וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ תומא סלימאן: לא חייבים להמליץ על אף אחד, ראינו מה קרה בסוף עם גנץ

מספר 4 ברשימה המשותפת אמרה ב-103FM כי קיימת אפשרות שמפלגתה לא תעביר לבית הנשיא המלצה על מועמד להרכבת הממשלה. לקראת הפגישה עם לפיד אמרה כי "היום אפשר להמליץ על מישהו ולקבל ממשלה שברובה ימנית". על הפיצול מעבאס: "הציבור לא יקבל ממשלה בה בן גביר שר"

בווידאו: תדרוך מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית על תוצאות בחירות 2021/מערכת וואלה!

ח"כ עאידה תומא סלימאן, מספר 4 ברשימה המשותפת, אמרה הבוקר (שלישי) כי קיימת אפשרות שמפלגתה לא תמליץ על אף מועמד כראוי להרכבת הממשלה. בריאיון ל-103FM היא הסבירה כי "אני חושבת שאנחנו לא צריכים את הגישה שאומרת שאנחנו חייבים לתמוך במישהו כי זה המובן מאליו. אנחנו כבר היינו בסרט הזה, תמכנו בגנץ למרות כל מה שאנחנו מכירים ויודעים כי רצינו לחסום ולהפיל את נתניהו. ומה קרה בסוף? גנץ בעצמו הלך לממשלת נתניהו".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה צפוי להיפגש מחר עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ולדון עמו במגעים להקמת ממשלה. תומא סלימאן העידה כי בשלב זה לא התקיימו מגעים משמעותיים. "בינתיים לא זזנו הרבה", אמרה. "יש פגישה עם לפיד, היא תתקיים ואז נהיה חכמים יותר".

"פעם זה היה ברור שאם את תומכת במרכז-שמאל אז זה נגד הימין, היום זה לא המצב. וצריך להיות כנים, היום את יכולה להמליץ על מישהו ולקבל ממשלה שברובה ימנית", הוסיפה.

ח"כ עאידה תומא סלימאן, 3 בנובמבר 2019. יונתן זינדל, פלאש 90
"מה קרה בסוף? גנץ בעצמו הלך לממשלת נתניהו". תומא סלימאן/פלאש 90, יונתן זינדל

תומא סלימאן אף התייחסה לאפשרות שיו"ר רע"ם מנסור עבאס יחבור לממשלה בראשות בנימין נתניהו, לאחר הפיצול מהרשימה המשותפת. לדבריה, "אני לא יודעת אם הוא יעשה את זה בסוף או לא, אני חושבת שהוא מבין טוב מאוד שזה לא יתקבל בעין יפה בציבור שלנו. כלומר, הציבור לא יקבל את זה שתינתן לגיטימציה לבן גביר ולסמוטריץ'".

עם זאת, היא ציינה כי עוד מוקדם לדבר על מחיקת רע"ם בבחירות חמישיות. "בסופו של דבר יש ציבור שבחר ברע"ם ואנחנו מכבדים את זה, אבל גם הציבור הזה לא ירצה לראות תמיכה בממשלה שיושב בה בן גביר בתור שר", אמרה.

יו"ר רע"ם, מנסור עבאס במהלך נאומו לאחר תוצאות המדגם 23 במרץ 2021. פלאש 90, אתר רשמי
"הציבור לא יקבל את זה שתינתן לגיטימציה לבן גביר ולסמוטריץ'". עבאס/אתר רשמי, פלאש 90

"המשותפת היא עדיין הכוח הגדול", המשיכה. "עצם העובדה שאחד המרכיבים יוצא החוצה, הוא ייקח איתו חלק מהבוחרים שבחרו בו וזה היה ברור. מה שריסק בעיני הציבור זה הרעיון של האחדות, הניסיון לבנות כוח פוליטי גדול. עצם העובדה שהוא יצא מהרשימה המשותפת גרם לירידה במנדטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully