וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד המוביל לתפקיד דובר המשטרה: כתב הצפון של חדשות 13

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 12:08

מהמידע שהגיע לידי וואלה! עולה כי המפכ"ל שבתאי בחר באלי לוי לתפקיד, בהחלטה לפצל בין תפקיד הדובר וראש חטיבת הדוברות. בכירים במערכת אכיפת החוק מתחו ביקורת על המינוי: "גיוס מיותר ובזבוז כספי ציבור". גורמים אחרים גיבו את המהלך: "שבתאי יעשה רק מה שטוב למשטרה"

אלי לוי. רונן אקרמן,
מועמד מוביל לדוברות לאחר שהמפכ"ל שבתאי בחר בו, לוי/רונן אקרמן

העיתונאי אלי לוי, כתב הצפון של חדשות 13, הוא אחד המועמדים המובילים להתמנות לדובר משטרת ישראל - כך נודע היום (חמישי) לוואלה!. עוד עולה כי לוי נמצא בימים אלה בתהליך גיוס למשטרה לאחר שמפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בחר בו, בהחלטה לפצל בין תפקיד הדובר לתפקיד ראש חטיבת הדוברות.

גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק מתחו ביקורת על המהלך של שבתאי, ואמרו כי "מדובר בגיוס מיותר ובעיקר בבזבוז כספי ציבור. רק לפני כחודש וחצי מונתה לתפקיד הדס מדמוני, ראש חטיבת הדוברות במשטרה, שהועלתה לדרגת תת ניצב. לא ברור למה צריך שני קצינים בכירים שיעסקו בדוברות עצמה". בשנתיים האחרונות תנ"צ סיגל טולדו פעלה כדוברת המשטרה וכראש חטיבת הדוברות במקביל. טולדו תסיים את תפקידה בקרוב. "אם כבר מפצלים את תפקיד הדובר, אז רצוי להביא מישהו מבפנים שמכיר את המשטרה מבפנים", הוסיף אותו גורם.

"זו דוגמה מובהקת לכך שמשטרת ישראל אינה מצליחה להצמיח מקרבה דובר משטר ראוי ונאלצת לרעות בשדות זרים", גורם נוסף אמר בשיחה עם וואלה!, והוסיף כי "זו בושה וחרפה ובזבוז כספי ציבור להעסיק תת ניצב כראש חטיבת דוברות, ולשלם לה משכורת מלאה ובמקביל להעסיק עוד אדם, אין לכך שום הצדקה". לוי צפוי להתגייס למשטרה בקרוב ולקבל באופן מידי דרגת ניצב משנה.

מנגד, גורם בכיר במערכת אכיפת החוק דווקא שיבח את הבחירה הצפויה בלוי לתפקיד הדובר. "המפכ"ל עשה נכון כשבחר באיש מקצוע לתפקיד הדובר, הגיע הזמן שדוברות תהפוך לדוברות יוזמת ולא נגררת, שבתאי יעשה רק מה שטוב למשטרה", הוא אמר.

סיגל טולדו. דוברות משטרת ישראל
תסיים את תפקידה בקרוב, טולדו/דוברות משטרת ישראל

לוי הצטרף לערוץ 10 בשנת 2010 ככתב אזור הצפון, ובשנת 2017 מונה בנוסף לתפקידו ככתב לענייני סביבה של הערוץ. בשנת 2019 הצטרף לערוץ 13 לאחר הליך המיזוג עם ערוץ 10. בנוסף לכך, לוי משדר את תוכנית האקטואליה "זירה חופשית" מדי יום שישי ברדיו חיפה. הוא החל את דרכו בעיתונות לאחר שירותו הצבאי ככתב לענייני משטרה וספורט במקומונים של רשת שוקן בצפון. בהמשך שימש ככתב ברדיו חיפה וכתב בחדשות המקומיות של הטלוויזיה בכבלים, ועוד פעל ככתב במעריב ו-nrg באזור הצפון. בעברו, היה כתב בערוץ 2, ובמשך תקופה קצרה כיהן כדובר עיריית נשר.

בשנת 2006 לוי זכה בפרס חיפה לתקשורת על שם מרק ביאנ, על סיקורו של מלחמת לבנון השנייה. בשנת 2016 זכה בפרס הרדיו בכנס אילת של אגודת העיתונאים בתל אביב, על תוכנית האקטואליה הטובה ביותר "זירה חופשית" שמשדר יחד עם העיתונאי יוסי מזרחי. ב-2017 לוי זכה במגן הצדק החברתי מטעם עמותת יד עזר לחבר, על סיקור נושאים חברתיים.

ממשטרת ישראל טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully