וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד האמירויות: לא ניקח חלק בקמפיין הבחירות בישראל

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 13:41

אחרי ביטול הביקור של נתניהו, היועץ לנשיא הבהיר כי הניסיונות לקשור את אבו דאבי לבחירות לא מקובלים. "המטרה של הסכמי אברהם הייתה לבנות יחסים אסטרטגיים". רה"מ הכחיש את הדיווחים שיטוס לאמירויות בימים הקרובים: "זה ספין"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך כנס הליכוד בבנייני האומה. הליכוד, אתר רשמי
"לא נוסע לאבו דאבי". נתניהו/אתר רשמי, הליכוד

איחוד האמירויות הבהירה היום (רביעי) כי לא תתערב בקמפיין הבחירות בישראל, ברקע ביטול הביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו והדיווחים על ניסיון להגיע בימים הקרובים. יועצו של נשיא האמירויות אנוואר גרגאש הדגיש כי ההסכמים נועדו אך רק להידוק הקשר בין המדינות, ויישארו במסגרת זו גם בהמשך.

"המטרה של הסכמי אברהם היתה לבנות יחסים אסטרטגיים של שלום ושגשוג עם ישראל", אמר גרגאש. "איחוד האמירויות לא תיקח חלק בקמפיין הבחירות בישראל. לא עכשיו ולא לעולם".

במקביל, נתניהו הכחיש בריאיון לגלי ישראל את הניסיון לארגן ביקור באבו דאבי לפני הבחירות, למרות ששרים בליכוד אמרו שוב ושוב הפוך. "אני לא נוסע לאבו דאבי לפני הבחירות. זה ספין. אני לא יודע מי הוציא אותו", טען.

המשלחת הישראלית לאבו-דאבי ובראשה היועץ לביטחון לאומי וראש המל״ל מאיר בן שבת, התקבלה על ידי שר המדינה לענייני חוץ באיחוד האמירויות אנוואר גרגאש בטקס קבלת פנים חגיגי בשדה התעופה, אבו דאבי, 31 באוגוסט 2020. עמוס בן גרשון/לע״מ, לשכת העיתונות הממשלתית
הבהיר שלא יתערבו בבחירות. גרגאש עם המשלחת לאיחוד האמירויות/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשון/לע״מ

מוקדם יותר היום, באבו דאבי הצהירו כי חרף הכרזותיו של נתניהו לפיהן איחוד האמירויות התחייבה להשקיע בישראל עשרה מיליארד דולרים, הנושא נמצא בשלבים בחינה ראשוניים ביותר. על אף שנתניהו מצהיר על כך ימים האחרונים בכל ריאיון וכנסי בחירות, באמירויות מדגישים כי כלל לא הוקצה כסף לעניין.

בשבוע שעבר, אחרי שנסיעתו לאבו דאבי בוטלה, נתניהו הודיע כי שוחח עם יורש העצר, השיח מוחמד בן-זאיד, וכי האחרון התחייב כי ארצו תשקיע עשרה מיליארד דולרים בישראל. לפי גורמים ישראלים שמעורים בנושא, נתניהו ביקש שהאמירויות יפרסמו הודעה בנושא השקעה אפשרית. באמירויות פרסמו הודעה לפיה הם יבחנו השקעה כזו, אך נתניהו יצר את הרושם שהסיכום סופי ויתרחש בתקופה הקרובה.

בכירים באיחוד האמירויות חשו כי נתניהו שוב משתמש בהם לקמפיין הבחירות שלו והחליטו לפרסם הודעת הבהרה. שר התעשיה והטכנולוגיה סולטאן ג'אבר שנחשב לאחד ממובילי המדיניות הכלכלית באמירויות הדגיש בהודעה כי ההשקעה רק נמצאת בבחינה וכי אם תתרחש תהיה על בסיס כדאיות כלכלית ולא על בסיס פוליטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully