וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן איימה לפגוע בבסיס בוושינגטון ובגנרל בכיר

21.3.2021 / 17:48

גורמי מודיעין אמרו כי ה-NSA ירטה בינואר שיחות של אנשי כוח קודס, שדנו בנקמה על חיסול סולימאני בשל חוסר שביעות רצון מהתגובה עד כה. לדבריהם, הם שמו על הכוונת את הבסיס פורט מקנייר, ואת סגן ראש המטה הכללי, המתגורר שם. לאור האיומים, הצבא דורש אבטחה מוגברת

בווידאו: עיראק מציינת שנה לחיסול סולימאני/צילום: רויטרס

הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) של ארצות הברית ירטה מידע שלפיו איראן שמה על הכוונת שלה בסיס בבירה וושינגטון וגנרל בכיר בצבא - כך אמרו שני גורמי מודיעין אמריקניים בכירים. לדבריהם, המידע שהגיע ל-NSA הצביע על כך שמשמרות המהפכה דנו בהתקפות "בסגנון משחתת קול", בהתייחסם למתקפה נגד הספינה האמריקנית בשנת 2000, שבה נהרגו 17 בני אדם אחרי שסירת תופת התפוצצה בסמוך לה, מול חופי תימן.

על פי המידע המודיעיני, איראן תכננה לחדור לבסיס פורט מקנייר, ולפגוע בגנרל ג'וזף מרטין, סגן ראש המטה הכללי, שמעונו הרשמי נמצא בבסיס. האיומים של איראן, כחלק מרצונה לנקום על חיסול הגנרל קאסם סולימאני בינואר אשתקד, היו בין הסיבות שהובילו את הצבא לדרוש אבטחה מוגברת יותר סביב הבסיס, המוצב סמוך לטיילת החדשה שפותחה לאורך תעלת וושינגטון. הרשויות בעיר מתנגדות לרעיון, שיגביל משמעותית את הגישה לאזור, ובצבא נמנעו מלפרט מדוע הם רוצים להקים אזור חיץ.

סירת הצלה שטה בסמוך לבסיס פורט מקנייר, וושינגטון, ארה"ב, 19 במרץ 2021. AP
בעיר התנגדו להגברת האבטחה. סירת הצלה חולפת בסמוך לבסיס פורט מקנייר/AP

על פי גורמי המודיעין, שדיברו בעילום שם, השיחות שיורטו התנהלו בין אנשי כוח קודס, שבראשו עמד סולימאני. לדבריהם, ההנהגה הצבאית בטהראן לא מרוצה מפעולות הנקם על החיסול של הגנרל הבכיר בבגדאד, במיוחד לא מתוצאות מתקפת הטילים הבליסטיים על בסיס עין אל-אסד בעיראק ימים לאחר מכן. לא היו אבידות בשורות צבא ארצות הברית, אך עשרות חיילים סבלו מפגיעות מוחיות.

הגורמים המודיעניים דיברו בעילום שם משום שהם לא הורשו לדון בפומבי בנושאים של ביטחון לאומי. הפנטגון, NSA והמועצה לביטחון לאומי לא הגיבו או סירבו להגיב לפניות אי-פי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully