וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: יותר מ-30 הרוגים ו-90 פצועים בתאונת רכבות

עודכן לאחרונה: 26.3.2021 / 18:23

רשות הרכבות אמרה כי גורמים לא מזוהים לחצו על בלמי החירום ברכבת באזור סוהאג, והובילו לעצירתה הפתאומית ולהתנגשות מאחור של רכבת נוספת. מערכת הרכבות במצרים היא מהגדולות והישנות באזור, ותאונות קטלניות הן דבר שבשגרה

בווידאו: יותר מ-30 הרוגים ו-60 פצועים בתאונת רכבות במצרים/צילום: רויטרס

לפחות 32 בני אדם נהרגו היום (שישי) ועוד יותר מ-90 נוספים נפצעו בתאונת רכבות בדרום מצרים - כך מסר משרד הבריאות במדינה. עשרות אמבולנסים נשלחו לזירת התאונה שמצפון לעיר סוהאג, והנפגעים פונו לבתי חולים מקומיים. רשות הרכבות של מצרים מסרה כי הרכבת הראשונה נעצרה אחרי שגורמים לא ידועים הפעילו את בלמי החירום, ואז התנגשה בה מאחור הרכבת השנייה שנסעה לאותו הכיוון.

בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראו קרונות רכבת שירדו מהמסילה מעל תעלת מים, כשקהל רב של אנשים התאסף סביב. מקור ביטחוני אמר כי מהירות הנסיעה של הרכבות בעת התאונה לא הייתה גבוהה, וכי שני קרונות נהרסו ואחד נוסף התהפך.

התביעה הכללית הודיעה על פתיחת חקירת התאונה, שקרתה בסמוך לעיירה טהטא, שעל גדות הנילוס, כ-365 ק"מ מדרום לבירה קהיר. הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי הביע את תנחומיו בהצהרה רשמית, והבטיח שהאחראים ייענשו. הטלוויזיה הרשמית דיווחה כי סיסי הורה לראש הממשלה להגיע לזירה לצדם של שרי הבריאות והסולידריות החברתית.

אנשים בודקים את הנזק שנגרם לאחר ששתי רכבות התנגשו אחת בשנייה במצרים. 26 במרץ 2021. רויטרס
זירת תאונת רכבות בסוהאג במצרים, היום/רויטרס
זירת תאונת רכבות באזור סוהאג, מצרים - 26 במרץ 2021. -, רויטרס
זירת תאונת רכבות בסוהאג במצרים, היום/רויטרס, -

למצרים יש את אחת ממערכות הרכבת הגדולות והישנות ביותר באזור, ותאונות רכבת קטלניות הן דבר שבשגרה. אסון הרכבות הכבד ביותר בהיסטוריה של המדינה אירע ב-2002, כשלפחות 360 איש נהרגו כשריפה השתוללה ברכבת נוסעים צפופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully