וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות איתר מוטציית קורונה ישראלית: "אין חשש לפגיעה ביעילות החיסון"

עודכן לאחרונה: 30.3.2021 / 14:47

לפי המשרד, 181 בני אדם כבר נדבקו במוטציה, שאינה מסוכנת או מדבקת יותר בהשוואה לדומותיה. בין הערים בהן זוהתה המוטציה: צפת, חיפה, נתניה, ירושלים, אשדוד ובאר שבע. מוקדם יותר הבהירו במשרד הבריאות: בישראל קיים מלאי רק עבור סבב החיסונים הנוכחי

בווידאו: אש מעריך שלא תהיה עלייה בתחלואה בעקבות הבחירות/צילום: לע"מ

משרד הבריאות הודיע היום (שלישי) כי מצא מוטציית קורונה שהתפתחה בישראל. המוטציה, ששמה P681H, יצרה שרשרת שגרמה ל-181 נדבקים. במשרד הבהירו כי היא לא מסוכנת או מדבקת יותר בהשוואה למוטציות אחרות של הנגיף, ואף הדגישו כי "אין חשש לפגיעה ביעילות החיסון".

בהמשך הוציא משרד הבריאות הודעה לפיה הווריאנט הישראלי מופיע בדגימות כבר מחודש יולי, אך הולך ונעלם והעדויות אליו מתמעטות, אולם רק עכשיו המשרד פרסם עליו. הווריאנט הבריטי הוא הדומיננטי בתחלואה ומופיע מפברואר 2021 במעל 90% מהרצפים בישראל.

התזמון של פרסום הודעת משרד הבריאות אינו מקרי, בעוד הם מחכים להחלטת הממשלה בנוגע לתקציב למלאי חיסונים חדש. במקביל לירידה בנתוני התחלואה, ההודעה על מוטציה חדשה גורמת לחשש בציבור וייתכן שתדחוק את השרים לקבל החלטה מהירה, למרות הפערים הפוליטיים.

בדיקות קורונה בנתב"ג לשבים מחו"ל, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
וריאנט שהתפתח בישראל. בדיקות קורונה מנתב"ג/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום הבהיר משרד הבריאות כי בישראל קיים מלאי רק עבור סבב חיסוני הקורונה הנוכחי. זאת, בהמשך לביטול ישיבת הממשלה השבוע בה היו אמורים השרים לדון בתקציב מיוחד להתמודדות עם הקורונה בסך 6.7 מיליארד שקלים, מתוכם 3.5 מיליארד שקלים לרכש חיסונים נוספים ויתר התקציב לצרכים אחרים של משרד הבריאות.

שרי הממשלה התבקשו לחתום על הסכמי סודיות בנוגע לפרטי ההסכמים של החיסונים, אך גורמים בכחול לבן הביעו בימים האחרונים תמיהה על הצורך ב"קופסה" חוץ-תקציבית נוספת לרכש חיסונים ועל הכמויות המתוכננות לרכישה במסגרת ההצעה.

ההסכם של ישראל עם פייזר מבטיח שלא יהיה מחסור בחיסונים לשנת 2021. מעבר לחיסונים שנשארו במלאי מההסכמים החתומים, פייזר התחייבה לעמוד בכל אספקה נוספת לישראל עד סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully