וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם העיניים לסין: בריטניה תגדיל את הארסנל הגרעיני ב-40%

עודכן לאחרונה: 16.3.2021 / 22:10

ג'ונסון הכריז על אסטרטגיה חדשה והממלכה תוכל להצטייד בעוד 260 ראשי קרב גרעיניים, לעומת 180 כיום. הוא אמר כי הממלכה תתמקד ביחסים עם מדינות אסיה והפסיפיק, ותשמור על יחסים קרובים עם אירופה בעידן שלאחר הברקזיט. רוסיה סומנה כאיום המרכזי

בווידאו: ג'ונסון במהלך נאומו בפרלמנט הבריטי/צילום: רויטרס

בריטניה הודיעה היום (שלישי) כי תגדיל את פוטנציאל מאגר ראשי הקרב הגרעיניים שלה עד אמצע העשור, זאת כחלק משינוי נרחב במדיניות החוץ של הממלכה בעידן שלאחר הברקזיט והמקיף ביותר מאז המלחמה הקרה. מספר ראשי הקרב המקסימלי שלה יגדל ב-40%, מ-180 ראשי קרב שנקבע בתכנית קודמת מ-2010 ל-260.

בעת הצגת האסטרטגיה החדשה, אמר ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, כי בריטניה תתמקד במדינות אסיה והפסיפיק, כמו יפן, הודו ואוסטרליה, שלדבריו הן "מנוע הצמיחה" העולמי. בנוסף לכך, נושאת המטוסים "אליזבת" אמורה להגיע לאזור. ג'ונסון הוסיף כי אחרי הפרישה מהאיחוד האירופי, בריטניה צריכה "ללמוד מחדש את האומנות" שבתחרות מול מדינות עם "ערכים מנוגדים" לשלה.

עם זאת, ראש הממשלה השמרני הדגיש את מחויבותה של בריטניה לברית ההגנה עם נאט"ו ולשמירה על השלום והביטחון באירופה, לצד שימור היחסים עם ארצות הברית, החשובים ביותר כהגדרת המדיניות החדשה. ג'ונסון אמר כי בריטניה תעשה יותר כדי להתמודד עם "האתגר השיטתי" שמציבה סין, והגדיר את רוסיה כאיום החמור ביותר על בריטניה כיום.

בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה עוזב את  הדאונינג 10 16 במרץ 2021. רויטרס
מציג מדיניות חדשה לעשור הקרוב. ג'ונסון/רויטרס

גיבוש מסמך "הבחינה האינטגרלית" של מדיניות החוץ וההגנה של בריטניה נמשך שנה, והוא קובע את סדר העדיפויות של בריטניה עד 2030. על פני התכנית, הנפרסת על פני מאה עמודים, הרחבת המאגר הגרעיני הכרחית בשל "הסביבה הביטחונית המשתנה" מאז 2010. המסמך קובע כי בריטניה לא תציין מפורשות את גודל הארסנל שלה כדי לשמור על "עמימות מכוונת" בפני אויביה. מאידך, התכנית הבטיחה כי בריטניה תשמור על "כוח הרסני מינימלי הדרוש להבטיח שההרתעה הגרעינית של בריטניה נותרת אמינה".

בריטניה, על פי המסמך, עומדת בפני איומים מצד מדינות בעלות נשק גרעיני, ממדינות המתבססות כגרעיניות ומטרור גרעיני בחסות מדינות. הממלכה עתידה להחליף את ראשי הקרב הנוכחיים שלה, בכאלו שיהיו כשירים מבצעית למשך תקופת חייהן של ארבע צוללות גרעיניות חדשות שיהיו מוכנות לשירות בתחילת העשור הבא.

המסמך אמר כי "סביר להניח" שטרוריסטים יצליחו לבצע פיגוע כימי, ביולוגי או גרעיני עד 2030, וכי בריטניה תקים מרכז ללוחמה בטרור כדי לשפר את יכולת התגובה שלה לאיומים. בנוסף לכך, הממשלה רוצה לראות את בריטניה הופכת ל"מעצמת מדע והייטק" עד סוף העשור הנוכחי. בנוסף לכך, הממשלה הבטיחה להקטין את הקיצוצים בסיוע למדינות זרות "כשהמצב הכלכלי יאפשר זאת", אחרי ביקורת שספגה על החלטתה שנבעה, לטענתה, ממגיפת הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully