וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות שוטר מג"ב מירי בעכו: מפקד היחידה יודח מתפקידו, נשקלת הפסקת שירותו בחיל

עודכן לאחרונה: 31.3.2021 / 10:35

מפקד מג"ב הודיע כי יקבל את המלצתו של קצין שמינה לבחון את פעילות היחידה בעקבות המקרה בו אפיק טויבי ירה למוות בשוטר נעים מאדי. בנוסף תיבחן הפסקת שירות המפקד במשמר הגבול. אביו של מאדי: "מי שצריך לשאת באחריות ולשלם את המחיר זה המפכ"ל, שמחובר עם משפחת הרוצח"

בווידאו: שוטר מג"ב, אפיק טויבי החשוד בהמתה בקלות דעת של נעים מאדי/מערכת וואלה!

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן הודיע היום (רביעי) כי מפקד היחידה בה היה חבר נעים מאדי, שנהרג מירי שותפו לחדר אפיק טויבי בעכו, יודח מתפקידו. בנוסף, תיבחן הפסקת שירותו של המפקד, קצין בדרגת רב פקד, במשמר הגבול. זאת, לאחר שהתקבלו המלצותיו של קצין בודק, אותו מינה כהן לבחון את פעילות היחידה בעקבות האירוע.

בין הנושאים שנבדקו היו בחינת אירועי משמעת ביחידה ואופן טיפול הסגל בהם, דוחות, שגרת היחידה, ניהול כוח האדם, וכשירות מקצועית וערכית. בנוסף הוחלט להדיח מפקד צוות בשירות קבע ולתת לו הערה פיקודית.

במשפחתו של מאדי לא היו מרוצים מההחלטה, וטענו כי הבדיקה צריכה להיות מקיפה יותר ולבחון דרגים בכירים יותר. "אני ממש לא שבע רצון", אמר לוואלה! האב זוהדי מאדי, בעצמו רב-פקד בדימוס שקרא להקמת ועדת חקירה מיד לאחר האסון, "זו רק הסנונית. מי שצריך לשאת באחריות ולשלם את המחיר זה מפכ"ל משטרת ישראל, כי הוא מחובר עם משפחתו של הרוצח בכל רמ"ח אבריו. צריך לבדוק כיצד הרוצח התגייס למג"ב, צריך לבדוק על סמך מה סיים קורס יסמ"ג ללא שעמד בתנאים נדרשים ועל סמך מה קיבל תעודת הצטיינות אך בשנה שעברה".

נעים מאדי. ללא, אתר רשמי
השוטר שנהרג, נעים מאדי/אתר רשמי, ללא

לדבריו, מפקד היחידה הודח באיחור רב. "מפקד הצוות והרס"פ שהודחו לא אשמים, כי מי שטיפח וגיבה את הרוצח המתועב הוא מפקד היחידה בחסות מפקד מג"ב שהיום מכהן כמפכ"ל", אמר האב "לדעתי הלכו על הש"ג. חד משמעית. שוטר רוצח בגיל 20 הספיק לעשות את כל מה שלא מספיק עבריין לעשות 30 שנה וכל משטרת ישראל נסחפה אחריו בהודעה שקרית, נבזית ושפלה שכביכול הבן שלי שלח יד בנפשו. אם הייתי טיפה חלש כל הסיפור היה נמרח. פשוט התעקשתי. אני יודע מי הבן שלי ועל איזה ערכים גידלתי אותו. הוא היה החיים בהתגלמותם, והחיים היו הוא. אמרתי מהרגע הראשון. אין מדובר בפליטת כדור. תאר לך איזה תעצומות נפש הייתי צריך לעבור כשאני רואה את הבן שלי על אלונקה של זק"א, אומרים לי שהוא התאבד ואני אומר להם ירו בו ממרחק מטר וחצי. בחקירה באמת עלה שנורה ממרחק 1.25 מ'. אז טעיתי ב-25 סנטימטר".

האירוע התרחש בפברואר במגורי הפלוגה בתחנת עכו, כשמאדי, בן 21 מג'וליס, נמצא ירוי בחדרו. תחילה, טויבי טען כי חברו התאבד, וכך הודיעו לאביו, בעצמו קצין משטרה בדימוס בדרגת רב-פקד. אולם בתוך זמן קצר הוזעקו למקום חוקרי מח"ש, ועלה חשד כי מאדי נורה מנשקו של טויבי, ששיבש את הזירה טרם הזעיק עזרה.

טויבי, תושב נוף הגליל בן 20, הואשם לפני כשלושה שבועות בהמתה בקלות דעת. שופטי בית משפט השלום בחיפה קבעו כי יואשם גם בעבירות חמורות נוספות, בהן שיבוש הליכי משפט, פזיזות ורשלנות בשימוש בנשק, תקיפה, איומים, ואף שתי עבירות מין - מעשה מגונה ומעשה מגונה בכוח בחבריו השוטרים. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ביקשה את הארכת מעצרו עד תום ההליכים.

לאחר הגשת כתב האישום החליט מפקד מג"ב על מינוי הקצין הבודק שיבחן את שגרת היחידה ותפקודם של המפקדים במגוון תחומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully