וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים מקשיים נפשיים, יותר גברים מנשים: מטופלי הקנאביס הרפואי בישראל

19.3.2021 / 16:40

מנתוני חברת פנאקסיה עולה כי בשנה החולפת יותר מ-80 אלף איש טופלו בקנאביס, כחמישית מהם בני 70 ומעלה. יותר ממחצית סובלים מקושי בשינה, רבע מחוסר תיאבון ו-18% ממתח. לדברי מומחים, לקנאביס יש יכולת להרגיע כאב, "ולכן חשוב שיהיה חלק מהאפשרויות שעומדות לפני רופאים"

רוקחים מספקים קנאביס רפואי של "תיקון עולם" למטופלים בעלי רישיון, תל אביב. 10 באפריל 2016. הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90
יותר מ-80 אלף מטופלי קנאביס רפואי בישראל/פלאש 90, הדס פרוש, פלאש 90

מנתוני משרד הבריאות עולה כי בשנת 2020 הגיע מספר מטופלי הקנאביס הרפואי ליותר מ-80 אלף איש, כ-0.9% מהאוכלוסייה הכללית בישראל. לפי הנתונים של פנאקסיה, יצרנית הקנאביס הרפואי הגדולה בישראל, עולה כי 20% ממטופלי הקנאביס הרפואי הם מעל גיל 70, רוב הסימפטומים בגינם מקבלים מרשמים קשורים לקשיים נפשיים כמו חרדה ודיכאון, וכי גברים צורכים קנאביס בתדירות כפולה מנשים.

10.67% ממטופלי הקנאביס סובלים מכאבי שרירים (FIBRO), בעוד יותר מ-12% מגלים תסמינים לפוסט-טראומה (PTSD). כמו כן, קרוב ל-13% מהמטופלים סובלים מפריצת דיסק, 12% סובלים מבעיות אורטופדיות, 3% בשל אפילפסיה ו-3% נוספים הם אוטיסטים. עוד נמצא כי 8% מטופלים בקנאביס בשל בחילות והקאות, שלרוב נגרמות לאחר טיפולים כימותרפיים. 7% נוספים בשל לחץ דם גבוה ו-9% בשל מחלת הסוכרת.

רוב מטופלי הקנאביס סובלים מבעיות נפשיות. מהנתונים עולה כי 25% מהמטופלים סובלים מחוסר תיאבון, 18% מדיכאון ו-15% מחרדה. עוד נמצא כי כמעט 18% סובלים ממתח, 10% סובלים משינויים במצב הרוח, ו-10% נוספים מדווחים על עייפות. כמו כן, 54% מבין צרכני הקנאביס סובלים מקושי בהירדמות, ו-50% נוספים מיקיצות בלילה. מהנתונים עולה גם כי גברים צורכים יותר קנאביס מנשים, כשלמעלה מ-64% הם גברים, אל מול 35% שהן נשים.

הנתונים משויכים לשנת 2020, שהייתה מאופיינת בתחלואה גבוהה בשל נגיף הקורונה. אולם טרם ברור עד כמה מחלימים מן הנגיף יגררו תופעות ארוכות טווח, ואם יצטרכו להיעזר בקנאביס בעתיד.

שיינה טרלובסקי, מנהלת רפואית בחברת פנאקסיה, הסבירה לוואלה! כי לקנאביס יש יכולת להרגיע כאב וכי נבחנות גם יכולות הריפוי שלו. "לחולים באפילפסיה זה עוזר להרגיע את הגוף וכך הם נלחמים ממש במחלה. לעומת זאת, לנפגעי פוסט-טראומה הוא מסייע מול סיוטי הלילה ומאפשר להם להירדם - כך שאיכות החיים שלהם עולה לאין שיעור", אמרה.

"המערכת הנפשית יותר מורכבת", קובעת טרלובסקי. "הקנאביס עוזר גם מול אוטיזם בקרב ילדים, הוא מרגיע את ההיפראקטיביות ומסייע להם להתרכז. זו אופציה שצריכה להיות על השולחן כי כל אחד מגיב אחרת לתרופות, ולכן חשוב שזה יהיה חלק מהאפשרויות שעומדות לפני הרופאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully