וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגאות והשפל מקשים: נמשכים המאמצים לחלץ את הספינה התקועה בסואץ

ספינת המשא Ever Given זזה מעט בזכות פעולות החילוץ, אך טרם ברור מתי יהיה ניתן לפנותה לחלוטין מנתיב השיט העמוס. גורמים העוסקים בחילוץ מקווים שהמשימה המורכבת תושלם כבר בתחילת השבוע, אך מודים שתנאי השטח מסבכים את המשימה. "מצפים שהספינה תחליק ותצא מהמקום"

בווידאו: ניסיון החילוץ של אוניית המסע התקועה בתעלת סואץ/צילום: רויטרס

הספינה התקועה בתעלת סואץ זזה היום (שבת) מעט בזכות מאמצי החילוץ, אך טרם ברור מתי יהיה ניתן לפנותה לחלוטין מנתיב השיט - כך לפי מנהל הרשות האחראית על ניהול התעלה, אוסאמה ראבי. לפי הערכות של גורמים העוסקים בחילוץ הספינה, קיים סיכוי שהמשימה המורכבת תושלם כבר בתחילת השבוע.

הספינה, Ever Given, שאורכה 400 מטרים, תקועה בזווית אלכסונית בנתיב השיט העמוס מאז יום שלישי, ומייצרת פקק ימי המשבש את תנועת הספינות ומעכבת משלוחי סחורה רבים. ראבי מסר כי הוא מקווה שלא יהיה צורך בהוצאת חלק מ-18 אלף המכולות שנמצאות על הספינה, ובכך להקל על משקלה ובמאמצי החילוץ, אך טען כי הגאות והשפל החזקים מסבכים את המאמצים לשחררה.

הספינה שחוסמת את תעלת סואץ, 27 במרץ 2021. רויטרס
נמשכים המאמצים לחלצה. הספינה התקועה בסואץ/רויטרס

"הירכתיים של הספינה החלו לנוע לכיוון סואץ, וזה היה סימן חיובי עד הלילה, אבל אז הגאות חדלה בצורה משמעותית ועצרנו", הסביר ראבי במסיבת עיתונאים. "אנו מצפים שבכל עת הספינה תחליק ותצא מהמקום בו היא נמצאת".

הספינה שחוסמת את תעלת סואץ, 27 במרץ 2021. רויטרס
"הכול יצטרך להסתדר באופן מושלם". 20 אלף טונות של חול כבר הוסרו/רויטרס

עד אתמול, כ-20 אלף טונות של חול כבר הוסרו בעזרת ספינות גוררות. החברה ההולנדית שאמונה על החילוץ, Boskalis, מסרה כי אם פעולות הגרירה והחפירה יפעלו כמצופה, ואם הגאות תפעל לטובתם, יהיה ניתן לשחרר את ה-Ever Given בתחילת השבוע.

"אנו שואפים לעשות את זה אחרי סוף השבוע, אבל הכול יצטרך להסתדר באופן מושלם בשביל זה", אמר לתקשורת ההולנדית פיטר ברדובסקי, מנכ"ל Boskalis. שלושה מקורות המעורבים במבצע אמרו כי יהיה צורך בהסרת חול נוסף בכדי לשחרר את הספינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully