וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני התעסוקה לאחר פתיחת המשק: שיעור המובטלים עומד על כ-640 אלף

עודכן לאחרונה: 22.3.2021 / 13:41

כמאה אלף חזרו לעבודה במחצית השניה של פברואר, לאחר הכניסה לתוקף של הפעימה השניה של ההקלות בסגר, אז עמד שיעור האבטלה על כ-15.4%, ירידה ניכרת לעומת 18.2% במחצית הראשונה. שיעור האבטלה ללא מפוטרים עמד במחצית השנייה של פברואר על 12.6% שהם כ-507.5 אלף מובטלים

נתניהו: רוצים לסיים לחסן במרץ ולהגיע לפתיחה מלאה של המשק באפריל/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

בעקבות פתיחת המשק שיעור האבטלה ממשיך לרדת: לפי ההגדרה המורחבת של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) הוא עמד במחצית שנייה של פברואר על כ-15.4% שהם כ-640 אלף מובטלים, לאחר שכמאה אלף מובטלים חזרו לעבודה. מדובר בירידה ניכרת בהשוואה למחצית הראשונה של פברואר, אז עמד שיעור האבטלה על 18.2%.

ההסבר לירידה במספר המובטלים בתקופה זו הוא הכניסה לתוקף של הפעימה השנייה של פתיחת המשק שכללה בין היתר את המשך פתיחת מערכת החינוך, פתיחת הקניונים, חדרי כושר, אירועי תרבות, ספורט ועוד.

לשכת התעסוקה, ירושלים. יוסי זמיר, פלאש 90, אתר רשמי
ירידה ניכרת באבטלה מאז פתיחת המשק. לשכת התעסוקה ירושלים/אתר רשמי, יוסי זמיר, פלאש 90

שיעור האבטלה ללא מפוטרים עמד במחצית השנייה של פברואר על 12.6% שהם כ-507.5 אלף מובטלים. החוק קובע כי תשלום דמי האבטלה יירד ל-90% מהסכום כששיעור זה יגיע ל-10% וייפסק לגמרי כאשר נתון זה יגיע ל-7.5%, או בסוף יוני 2021, המוקדם מביניהם.

יישום החוק מתבצע בפועל כחודשיים מהתקופה בה נמדדו הנתונים. זאת, משום שנתוני התעסוקה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתפרסמים באיחור של חודש ומרגע פרסומם הפחתת דמי האבטלה תתבצע תוך 30 יום, שניתנים לתקופת ההסתגלות של המובטל.

באוגוסט האחרון שיעור האבטלה ירד במפתיע מתחת ל-10%, אלא שאז הוחלט לא לקצץ את דמי האבטלה ערב הסגר השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully