וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: כימיקלים מסוכנים אותרו במתקן נפט בדרום המדינה

27.3.2021 / 9:57

ראש הממשלה קרא לטיפול מהיר באותם חומרים שזוהו באתר בא-זהראני, לא הרחק מהגבול עם ישראל. החומרים זוהו על ידי חברה גרמנית שעוסקת בטיהור נמל ביירות מכימיקלים מסוכנים, בעקבות האסון בקיץ

נמל ביירות, לבנון, לאחר הפיצוץ, 4 באוגוסט 2020. AP
לבנון טרם התאוששה מהאסון. נמל ביירות אחרי הפיצוץ/AP

ראש ממשלת לבנון חסן דיאב הזהיר אתמול (שישי) כי מומחים מצאו "כימיקלים מסוכנים" במחסן במתקן נפט בדרום המדינה. דיאב, שאמור לסיים את תפקידו כשתוקם ממשלה חדשה, אמר כי הסוכנות לאנרגיה אטומית המקומית אמרה כי מדובר בחומרים "גרעיניים" אחרי שבחנה דוח של חברה גרמנית שהופקדה על טיהור חומרים מסוכנים מנמל ביירות בעקבות הפיצוץ ההרסני באוגוסט.

דובר החברה הגרמנית, "קומבי ליפט", אישר כי היא מקיימת שיחות עם ממשלת לבנון על מיזמי טיהור פוטנציאליים במתקני נפט בטריפולי ובא-זהראני, אך ציין כי לא התקבלו עד כה תוצאות קונקרטיות.

דיאב קרא לטפל במהירות באותם חומרים מסוכנים שאותרו במתקן בא-זהראני, לא הרחק מהגבול עם ישראל. "צריך לדון בכך עכשיו וצריך לטפל בזה במהירות", מסר ראש הממשלה היוצא של לבנון, בדברים שצוטטו על ידי מועצת ההגנה העליונה.

החברה הגרמנית איתרה יותר מ-58 מכולות בנמל ביירות, שחלקן נמצאות בה במשך יותר מעשור, ומהוות איום על העיר. שגריר גרמניה במדינה, אנדראס קינדל, אמר החודש כי החומרים ארוזים היטב במכולות, אולם העברתם לטיפול בגרמניה מתעכבת משום שלבנון טרם שילמה שני מיליון דולר כפי שהתחייבה בהסכם עם החברה. דובר החברה אמר כי "אנחנו מקווים למצוא פתרון עוד החודש".

דיאב מכהן בראש ממשלת מעבר מאז שהתפטר בעקבות האסון בנמל לפני כשמונה חודשים. בפיצוץ נהרגו כ-200 איש, אחרי שאלפי טונות של אמוניום חנקתי שהוחזקו בהזנחה במשך שנים בנמל עלו בלהבות. חלקים נרחבים מהעיר נהרסו בפיצוץ, שהיה אחד העוצמתיים ביותר שנרשמו אי-פעם, והמשבר הכלכלי רק החריף מאז.

במקביל, נמשך השיתוק הפוליטי, כשמחליפו המיועד של דיאב, ראש הממשלה לשעבר סעד אל-חרירי, לא מצליח לגבש הבנות עם יתר הסיעות על הקמת ממשלת מומחים שתעביר רפורמות על מנת לקבל סיוע מהקהילה הבינלאומית. חיזבאללה מסרב לדרישה של חרירי שלא לכלול שום גורם פוליטי בממשלה החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully