וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין פסק: ניתן לאסור כניסת סייעת שלא התחסנה או נבדקה לבית ספר

עודכן לאחרונה: 21.3.2021 / 12:38

השופטים דחו עתירה שהגישה סייעת מכוכב יאיר-צור יגאל וקבעו כי לא תחזור לעבודה או תקבל שכר. ההחלטה מהווה תקדים שיאפשר לבתי ספר להחליט על תנאי של הצגת בדיקה שלילית או חיסון במנה שנייה לכניסה בשעריהם. "כל עובד חייב לשאת באחריות להחלטתו"

בווידאו: חצי מיליון תלמידים שבים ללימודים/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: רוני כנפו, יותם רונן

בית הדין לעבודה קבע היום (ראשון) כי ניתן לאסור כניסה של סייעת שמסרבת להיבדק או להתחסן נגד קורונה לבית ספר. השופטים דחו עתירה שהגישה סייעת בבית הספר היסודי נוף צורים בכוכב יאיר-צור יגאל בצעד תקדימי, והחליטו כי המוסד לא יידרש להחזיר אותה לעבודה או לשלם את שכרה.

"אף שהבדיקה מהווה חדירה מסוימת לחירויות הפרט, שכן מדובר בבדיקה פולשנית, בבואנו לשים על כפות המאזניים מחד את זכותה של המבקשת לפרטיות, לכבוד וכן את חופש העיסוק בו היא אוחזת ומנגד את זכות הילדים, הצוות החינוכי והוריהם לחיים, דומה כי אין להרחיב מילים בבחינת זכותו של מי גוברת", הבהירו השופטים.

לקריאת ההחלטה המלאה

חזרה ללימודים בבית ספר בלפור ת"א , 21 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"תקדים מבורך"/ראובן קסטרו

השופטים ציינו שהסייעת שיקרה ואמרה שהתחסנה, כשלטענתה הדבר נבע מתוך לחץ, והעידה שאינה מכירה את אופן ביצוע הבדיקה ולא ביררה היכן ניתן לבצע אותה. "תשובות אלה של המבקשת יש בהן כדי להשליך על תום לבה וניקיון כפיה, כאשר מחד מודה המבקשת כי לא דייקה בלשון המעטה בתשובתה למעסיקה ומאידך עותרת כי נסתפק בהצהרתה על מצב בריאותה".

"מדובר בתקדים מבורך שישליך על כל המשק", אמרה בתגובה עו"ד נעמה שבתאי בכר, מומחית בייצוג מעסיקים בדיני עבודה, שייצגה את המועצה האזורית. "בית הדין לעבודה עשה את האיזון הנכון בית הזכויות של העובדים לבין טובת הציבור בכללותו. כל עובד רשאי להחליט על גופו וזכותו להתחסן או לא. אבל כל עובד גם חייב לשאת באחריות להחלטתו. כמובן שאין להטיל את האחריות על המעסיקים, שכל מטרתם היא להגן על עובדיהם ועל הקהל הרחב הבא בשערי מקום העבודה".

ב-11 בפברואר, עם החזרה של מערכת החינוך היסודי לשגרה, הוציא ראש המועצה המקומית הנחיה שרק צוותי הוראה שחוסנו לקורונה או יציגו בדיקה שלילית יורשו להכנס למוסדות החינוך. הסייעת לא הייתה מוכנה לתנאי. לדברי שבתאי בכר, לא היו סיבות רפואיות שמנעו ממנה להתחסן, והחלטתה נבעה מטעמי השמירה על הפרטיות.

בשל כך, הסייעת קיבלה הוראה לא להגיע לבית הספר, ולכן היא עתרה לבית הדין לעבודה. במהלך התקופה האחרונה הסייעת קיבלה שכר מלא מהמועצה המקומית בעודה נמצאת בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully