וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחים צעירים ואימא בת 17: החיים במתקן הילדים המהגרים בטקסס

31.3.2021 / 17:07

ממשל ביידן נתן לראשונה גישה לעיתונאים לבקר במתקן בדונה, שבו מוחזקים אלפי ילדים בתנאי צפיפות קשים. הם מחולקים לתאים, ישנים על מזרונים על הרצפה שכהצעירים ביותר מוחזקים במעין לול. כמה מאות ילדים נכנסים לארה"ב מדי יום, ולרשויות אין מקום להחזיק בהם

בווידאו: תיעוד ממתקן מעצר הילדים בגבול ארה"ב/צילום: רויטרס

ממשל ביידן אפשר בפעם הראשונה לעיתונאים לבקר במתקן מעצר של ילדים מהגרים, שבו הם מוחזקים בתנאי צפיפות קשים. במתקן בדונה, טקסס, שוהים יותר מ-4,100 מהגרים, רובם ילדים שחצו את הגבול ממקסיקו לבדם הלנים באוהלים לפני שהם עוברים למתקנים של משרד הבריאות ולמשמורת של קרובי משפחה או של משפחות אומנה. המתקן בדונה שוכן בעמק ריו גרנדה, נתיב ההגירה הלא חוקית העמוס ביותר.

הילדים מחולקים לשמונה תאים, המופרדים ביריעות פלסטיק, כל אחד מהם בגודל של פחות מ-300 מטר רבוע. ברבים מהתאים שוהים יותר מ-500 ילדים, בחלל המיועד ל-250 איש בלבד. הצעירים ביותר מוחזקים במעין לולים גדולים, שבהם פרוסים מזרונים.

בזמן שאלפי ילדים ומשפחות הגיעו לגבול מקסיקו-ארצות הברית בשבועות האחרונים ומצטופפים במתקני ההגירה, הלחץ על נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לנהוג בשקיפות רבה יותר הולך וגדל.

אוסקר אסקמיליה, האחראי בפועל על משמר הגבול בעמק ריו גרנדה, אמר כי בין 250 ל-300 ילדים נכנסים לארצות הברית מדי יום, בעוד שהרבה פחות עוזבים. בין הצעירים ביותר שמוחזקים במתקן נמצאים ילדה בת שלוש, שבה מטפל אחיה בן ה-11, ותינוק עם אמו בת ה-17.

מרכז המעצר הראשי לילדים בעמק ריו טקסס, 30 במרץ 2021.. AP
חלק מההורים שולחים את הילדים לבד מעבר לגבול. הלול במתקן ההגירה, היום/AP

העיתונאים צפו בילדים, שחלקם הלכו מסעות ארוכים ברגל, עוברים את תהליך המיון במתקן, שבמהלכו הם עוברים בדיקות לכינים ולמחלות אחרות. הם לא נבדקים לקורונה אלא הם מראים תסמינים של הנגיף, ונפגשים עם מתמחי סיעוד שמעבירים אותם מבחנים פסיכולוגיים כדי לגלות אם יש להם נטיות אובדניות. כל השרוכים נלקחים מהילדים.

לאחר מכן הם נלקחים לחדר קליטה גדול, ובני 14 ומעלה מצולמים ונלקחות מהם טביעות אצבע. בהמשך, הם עוברים בחדר קליטה נוסף, שבו נקבע להם מועד לדיון בפני בית משפט להגירה. סוכני משמר הגבול שואלים אותם אם יש להם איש קשר בארצות הברית ומאפשרים לילדים להתקשר אליו. הילדים מקבלים צמידים עם ברקוד שמראה מתי הם התקלחו בפעם האחרונה ואת מצבם הרפואי.
מחוץ למתקן, נשמע רעש עבודות הבנייה המשתלב עם מיזוג האוויר.

ילדים נחים בתוך תרמיל במרכז המעצר הראשי לילדים  בעמק ריו טקסס 30 במרץ 2021. AP
ילדים מצטופפים על מזרונים במתקן/AP

ממשל ביידן ממשיך לגרש מבוגרים המנסים לחצות את הגבול על בסיס הגבלות הקשורות למגיפת הקורונה והוכרזו על ידי הנשיא הקודם דונלד טראמפ. הרשויות פועלות גם לגירוש רוב המשפחות המגיעות יחד לארצות הברית, אך שינויים בחוק במקסיקו מאלצים את סוכני משמר הגבול לשחרר הורים וילדים רבים.

מנגד, ביידן סירב להמשיך את הנוהג של ממשל טראמפ לגרש ילדים המגיעים לארצות הברית ללא ליווי ממדינות מרכז אמריקה מוכות האלימות, העוני ונזקי אסונות הטבע שפקדו את האזור. בחלק מהמקרים, הורים שבקשת הכניסה שלהם לארצות הברית נדחתה שולחים את ילדיהם מעבר לגבול לבדם, בתקווה שהם יישלחו לקרובי משפחה שכבר נמצאים שם.

מרכז המעצר הראשי לילדים בעמק ריו טקסס, 30 במרץ 2021.. AP
יותר מ-2,000 ילדים הוחזקו במתקן במשך יותר מ-72 שעות/AP
ילדים חיוביים לקורונה במרכז המעצר הראשי בעמק ריו טקסס 30 במרץ 2021. AP
ילדים חיוביים לקורונה במרכז המעצר הראשי בעמק ריו טקסס 30 במרץ 2021/AP

העומס על המתקנים נובע מהפער בין היקף המעצרים של הילדים המהגרים לבין מספר הילדים שמקבלים חסות בארצות הברית. משמר הגבול לא אמור להחזיק ילדים למשך יותר משלושה ימים, אך במתקני משרד הבריאות אין מקום. יותר מ-2,000 ילדים הוחזקו במתקן בדונה במשך יותר מ-72 שעות, בהם 39 ילדים שהיו שם יותר מ-15 ימים.

משרד הבריאות מפזר ילדים במרכזי כינוס בדאלאס ובסן דייגו ופותח אתרים גדולים בסן אנטוניו, אל פאסו ובמקומות אחרים.

הרפובליקנים מנצלים את המשבר החמור ביותר שעמו מתמודד ביידן מאז כניסתו לתפקיד בינואר כדי להגן על מדיניות ההגירה של טראמפ. זו כללה, בין היתר, הפרדה של אלפי משפחות מהגרים כחלק ממדיניות "אפס סובלנות" שזכתה לגינויים רבים ובוטלה בסופו של דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully