וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזרחים מאסו בנתניהו עוד הרבה לפני הבחירות. ככה נראית יציאה מעבדות

הני זובידה

27.3.2021 / 13:20

בתקשורת מספרים שבישראל השנייה הציבור "מאוהב" בנתניהו, אבל זה שקר של אנשים שרוצים שנחשוב בצורה מסוימת. נתוני בחירות 2021 ואלה שקדמו להן מראים שאותו נתניהו, שפועל לחיסול מדינת הסעד, לא מדבר אל יוצאי מדינות ערב והאסלאם. כן, העובדות מראות אחרת

נתניהו: "הבאנו הישג אדיר, אפשר וצריך להקים ממשלה יציבה"/צילום: סנטרל הפקות

כמה ימים לפני חג הפסח נערכו בחירות, בפעם רביעית זה שנתיים. בתוצאות אלו יש סיכוי שאולי אולי שנות עבדות רבות - במקרה שלנו כ-72 - נוכל לצאת מעבדות לחירות. הכיצד? ובכן בבחירות אלו מתחילים להראות המוחלשים במדינת ישראל שנמאס להם, ובראש ובראשונה מנתניהו ועושי דברו. ראש וראשית מדבר הציבור הערבי, שלא רק שנמצא במצב של עבדות אלא גם עובר סוג של "מלחמת אזרחים" בה מספר הנרצחים מתחיל להזכיר מדינות עולם שמיני. הציבור הזה אמר, לא לפוליטיקאים שלו אלא לכלל המערכת, שנמאס לו. וכך, ביום אחד, כ-50% מסך אזרחי ישראל הערבים לא הצביעו בבחירות 2021.

אך אם מצבם של הערבים הוא ברור - הסיפור בפריפריה הישראלית לא כל כך ברור. מדוע? ייתכן שזה בעיקר בגלל מספר אנשים שיושבים בערוצים המסחריים ובתקשורת הישראלית ומספרים לנו שבישראל השנייה הציבור "מאוהב" בנתניהו, ואז מוסיפים: "תראו, עובדה שהם מצביעים לו". הם לא צריכים להוסיף שרוב מאותו הציבור הוא יוצא מדינות ערב והאסלאם, מה שקוראים אצלנו בישראל "מזרחים". לתקשורת זה אחלה: זה פולקלוריסטי בצורה פטרונית ומכוערת, וזה ממלא זמן מסך. אבל הנתונים, מה לעשות, אומרים לנו שאותם "פרשנים" פשוט טועים ומטעים בניסיונם להמשיך ולשמור אוכלוסיות בישראל תחת עבדות. בשכונה שלי היו אומרים על זה "מדברים שטויות".

למה? לא יודע - אולי כי הם לא מישראל השנייה? אולי כי המצב הזה מתאים להם? אתם תחליטו. אז ישבנו ד"ר בני נוריאלי ואנוכי, חקרנו את המציאות וגילינו כי בעשור וחצי האחרונים רוב יוצאי מדינות ערב והאסלאם לא מצביעים באופן כללי, ומעבר לכך מצאנו שבבחירות אפריל 2019 רק 39% מכלל הקולות שניתנו לליכוד היו של יוצאי מדינות ערב והאסלאם - 384,136. מה שאומר שמקרב בעלי זכות הבחירה הכללי רק 17.1% יוצאי מדינות ערב והאסלאם הצביעו לליכוד. מסקנה: הסיפור שמתאר את אותם בוחרים כמצביעים בכמויות לליכוד או לנתניהו הוא פשוט שקרי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרתו לאחר תוצאות המדגם במטה הליכוד במטה בבנייני האומה, ירושלים 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
הפריפריה הראתה סלידה גם בבחירות 2021. ראש הממשלה נתניהו בנאומו בלילה שלאחר יום הבחירות/ראובן קסטרו

בפריפריה לא יצאו להצביע

אותו נתניהו, שקרע את מדינת הסעד ופועל לחיסולה המוחלט, לא מדבר אליהם - אלו הם שקרים על שקרים של תקשורת לבנה, ממומנת היטב וממוסדת שרוצה שנחשוב בצורה מאוד מסוימת. העובדות מראות אחרת.

בבחירות 2021 מהלך היציאה מעבדות לחירות תפס תאוצה - הציבור בפריפריה, שכבר הראה כי מאס בנתניהו, הראה גם סלידה מהמערכת הפעם, והתגובה הניצחת שלו באה בעיקר דרך אחוזי אי השתתפות גבוהים במיוחד. הנה ראו: בבית שאן 35% לא הצביעו כלל, קריית אתא ואשדוד 39%, עפולה ואשקלון 42%, דימונה וקריית שמונה 43%, בבאר שבע ורמלה 44%, בטבריה 45%, לוד אילת ועכו 48% ולסיום בבת ים 52%, רוב בעלי זכות הבחירה, לא יצאו להצביע כלל.

אולי הגיע הזמן להפסיק להאמין לשרלטנים ולהבין שהגיע הזמן לשינוי מהותי. במקום להמשיך כעדר של כבשים מובלות - לצאת לחשיבה חופשית. ואין מתאים מחג הפסח כדי לצאת מעברות לחירות.

ד"ר הני זובידה הוא מרצה למדע המדינה באקדמית עמק יזרעאל ומגיש "משכן לילה" בערוץ כנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully