וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל חוגגת את פסח: 5 משפחות מספרות על ליל הסדר

27.3.2021 / 20:50

מוניקה ואריה דאגו שכולם יהיו מחוסנים אחרי סדר עם "חצי עולם", גלית ושמעון יארחו ויחגגו עם הבן המאומץ שהגיע ארצה לבדו, רינה הזמינה את כל מתנדבי העמותה בה היא עובדת, לימור חיכתה לחרוסת של אמא ומירי עם ההגדות האישיות. סיפורם של כמה חוגגים אחרי שנת הקורונה

גלית ושמעון צור, ממושב רגבה, חוגגים את פסח. 27 במרץ 2021. באדיבות המצולמים
משפחת צור מארחת וחוגגת את החג, הערב/באדיבות המצולמים

מוניקה ואריה מתל אביב מתרגשים לקראת התכנסות 13 מבני המשפחה, גלית ושמעון מרגבה מארחים 15 איש, כולם מחוסנים נגד קורונה. רינה דהן מחיפה הזמינה את כל מתנדבי העמותה בה היא עובדת ולימור כרסנטי מציינת השנה את החג עם אמה ועוד 11 איש נוספים. לאחר ליל הסדר אשתקד, מיליוני ישראלים ישבו השנה סביב שולחן החג ויציינו חג פסח כמעט רגיל, ובסימן חזרה לשגרה.

עבור גלית ושמעון צור, תושבי מושב רגבה בצפון הארץ, מבצע החיסונים המוצלח מאפשר להם לארח 15 איש השנה. כל האורחים שלהם מחוסנים נגד נגיף הקורונה, מלבד הילדים הקטנים. "יש לנו ארבעה ילדים, הגדול בצבא ויוצא לחופשה בחג", אמר שמעון. "כמו כן, יש לנו ילד מאומץ בן 15 שהגיע לארץ מאוקראינה לבדו, כשכל משפחתו עדיין שם. הוא יחגוג איתנו השנה, ליל סדר ראשון שלו כהלכתו, מפני שבשנה שעברה הוא לא יכול היה לחגוג בגלל הסגר".

משפחת צור משתדלת בדרך כלל לארח אצלה את ליל הסדר, ומברכים על החזרה לשגרה. "בשנה שעברה היינו ממש לבד, רק הילדים וההורים של אשתי שגרים צמוד אלינו, אז היינו קפסולה סגורה", הוא נזכר. "לא האמנתי שכבר השנה נוכל לחגוג כמו פעם, כל התקופה הזאת של הקורונה זה לקום בבוקר ולומר לעצמך 'זה מה יש', כאילו אתה חלק מתוך סרט רע. היה קשה מאוד".

מוניקה ואריה אלמן מתל אביב חוגגים את פסח. 27 במרץ 2021. באדיבות המצולמים
ציפו לחג השנה במיוחד. מוניקה ואריה אלמן בסדר פסח, הערב/באדיבות המצולמים

שמעון מספר שמדובר בחג לא פשוט מבחינתו, מאחר ואביו נהרג בערב פסח. "הוא נהרג בתאונת דרכים לפני מספר שנים, כשחזר מבית הכנסת. כל האורחים חיכינו לו בבית שיחזור מבית הכנסת - בסוף עשינו את החג בבית החולים. בגלל הטראומה האישית שלי, גם ככה פסח לא עובר חלק בגרון".

ובכל זאת, שמעון מגיע לפסח עם מסר אופטימי, ומקווה שהחג יביא עימו אווירה של פיוס לאחר מערכת הבחירות הסוערת. "נקווה שהשנאה הפוליטית שהייתה לנו בארץ תחלוף", הוא מאחל. "כשנפגשים זה לא משנה מה דעות הפוליטיות, אנחנו צריכים לאהוב אחד את השני. אני מקווה שהאהבה והחיבה יחזרו, ושייגמר השיח של השנאה. באמת רק בריאות, כי זה מה שחשוב. צריך להעריך את הדברים הקטנים האלה".

עוד בוואלה!

מפת הפקקים, מזג האוויר וזמני החג: מה שצריך לדעת לקראת פסח

לכתבה המלאה

גם משפחת אלמן מצפה בקוצר רוח לחג השנה, לאחר הסדר המאכזב בשנה שעברה. "אצלי תמיד עושים סדר. בשנה שעברה היינו קטנים ועצובים, אבל היינו בזום עם 'חצי עולם'", סיפרה מוניקה, שתארח ביחד עם בעלה אריה 13 אורחים. "השנה, מרוב התרגשות, השולחן היה מוכן כבר ביום חמישי. אני אוהבת להכין הכול מראש".

מוניקה ואריה, רופאים במקצועם, דאגו גם הם כי כל מי שיתארח אצלם יהיה מחוסן, פרט לילדים. "האורחים שלי כולם בני משפחתי, זה מאוד כיף לארח ואני עושה ארוחה 'פיוז'ן' - גם אירופאי וגם מזרחי", אמרה מוניקה. "אני אוהבת את המשחקים של הקישוטים. יש לי כלים לחגים המיוחדים וזה 'הפטיש' שלי. גילוי נאות - אנחנו לא מגיעים לסוף ההגדה, לא להתבלבל".

להבדיל משנה שעברה, מוניקה האמינה בלב שלם שהפעם היא תזכה לחגוג את ליל הסדר עם כל המשפחה. "לא הופתעתי שהשנה ליל הסדר הוא בלי סגר, ידעתי שיהיה אפשר לחגוג ברגע שכולם מחוסנים", אמרה. "השנה אמרנו שלא נהיה הרבה אז אנחנו רק 13, אבל עדיין נשארו לי בראש הסדרים משנים קודמות, בהם היינו 35 איש. זה ממש היה אירוח לכל החיים".

רינה דהן מנכלית העמותה למען חולי הלוקמיה וחברים חוגגים את פסח. 27 במרץ 2021. באדיבות המצולמים
"האמת שלא חשבתי שנוכל לחגוג ליל סדר השנה ביחד". רינה דהן מארחת את הסדר, הערב/באדיבות המצולמים

הסדר של רינה דהן, יו"ר ומנכ"לית "העמותה למען חולי לוקומיה", יכלול בעיקר אורחים הקשורים לעמותה, אך יתווסף אליו הפעם גם אורח מיוחד. "אני מארחת בחור יתום בן 23, שהכרתי באמצעות פוסט בפייסבוק שנכתב עליו כשהוא חיפש עזרה", סיפרה רינה. "ראיתי את הפוסט, ריהטנו לו את הבית, והיום הוא מתנדב אצלנו פעמיים בשבוע".

גם רינה מספרת שכל האורחים בסדר שלה כבר התחסנו, וכי לא הייתה מארחת אם היה איזשהו חשש לבריאותם. "האורחים שלי כולם מחוסנים, אחרת לא הייתי עושה את זה", אמרה. "מי שבא אלי הביתה הוא אורח שמרגיש כמו בבית. אני מאוד אוהבת לארח וזה תמיד מרגש אותי להיכנס למטבח ולהתחיל לבשל. מרגש אותי להכין קציצות כרישה עם בשר, קציצות מטוגנות שמגישים עם פלחי לימון, מאכל של יהודי ספרד וארצות הבלקן. זיכרונות מאמא שלי עליה השלום וסבתא שלי שהיו מכינות את זה".

רינה לא הייתה מרוצה מחג הפסח הקודם, אבל מרוצה מהמצב נוכח הירידה בתחלואה. "פסח שעבר הייתי בבית לבד בגלל הקורונה. בוא נגיד שזה לא תחושה נעימה להיות לבד בחג", חלקה. "אבל הנה הדברים נראה לי משתפרים ואני שמחה מאוד לארח. פחות מתלוננים ומסתכלים קדימה. האמת שלא חשבתי שנוכל לחגוג ליל סדר השנה ביחד, לא הייתי אופטימית. אבל הנה יש לנו הפתעה נעימה. אני מקווה שהקורונה מאחורינו, למרות שגם אני כמו הרבה אחרים חושבת שהעולם כבר לא יחזור לקדמותו".

לימור כרסנטי אשת יחסי ציבור ומשפחתה חוגגים את פסח. 27 במרץ 2021. באדיבות המצולמים
לימור חיכתה לחרוסת של אמא. משפחת כרסנטי חוגגת את פסח, הערב/באדיבות המצולמים

לימור כרסנטי, אשת יחסי ציבור, תתארח עם הבן שלה אצל אחיה הבכור בקיסריה. "אנחנו נהיה בסביבות ה-11 איש. ראש השבט היא אמא שלי כמובן", אמרה לימור, שתגיע לליל הסדר כשהיא ובנה מחוסנים לנגיף. בשנה שעברה הקורונה גרמה לפסח לא מוצלח במיוחד.

לדבריה, "זו הייתה שנה איומה. היה ליל סדר מאוד לא פשוט, סגר, ריחוק חברתי ובידוד בלי משפחות, די לבד. את הסדר הקודם עשיתי עם הגרוש שלי והילד שלנו ביחד. רק שלושתנו, אבל ידעתי שנצא מזה ונוכל לחגוג שוב".

לימור מספרת שהמאכל האהוב עליה בחג זה החרוסת של אמא שלה. "היא נדירה, המון אגוזים המון יין, היא משרה את זה כמה ימים", סיפרה ואמרה שליל הסדר צפוי להיות השנה חגיגי במיוחד. "אצלנו שרים ורוקדים. אחי שמארח אותנו הוא תמיד מלא הפתעות והוא אחד הבשלנים הנדירים. כל שנה הוא חייב להפתיע במנה שהיא הצגה. הוא גם עושה לפעמים הפתעות כי הוא אוהב ג'אדטים. לפעמים מקרין לנו על המקרן איזה קטע מההגדה עם מוזיקה, או תמונות משפחתיות. הוא תמיד מכין לנו שולחן חג מדהים".

מירי צור מעצבת פנים ומשפחתה חוגגים את פסח. 27 במרץ 2021. באדיבות המצולמים
"מאחלת לעם ישראל אחדות". משפחת צור חוגגת את פסח, הערב/באדיבות המצולמים

מירי צור, מעצבת פנים, מספרת שהשנה תעשה את ליל הסדר אצל סבתא שלה בקריית אתא, באירוע בו צפויים להשתתף כ-25 איש. "כולנו התחסנו, למעט אחת שחלתה בקורונה ועוד לא צריכה להתחסן", אמרה. "מבחינת ניקיונות לפסח, מאחר וכל השנה ניקינו מרוב הסגרים, אז הפעם נשארו רק 'פינישים', בעיקר במטבח. בגלל שאני המעצבת במשפחה, אז אני אמונה על העיצוב שולחן. תמיד כל שנה זה התפקיד שלי, אנחנו עושים ממש קניות ורכישות. אנחנו קוראים את כל ההגדה, עם השירים ואחד מי יודע. השנה אנחנו גם מכינים הגדות אישיות עם התמונה המשפחתית של המשפחה הגרעינית שלו".

מירי מקווה שהפסח הזה יביא איתו שנה מוצלחת יותר מקודמתה. "אני מאחלת לעם ישראל אחדות, דבר ראשון", ביקשה מירי. "פסח מסמל את כל התלאות שעברנו. כשאנחנו מאוחדים אנחנו רואים את היופי והייחודיות, את החסד והנתינה. המון בריאות ושתהיה לנו שנה כלכלית הרבה יותר טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully