וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכל רחבי העולם מגיעים דיווחים על קולות המהום מסתוריים שהועצמו בזמן הסגרים

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 23:29

צלילי ההמהום המונוטוניים שמטרידים רבים ברחבי העולם מאז שנות ה-70 הועצמו בתקופת סגרי הקורונה האחרונים ורבים סבורים שאלה סימנים לסוף העולם הקרב ובא. על אף שמדענים אינם מאמינים שמדובר בתופעה על טבעית, הם לא מצליחים להסביר את מקור הרעש

ההמהום - תופעת רעש המטרידה אלפי אנשים ברחבי העולם/YOUTUBE

רעשים מוזרים ולא מוסברים נשמעים ברחבי העולם במשך עשרות אם לא מאות שנים, ונראה שהשנה זכינו לקונצרט של ממש. כמות הדיווחים על סאונד מסתורי, לעיתים נמוך ומונוטני ולעיתים חזק ומרעיש אוזניים, עלתה משמעותית בתקופת סגרי הקורונה האחרונים - כשהדיווח האחרון מגיע אלינו מסן דייגו שבקליפורניה.

העלייה בתכיפות הרעשים מעלה ספקולציות אודות משמעותם - החל מתיאוריות קונספירציה על חייזרים המנסים לתקשר איתנו ועד קול חצוצרות של מלאכים המבשרים על סוף העולם. כמו כן, ישנן ספוקלציות ריאליות יותר, אולם גם הם נדחו לא פעם בידי מדענים - שעד היום לא מצליחים להסביר מה פשר התופעה.

התופעה הידועה מכונה "ההמהום", זמזום מתמשך ופולשני שדווח לראשונה בעיר בריסטול, בריטניה, בשנות ה-70, ומאז מטריד רבים על פני הגלובוס. בכל פעם, נעלם ההמהום כלעומת שהופיע.

ככה זה נשמע:

על פי הדיילי סטאר, דיווחים הולכים וגוברים על הרעשים המוזרים הגיעו במהלך הסגרים מארה"ב, מקסיקו, סלובקיה, איטליה, ברזיל וארגנטינה. הצלילים מגוונים: בלייקווד שבקולורדו תיארו את הקול כצווחה מוזרה, כפי שתיאר זאת אחד המקומיים: "כמו רכבת בעיקול חד... אולי פידבק מרדיו, חצוצרות או לווייתנים..." ואילו צלילים ששמעו מאות אנשים בברטיסלבה תוארו על ידי חלקם כ"צליל נשימתו של דארת 'ויידר". תושבי סן דייגו דיווחו לאחרונה על רעד אדמה מוזר שאליו נלווה צליל ההמהום החזק, אולם המכון הגיאולוגי של ארה"ב לא דיווח על שום רעידות אדמה או פעילות סיסמית אחרת באזור. מהמכון הגיאולוגי נמסר כי "אולי היה מדובר בתנודה קולית" והוסיף כי התרחשויות כאלה "אינן נדירות מדי" בסן דייגו.

עוד בוואלה!

האם זו תחילתה של האפוקליפסה? רעש החצוצרות שהסעיר את לוב

לכתבה המלאה

בסביבות 2-4% מהאנשים ברחבי העולם אומרים כי שמעו את אותו רעש מוזר נמוך - או גבוה - בעבר. דייוויד דמינג, מדען לחקר כדור הארץ ואחד מאותם אנשים שדיווחו בעבר על שמיעת הצליל המוזר, מדווח כי התופעה נפוצה מאוד בבריטניה. החוקר אלי בירד אמר למגזין Live Science" "באופן כללי, אנו מאמינים שזו תופעה אטמוספרית. איננו חושבים שהיא נובעת מפעילות סיסמית". הוא הוסיף: "אנו מניחים שהקול מגיע ומתפשט דרך האטמוספירה ולא מהקרקע".

בעוד שבעבר עלו סברות שחלק מהקולות עשויים להגיע מכלי טייס צבאיים, רבים טענו כי הצלילים תכופים מדי ומתפשטים לאזורים גדולים מדי כדי שזו תהיה הסיבה. הסברים נוספים שהועלו כללו גלי צונאמי רחוקים, התפרצות של מתאן מקרקעית האוקיינוס וספקולציות פרועות יותר כמו פעילות עב"מים וחצוצרות של מלאכים. ניתן להסביר חלק מהרעשים על ידי התפוצצות מיקרו-מטאורים בפגיעה באטמוספירה העליונה, אך עבור ההמהומים הנשמעים כאילו הגיעו ממעמקי הים או אותה "נשימה של דארת' ויידר", כפי שדווח, לא ניתן לספק את אותו הסבר.

לפחות 2% מהאוכלוסיה שמעו את ההמהום

הגיאולוג דוד דמינג, מאוניברסיטת אוקלהומה, סיפר לכתב העת "חקירה מדעית" כי מקור הקול יכול להיות, בין השאר, בתשדורות טלפוניה ובכלי טייס של חיל הים האמריקאי המשמשים לתשדורת עם צוללות. בנאס"א מוסיפים כי לכדור הארץ יש "פליטות רדיו טבעיות" העלולות להיות מקור כל הרעש. "אם לבני האדם היו אנטנות במקום אוזניים, היינו שומעים סימפוניה מופלאה של רעשים מוזרים שמגיעים מכוכב הלכת שלנו", אמרו בנאס"א, "הקולות נשמעים כמו מוזיקת רקע מסרט מדע בדיוני, אבל זה לא מדע בדיוני. פליטת הרדיו הטבעית של כדור הארץ היא אמיתית ולמרות שאנחנו לא מודעים לה, היא תמיד נמצאת סביבנו".

תיאוריות הקונספרציה מאחורי הקולות:

עד היום נרשמו דיווחים רבים של הקולות המסתוריים. בשנת 2008 הועלה ליוטיוב תיעוד ראשון של קולות מסתוריים בבלארוס. באותה שנה, משתמש אחר פרסם קטע נוסף של הסאונד מחריש האוזניים בשכונה קטנה שנמצאת ככל הנראה בארה"ב. קימברלי ווקי, תושבת קולומביה הבריטית, קנדה, תפסה במצלמתה את הצלילים יוצאי הדופן ביוני 2013, ומאז הצליחה לאסוף כמה הקלטות נוספות של הרעש המוזר, כשהפעם האחרונה הייתה ב-7 במאי 2015.

הקלטה נוספת של הקולות נעשתה בקייב, אוקראינה, באוגוסט 2011. "הקול היה חזק ביותר, ונשמע גם בערים סמוכות", סיפר אחד התושבים. רעש מחריש אוזניים נשמע גם במונטנה, ארה"ב, ב-18 בפברואר 2012, אז סיפר אחת התושבים, אהרון טיילור, כי סבל מנדודי שינה וסיוטים בעקבות הרעש, "יצאתי מהבית עם בתי והכלב שלי כשלפתע שמעתי את הצלילים הארוכים. עכשיו, כשאני עוקב אחרי התופעה העולמית כבר זמן רב, כל עניין 'סוף העולם' נשמע לי הגיוני יותר. אני גר בשכונה הזאת כמעט 4 שנים ושמעתי כל מיני מטוסים באים והולכים, אך מעולם לא שמעתי צליל כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully