וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקלע בטעות עם נכדתו לזירה - ונורה: כתב אישום נגד מבצע הרצח בנצרת

7.7.2019 / 12:43

עבד אלמג'ד מרואן-וואכד, תושב נצרת, הואשם ברצח עובר האורח תאופיק זאהר - במהלך ניסיון לרצוח אדם אחר. תשעה ימים לאחר הרצח הוא נעצר, ובחלוף חודשיים מיום הרצח, הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד עבד אלמג’יד מרואן ואכד/צילום: דוברות משטרה, עריכה: ניר חן

פרקליטות מחוז צפון הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד עבד אלמג'ד מרואן-וואכד, תושב נצרת בן 24, בגין רצח תאופיק זאהר, וכן בגין עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, עבירות נשק ושיבוש מהליכי משפט. הנרצח, תושב נצרת שצעד יחד עם נכדתו סמוך למאפייה לעברה בוצע הירי. מיד לאחר הירי הוא הובהל לבית החולים שם נקבע מותו.

חקירת הארוע הוטלה על מחלק הרצח ביחידה המרכזית של מחוז צפון שהחלו מיד בפעולות חקירה אינטנסיביות. בין השאר, החקירה כללה סריקה של עשרות מצלמות לאורך ציר נסיעתו.

לאחר תשעה ימי חקירה נעצר הנאשם ונחקר בחשד לרצח ומעצרו הוארך מעת לעת. לאחר מכן נעצר גם אחיו הקטין, ושבועיים לאחר מכן נעצר מי שעל פי החשד נהג בקטנוע ממנו נורו היריות. עם זאת, נגד שני החשודים הנוספים לא נמצאו די ראיות וכתב האישום הוגש רק נגד מרואן-וואכד.

לקריאה נוספת:
בן 57 נקלע לסכסוך בין עבריינים בנצרת - ונורה למוות במאפייה

ירי שבוצע מקטנוע חולף לעבר בית עסק בנצרת, יולי 2019. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח לפני כחודשיים/דוברות משטרת ישראל

על פי כתב האישום, מרואן-וואכד תכנן לירות בסלים אבו נאג'י העובד במאפייה שבבעלות משפחתו ברחוב פאולוס השישי בנצרת, ולצורך כך קשר עם אחרים לירות בו. באותו היום סמוך לשעה 14:30 הסיע הנאשם מעורב נוסף על מנת שיתצפת על המקום וידווח על נוכחותו של סלים.

כ-45 דקות לאחר מכן, הגיע מרואן-וואכד יחד עם אדם נוסף בקטנוע לציר פאולוס השישי והשניים חלפו על פני זאהר ונכדתו שבאותה העת עברו במקום כמנהגם מהגן אל ביתו בשעות הללו. בשלב זה, הנאשם אחז באקדח בידו הימנית וירה, תוך כדי נסיעה, שלושה כדורים שפגעו בירכיו של סלים.

כתוצאה מהירי נפל סלים אל הקרקע. לאחר מכן הנאשם ירה עוד חמישה כדורים נוספים לפחות תוך כדי נסיעה, ותוך שהוא יוצר סכנה ממשית לאנשים שהיו בסביבה. אחד מהכדורים פגע בליבו של זאהר.

עוד בוואלה!

קשרה, חבטה וחנקה: כתב אישום נגד המטפלת מראש העין

לכתבה המלאה
ירי שבוצע מקטנוע חולף לעבר בית עסק בנצרת, יולי 2019. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח לפני כחודשיים/דוברות משטרת ישראל

לאחר הירי, זאהר צעד כמה צעדים אך התמוטט על נכדתו והשניים נפלו זה על זה. עוברי אורח הזמינו כוחות הצלה שביצעו במנוח פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים האנגלי בנצרת, שם נקבע מותו. מלבד מותו של זאהר, תושבת העיר ובנה בן ה-13 ששהו יחד ברכב והיו עדים למקרה נתקפו בחרדה ופונו לבית החולים האנגלי לקבלת טיפול.

מיד לאחר האירוע הנאשם והאחר נמלטו מהמקום. הוא אף החליף בביתו את בגדיו ונעליו על מנת להקשות על זיהויו בזירת הירי. עוד עולה כי הנאשם או מישהו מטעמו פרקו את הקטנוע והעמיסו את חלקיו לרכב המשפחה, נסעו אל שטח פתוח והציתו את חלקיו על מנת להשמיד ראיות.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשם עד תום ההליכים נגדו.

עו"ד עלי סעדי, המייצג את הנאשם ברצח, אמר כי "היום מגישים כתב אישום ובקשה להארכת מעצר עד תום הליכים, ומייחסים לו עבירת רצח ועוד מספר עבירות נוספות. טרם קיבלנו את חומר הראיות, ואני כאן מציין ומדגיש שמאז ביצוע הרצח נעצרו ארבעה חשודים שמיוחסת להם אותה עבירה לפי הצהרת הטוען המשטרתי (ימ"ר)". לדבריו, "הנאשם נעצר ביום 15.5 ונחקר פעמים רבות, עד קבלת אישור של היועץ המשפטי לממשלה, כאשר חלפו יותר מ-30 יום על מעצרו של הנאשם". הוא הוסיף כי בכוונתו להתייחס לעומק הטענות לאחר שיקבל את חומר הראיות.

ירי שבוצע מקטנוע חולף לעבר בית עסק בנצרת, יולי 2019. דוברות משטרת ישראל
ירי שבוצע מקטנוע חולף לעבר בית עסק בנצרת, יולי 2019/דוברות משטרת ישראל

עו"ד עלי סעדי המייצג את הנאשם ברצח תאופיק זאהר אמר כי "טרם קיבלנו את חומר הראיות. ואני מציין ומדגיש שמאז ביצוע הרצח נעצרו ארבעה חשודים שמיוחסת להם אותה עבירה לפי הצהרת הטוען המשטרתי. אתייחס לעומק אחרי קבלת חומר הראיות.

אביו של הנאשם ברצח בנצרת אמר לאחר הדיון כי "אין לי ולבני משפחתי כל סכסוך עם היעד. אנו מצטערים על מה שנגרם למנוח ולבני משפחתו, לבן שלי אין כל קשר לביצוע העבירות המיוחסות לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully