וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתנגדות הצפויה והתמריצים שנשקלים: ההיערכות לחיסון בני 15-12 בישראל

עודכן לאחרונה: 27.3.2021 / 8:13

במשרד הבריאות החלו להתכונן לאפשרות של חיסון בני הנוער לאחר שחיסוני פייזר יאושרו לטווח הגילאים הזה במהלך חודש מאי. בכירים במשרד צופים קושי גדול יותר במתן אישור הורים לחיסון נערים בגיל זה ולשם כך הוכנו תכניות לעידוד ההתחסנות עם הטבות והקלות שונות

חיסוני קורונה לבני נוער בקופת חולים מכבי, היכל שלמה, תל אביב, 27 בינואר 2021. ארז מיכאלי
האתגר הבא - חיסון גילאי 15-12. נערה מתחסנת בתל אביב/ארז מיכאלי

לאחר שמבצע החיסונים זכה להיענות מוגברת בציבור ולהצלחה גדולה, במשרד הבריאות נערכים לאתגר הבא והקשה יותר - חיסון בני נוער בגילאי 15-12, לאחר שחיסוני פייזר יאושרו לטווח הגילאים הזה במהלך חודש מאי.

בכירים במשרד הסבירו לוואלה! כי הם צופים התנגדות גדולה יותר של ההורים לחסן את ילדיהם, מאשר לגבי חיסוני המבוגרים. ההתנגדות צפויה להגיע בעיקר בגלל שילדים לא נפגעים באופן קשה מהמחלה, ובארץ אין כלל תמותה של ילדים מקורונה. לפי הבכירים, התחלואה בארץ ירדה מאוד ורבים לא יבינו את הצורך להמשיך ולחסן לנוכח הנתונים המעודדים. שר הבריאות יולי אדלשטיין בישר ביום חמישי כי ישראל חצתה את רף ה-50% מכלל אזרחי ישראל שמחוסנים במנה השנייה. "בזכותכם מדינת ישראל מנצחת את הקורונה. נשאר רק להקפיד על ההנחיות כדי שהקורונה לא תחזור".

מתחם חיסוני קורונה של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"בזכות החיסונים מדינת ישראל מנצחת את הקורונה". נערה מתחסנת בפתח תקווה/ראובן קסטרו

לשם כך במשרד מכינים כמה תכניות לעידוד ההתחסנות, כשבמסגרתן תלמידים ובני נוער מחוסנים יזכו בהטבות והקלות. כבר במהלך הקיץ הקרוב במשרד רוצים לאפשר לקיים מחנות קיץ של תנועות הנוער במתווים נרחבים, אם יהיו יותר מ-90% מחוסנים בכל סניף או קן.

במגן ישראל מבינים כי צריך לגייס את ההורים למהלך, ולכן בשנת הלימודים הבאה - תשפ"ב, יתאפשרו לימודים מלאים ללא קפסולות לכיתות ז-י"ב, אם יהיו בהן 90% התחסנות בכיתה. במשרד הבריאות מקווים כי לאחר יותר משנה בה התלמידים לומדים מרחוק, ההורים יתנו אישור רחב יותר.

כבר כיום ישנם בישראל ילדים מתחת לגיל 16 שהתחסנו בהיתר מיוחד של ועדת החיסונים המרכזית. האישור ניתן במידה ולילד יש מחלות רקע הגורמות לסיכון יתר בקורונה, כמו השמנת יתר או סכרת. כיום ישנם 21 ילדים עד גיל 18 מאומתים לקורונה המאושפזים בבתי החולים הארץ, מתוכם שלושה ילודים. ילד אחד במצב קריטי ועוד ארבעה במצב קשה. במקררי האחסון בארץ ישנם עוד אלפי חיסונים לטובת בני הנוער, המחכים לאישור מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA).

חיסון של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה. 24 בפברואר 2021. רויטרס
שואפים לחסן ילדים מתחת לגיל 12 בתחילת 2022. חיסון של חברת פייזר/רויטרס

חברות התרופות פייזר וביוטק הכריזו אתמול על השקת ניסוי שיבדוק את השפעות החיסון לקורונה על ילדים מתחת לגיל 12, בשאיפה להרחיב את החיסונים גם לגילאים אלה בתחילת 2022, לכל המוקדם. ניסוי מקביל הוכרז על ידי חברת מודרנה בשבוע שעבר.

המתנדבים הראשונים בשלב המוקדם של הניסוי קיבלו כבר אתמול את הזריקות הראשונות, מסר דובר מטעם החברה. הניסוי אמור לכלול ילדים מגיל חצי שנה ועד גיל 12, ויבחן בשלבים המתקדמים של הניסוי מה המינון המתאים לגילאים השונים - 10, 20 או 30 מיקרוגרמים. החיסון צפוי להתרחב להיקף של 4,500 נסיינים בסך הכול, ובמסגרתו ייבחנו בטיחות הניסוי והתגובה החיסונית אליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully