וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול הלחץ האמריקני, שר החוץ של רוסיה הגיע לביקור בסין

22.3.2021 / 11:54

לברוב ייפגש עם עמיתיו בבייג'ינג, על רקע היחסים המתוחים בין שתי המעצמות לארה"ב, שם ידונו בפיתוח מערכות פיננסיות עצמאיות מאלו של המערב. "להפחית את החשיפה לסנקציות באמצעות חיזוק העצמאות הטכנולוגית"

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ונשיא סין, שי ג'ינפינג (יוני 2019). AP
מחזקים את היחסים כמשקל נגד לארה"ב. פוטין ושי/AP

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב החל היום (שני) ביקור בן יומיים בסין, עם קריאה להפחתת התלות של שתי המעצמות בדולר האמריקני ובמערכות התשלומים המערביות כדי להדוף את ה"אג'נדה האידיאולוגית" של המערב. השיחות של לברוב עם עמיתו הסיני יתקיימו בזמן של מתיחות בין מוסקבה ובייג'ינג עם וושינגטון, תחת ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן.

ביום שישי הסתיים סבב שיחות בין בכירים אמריקנים לסינים באלסקה, שאותם תיארה וושינגטון כ"קשות וישירות". במקביל, שגריר רוסיה בארצות הברית שב אתמול למוסקבה לצורך התייעצויות, אחרי שביידן כינה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין רוצח. רוסיה אף נערכת לסבב סנקציות חדש של ארצות הברית בשל התערבותה בבחירות לנשיאות בשנה שעברה. מוסקבה מכחישה זאת.

לברוב, בשיחה עם התקשורת הסינית בתחילת הביקור, אמר כי מוסקבה ובייג'ינג חייבות להתפתח באופן עצמאי מוושינגטון כדי לסכל את הניסיונות של ארצות הברית לעצור את הפיתוח הטכנולוגי שלהן. "עלינו להפחית את החשיפה לסנקציות באמצעות חיזוק העצמאות הטכנולוגית שלנו, דרך החלפה לאמצעי תשלום חלופיים לדולר", אמר לברוב. "עלינו להפסיק להשתמש במערכות תשלומים בינלאומיות הנשלטות על ידי המערב".

לקראת ביקורו של שר החוץ של רוסיה, בעיתון "גלובל טיימס" שבשליטת ממשלת סין נכתב כי זהו סימן לכך ששיתוף פעולה צמוד בין סין לרוסיה יכול לקזז את השפעת "עשיית הצרות האמריקנית". "תזמון הביקור של לברוב ראוי לציון משום שזה מראה שרוסיה היא המדינה הראשונה שסין חולקת עמה מידע ודעות על סוגיות חשובות אחרי הדיונים עם ארצות הברית", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully