וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין אחרי השיחות המתוחות באלסקה: "סיכמנו לשתף פעולה בתחום האקלים"

21.3.2021 / 13:42

סוכנות הידיעות הרשמית בסין דיווחה כי למרות הדיונים הסוערים עם המשלחת האמריקנית, הושגו הבנות על הקמת קבוצת עבודה משותפת שתעסוק בנושא. וושינגטון טרם אישרה את מה שעשויות להיות ההסכמות היחידות בין המעצמות

בווידאו: אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה של ארצות הברית/צילום: רויטרס

סין וארצות הברית יקימו קבוצת עבודה משותפת להתמודדות עם משבר האקלים - כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות הרשמית שינחואה. אם הידיעה, שטרם אושרה על ידי וושינגטון, נכונה, תהיה זו אחת ההתפתחויות החיוביות הבודדות מהשיחות המתוחות בין המעצמות שהתקיימו בסוף השבוע באלסקה.

בכירי הדיפלומטים של ארצות הברית ושל סין, במפגש הראשון שלהם מאז תחילת כהונת של הנשיא ג'ו ביידן, גינו אלו את אלו. וושינגטון תיארה את השיחות כ"קשוחות וישירות", אבל המשלחת הסינית אמרה לאחר המפגש כי שני הצצדים "מחויבים לחיזוק התקשורת ושיתוף הפעולה בתחום שינויי האקלים". לפי הדיווח בסין, הצדדים יערכו שיחות הנוגעות בפעילות הדיפלומטים והנציגויות הקונסולריות, "כמו גם בנוגע לנושאים הקשורים לאנשי תקשורת ברוח של יחסי גומלין ורווח הדדי".

בשנה שעברה, כשהמתיחות בין בייג'ינג לוושינגטון החריפה באופן דרמטי, הן גירשו עיתונאים וסגרו קונסוליות בערים יוסטון ובצ'נגדו.

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן בשיחות עם עמיתיהם מסין באנקורג', אלסקה, 18 במרץ 2021. רויטרס
בלינקן, סאליבן והמשלחת האמריקנית בשיחות עם עמיתיהם מסין/רויטרס

השיחות באנקורג', אלסקה, בהובלת שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן ומקבילו הסיני, יאנג ג'ייצ'י, החלו בסערה, מול מצלמות הטלוויזיה, ולא נראה שהן הניבו פריצת דרך דיפלומטית. ואולם, לפי הדיווח בשינחואה, "שני הצדדים מקווים להמשיך בתקשורת אסטרטגית בדרג גבוה זה והם הסכימו לשמור על דיאלוג, שיתוף פעולה פורה ולהימנע מאי-הבנות כמו גם מסכסוך ומעימות, כדי לפתח את היחסים בין ארצות הברית לסין.

עוד דווח כי סין וארצות הברית דנו בהתאמת מדיניות הטיסות והוויזה בהתאם למצב מגיפת הקורונה, "וקידום הדרגתי של נורמליזציה בחילופי כוח אדם בין סין לארצות הברית".

בפתח השיחות ביום חמישי, הטיח בלינקן בנציגים הסינים את הדאגה של וושינגטון מפעולותיה של סין בשינג'יאנג, הונג קונג וטייוואן, ומתקפות סייבר על ארצות הברית וכפייה כלכלית על בעלות בריתנו". הוא רמ כי "כל אחת מהפעולות אלה מאיימות על הסדר העולמי".

הדיפלומט הסיני הבכיר יאנג ג'יצ'י נאם אחריו במשך 15 דקות, והבהיר כי שינג'יאנג, הונג קונג וטייוואן הן חלק בלתי נפרד מסין. "ארצות הברית משתמשת בכוחה הצבאי והכלכלי בשביל לשפוט ולדכא מדינות אחרות", אמר. הוא האשים כי "שחורים נטבחים בארצות הברית", ושזכויות האדם במדינה נמצאות בנקודת שפל.

אחרי הפגישות, יאנג השמיע טון מפויס יותר ואמר לערוץ הטלוויזיה הסיני CGTN כי השיחות היו בונות פוריות, "אבל כמובן שיש עדיין מחלוקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully