במערב. בשנה שעברה הוצא להורג אזרח איראני שהורשע בריגול עבור ארצות הברית וישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully