וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורה בקולורדו: סורי שהתאזרח בארה"ב; אחיו: סבל מפרנויות

24.3.2021 / 8:00

הרשויות עדיין לא הצליחו לבסס את המניע שהוביל את אחמד אל-עיסא בן ה-21 לרצוח 10 אנשים בסופרמרקט בבולדר. אחיו תיאר אותו כבעל בעיות נפשיות, אך זה לא מנע ממנו לרכוש רובה תקיפה בשבוע שעבר. ביידן רוצה להגביר את הפיקוח על הנשק, אחרי הירי ההמוני השני בתוך שבוע

הצעיר שרצח עשרה בני אדם בסופרמרקט בעיר בולדר, קולורדו, הוא אחמד אל-עיסא, בן 21 מהעיר ארבאדה - כך מסרה אמש (שלישי) המשטרה בעדכון על הירי ההמוני השני בתוך שבוע בארצות הברית, אחרי מסע ההרג במכוני הספא באזור אטלטנה.

הרשויות אמרו כי הן בטוחות שהוא פעל לבדו, אף שהן לא מסרו פרטים על המניע האפשרי לטבח בבולדר, שנמצאת כ-45 ק"מ מצפון-מערב לדנבר, בירת קולורדו. שני גורמים ברשויות אכיפת החוק אמרו כי הוא נולד בסוריה, וקיבל אזרחות אמריקנית. אחיו, עלי בן ה-34, אמר לדיילי ביסט שהוא היה אנטי-סוציאלי ופרנואיד.

"זה עדיין מוקדם מדי מבחינתנו להסיק מסקנות כלשהן בשלב זה", אמר מייקל שניידר, העומד בראש משרד השטח של ה-FBI בעיר, במהלך מסיבת עיתונאים.

אחמד אל-עיסא, היורה בעיר בולדר, קולורדו. משטרת בולדר, אתר רשמי
היה חמוש ברובה ואקדח. היורה אחמד אל-עיסא/אתר רשמי, משטרת בולדר

אל-עיסא הסתער על סניף של רשת "קינג", חמוש ברובה מסוג AR-15 שקנה בשבוע שעבר, ועם אקדח, כשהוא לבוש באפוד מגן. הוא שוחרר היום מבית החולים, לאחר שטופל בפציעה ברגלו שנגרמה במהלך חילופי האש עם המשטרה. הוא הועבר לבית כלא מחוזי לקראת הופעתו הראשונה בבית המשפט. לפי כתב האישום נגדו, הוא הואשם בתקיפה מדרגה שלישית ב-2018.

בין עשרת הקורבנות הלילה, שהיו בני 20 עד 65, היה השוטר הוותיק אריק טאלי, אב לשבעה ילדים. אביו של טאלי בן ה-51, ששירת במשטרת בולדר ב-11 השנים האחרונות, סיפר כי הוא חיפש לאחרונה תפקיד בעל סיכון נמוך יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מוסר הצהרה בבית הלבן על הירי בבולדר, קולורדו, 23 במרץ 2021. רויטרס
הורה להוריד את הדגל בפעם השנייה בתוך שבוע. ביידן בבית הלבן, אתמול/רויטרס

היר בקולורדו ובאטלנטה צפויים להגביר את הלחץ על נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לקיים את הבטחת הבחירות שלו להקשיח את הפיקוח על מכירות כלי הנשק. עם זאת, החקיקה לאיסרו על מכירת רובי תקיפה ובדיקות רקע מקיפות יותר תקועה בשל התנגדות עזה של הרפובליקנים בקונגרס. הערב אמרו מנהיגי הדמוקרטים, השולטים בסנאט ובבית הנבחרים, כי האלימות האחרונה מדגישה את הצורך בהקשחת חוקי הנשק.

"אני לא צריך לחכות דקה נוספת, ודאי שלא שעה נוספת, כדי לנקוט צעדים הגיוניים שיצילו חיים בעתיד", אמר הערב ביידן בדברים שמסר מהבית הלבן. "זה לא עניין מפלגתי ואסור שזה יהיה". הנשיא הורה גם על הורדת הדגל לחצי התורן לזכר הקורבנות - אחרי שרק אתמול בערב הם הונפו מחדש, אחרי שהורדה בעקבות הירי באטלנטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully