וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מהירי: תושב נצרת נאשם בסחיטת שכנו שמצלמותיו סייעו בהרשעת בנו ברצח

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 17:15

במשך יותר משנה מרואן ואכד בן ה-53 גבה תשלום חודשי משכנו בן ה-40, שהצטבר לכרבע מיליון שקל. זאת, לאחר שחוקרים השתמשו במצלמות האבטחה שהותקנו בבית השכן בתיק נגד בנו של ואכד, שירה בעובר אורח בעיר במאי 2019. כשהנסחט הפסיק לשלם, ואכד שכר "קבלן ירי" כדי לפגוע בו

בווידאו: תיעוד רצח תאופיק זאהר בנצרת/צילום: מצלמות אבטחה

בית המשפט המחוזי בנצרת הגיש היום (ראשון) כתב אישום נגד תושב נצרת, שבנו הורשע ברצח, בגין סחיטה של רבע מיליון שקל משכנו. הרקע לסחיטה, שהתרחשה במשך יותר משנה, היה תיעוד ממצלמות האבטחה שהוצבו בבית השכן - בו השתמשו חוקרי המשטרה בבמהלך איסוף ראיות בתיק רצח בנו.

על פי כתב האישום, במהלך הסחיטה מרואן ואכד בן ה-53 גבה 250 אלף שקלים משכנו בן ה-40, בתכנון לגבות ממנו רבע מיליון שקלים נוספים. עוד הוגשו כתבי אישום נגד גבר שוואכד שכר לירות בנסחט, לאחר שהפסיק לשלם לו; וצעיר שמכר את הנשק איתו הוא ירה. בקשות להארכות מעצר הוגשו נגד השלושה.

לפני שנתיים, בנו של מרואן, עבד אלמג'יד ואכד בן ה-27, ירה לעבר בעל מאפייה בנצרת, אך פגע בתאופיק זאהר, עובר אורח בן 57, שצעד עם נכדתו בת הארבע סמוך למקום. לפני חודשיים בית המשפט השלום בנצרת הרשיע את ואכד הצעיר ברצח.

מרואן ואכד. ללא, אתר רשמי
סחט את שכנו והכה אותו. ואכד/אתר רשמי, ללא

מכתב האישום שהוגש היום, מתברר כי לאחר שאביו של הרוצח הבין כי החומר שנאסף ממצלמות בית השכן שימש בין הראיות שנאספו נגד בנו, הוא איים על שכנו ובני משפחתו כי אם בנו יורשע הוא ירה בהם, ואף איים לפוצץ או לשרוף את ביתם. במקביל הוא דרש 500 אלף שקלים למימון הגנתו המשפטית של עבד, ודרש משכנו לעזוב את ביתו. בשל האיומים, השכן נאלץ לברוח מביתו ולשהות אצל קרובי משפחתו במשך חודש.

בשלב הראשון של גביית דמי הסחיטה, השכן נאלץ לשלם לואכד מאה אלף שקלים. בהמשך החליט ואכד לדרוש משכנו תשלום חודשי של 10,000 שקלים, עבורו השכן הנסחט גייס את כל משפחתו, ובמשך 15 חודשים הם נאלצו לשלם את התשלום שדרש מהם.

בחודש שעבר, הנסחט לא העביר לואכד את התשלום, שכן לא היה בידיו את סכום הכסף הנדרש. בשל כך, ואכד שכר את שירותיו של אדם בשם חליל אגבריה בן ה-36 מאום אל-פחם, המוגדר על ידי חוקרי הימ"ר במחוז הצפוני של המשטרה כ"קבלן ירי ואלימות". אגבריה ניסה לגייס אנשים שונים לביצוע הפגיעה, וניסה להשיג לוחיות זיהוי גנובות לרכבו באמצעות אחרים ללא הצלחה. אז הוא, או מי מטעמו, גנב לוחית זיהוי מרכב.

סרטון המתעד את ניסיון הירי אל עבר השכן הנסחט

בווידאו: סרטון המתעד את ניסיון הירי לעבר השכן הנסחט שמצלמותיו סייעו בהרשעת הרוצח/צילום: מצלמות אבטחה

לאחר שקיבל מידי ואכד תמונה של שכנו, הוא הצטייד במידע על אודות תנועותיו. ב-10 במרץ, אגבריה עקב יחד עם שותף נוסף אחר הנסחט, וכשהאחרון עצר להוריד נוסע מרכבו - הם נעצרו לידו. מי מהם שהיה הנוסע ליד הנהג שלף את אקדח, וניסה לירות תוך שהוא מכוון אותו לעבר עובד של הנסחט, שזוהה בשוגג בתור הנסחט עצמו. עקב תקלה באקדח, ולאחר מספר ניסיונות לתפעל את התקלה, האקדח לא ירה - והשניים ברחו מהמקום.

חליל אגבריה. ללא, אתר רשמי
"קבלן ירי ואלימות". אגבריה/אתר רשמי, ללא

אגבריה אז פנה לג'בארין, ומסר לידיו את האקדח על מנת שזה יפעל לתקנו. עוד באותו הערב ג'בארין החזיר לו את האקדח מתוקן יחד עם שלושה כדורים תואמים, אך כעבור זמן קצר, נעצר אגבריה כשאיתו ברכב האקדח והכדורים.

מבקשת המעצר עולה כי לאגבריה עבר פלילי בעבירות שוד מזוין, אלימות, מרמה, איומים, רכוש, סמים, הסעת שב"ח ונהיגה בזמן פסילה בגינן ריצה שישה מאסרים. הוא השתחרר ממאסרו האחרון בשנת 2019, ומאסר על תנאי בן שנה שתלוי ועומד נגדו לא הרתיעו מלבצע את המעשים המיוחסים לו כעת. לשותפו עבר פלילי בעבירות סמים, תקיפה והפרעה לשוטר, איומים, שיגור חומר נפיץ ועבירת רכוש בגינן ריצה מספר מאסרים. לג'אברין גם הוא עבר פלילי, בעבירות הכוללות ייצור נשק, רכישת/החזקת נשק, נשיאה והובלת נשק וביצוע עסקת אחרת בנשק - בגינן ריצה מאסר בן שלוש שנים החל משנת 2013.

בעקבות התקרית החמורה, הנסחט החליט להגיש תלונה במשטרה. חוקרי הימ"ר פתחו בחקירה, ואיתרו מצלמות אבטחה בהם תועדו ניסיון הירי ושיחה בין הסוחט לאגבריה, בה מתואר תיאום ניסיון הירי. המשטרה עצרה את אגבריה בדרכו למכור את האקדח בו השתמש באירוע, לאחר שתיקן אותו אצל אנאס ג'אברין בן ה-27, שנעצר גם הוא. האקדח נמצא ברכבו של אגבריה בזמן מעצרו.

אקדח ששימש לרצח נגן עוד. דוברות משטרת ישראל
האקדח שהמשטרה מצאה ברכבו של קבלן הירי שנשכר נגד הנסחט/דוברות משטרת ישראל

רצח תאופיק זאהר, שהיה מוזיקאי ונגן עוד מוכר בעיר, הכה את נצרת בתדהמה. זאהר נורה במאי 2019, שעה שליוה את נכדתו בת הארבע מהגן לביתה כמו בכל יום. לאחר שנפגע מהירי, התמוטט עליה, ומת במקום. ואכד הורשע ברצח למרות שלא התכוון לפגוע בזאהר, משום שהחוק קובע כי אדם יואשם ברצח גם אם "גרם במזיד למותו של אדם תוך ביצוע עבירה או תוך הכנות לביצועה". הוא עוד הורשע בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, עבירות נשק ושיבוש מהליכי משפט, ונגזר עליו לשלם פיצויים לקורבנות.

הנאשם הכחיש כל מעורבות באירוע הטראגי, אולם הרכב של שלושה שופטים, בראשות השופט אשר קולה, קבע כי ממסכת הראיות שהוצגה בפניהם אין ספק כי הוא הרוצח. במהלך חקירת המשטרה נאספו קבצי צילום רבים ממצלמות אבטחה לאורך המסלול שבין ביתו של ואכד לבין המאפייה הסמוכה לכיכר דיאנה ברחוב פאולוס שבנצרת, בהם הוא נראה זורק לוחית רישוי לפח אשפה, בעודו לבוש בגדים זהים לאלו שלבש הגבר שישב מאחורי נהג הקטנוע במהלך הנסיעה לעבר המאפייה, והבגדים שלבש היורה.

תאופיק זאהר. באדיבות המצולמים
מוזיקאי אהוב בעיר, זאהר/באדיבות המצולמים
זירת הירי לעבר מאפיה ברחוב פאולוס השישי בנצרת 6 במאי 2019. דוברות משטרת ישראל
זירת הירי לעבר המאפייה, מאי 2019/דוברות משטרת ישראל

אחרי הרצח, ואכד צולם בחצר ביתו עם אותם בגדים ונעליים, ותועד כשהוא מסיר את החולצה מעל גופו. השופט קולה קבע כי "התרחיש כי מדובר בשני גברים שונים הינו תרחיש דמיוני ובלתי סביר לחלוטין". השופטים הגיעו למסקנה כי קודם לרצח, הוא הסיע את אחיו הנער לזירת הרצח כדי לתצפת ולדווח טלפונית מתי סלים נאג'י, שהיה היעד לירי, יעמוד מחוץ למאפייה. נאג'י נפצע באותה תקרית מפגיעת שלושה כדורים ברגליו.

לאחר מכן ואכד הצעיר שב לביתו, ויחד עם שותפו זייף את לוחית הרישוי של הקטנוע עליו תכננו לרכוב לכיוון המאפייה. ואכד, או אדם אחר, פירק את חלקי הקטנוע, העמיסם על רכב ובשטח פתוח, לא רחוק מביתו, הציתו אותם.

מכתב האישום ומהכרעת הדין, לא עולה בבירור המניע למעשה, אך מתברר כי שבועיים לפני הרצח נורו יריות לעבר בית משפחת ואכד. המשפחה לא התלוננה על כך במשטרה, בטענה כי אין להם אויבים, וייתכן שהירי היה בשוגג. באותה תקרית נפגע בידו אחיו של ואכד, שידו גובסה. הגבס על ידו סייע לחוקרי המשטרה לזהות אותו בתור התצפיתן שואכד הציב בזירת הרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully