וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היולדת שמתה מקורונה הובאה למנוחות שבועיים אחרי אחותה: "רצינו לחגוג להן יחד"

16.3.2021 / 19:42

עשרות השתתפו בהלווייתה של שורוק ג'ורבאן מג'סר א-זרקא שמתה לאחר שילדה את בתה, בדומה למות אחותה. קרוביהן סיפרו על הקשר המיוחד ביניהן והשמחה על ההיריון הכפול במשפחה: "ילדו ילד ראשון אחת אחרי השנייה, ומתו". השתיים רצו להתחסן, אך המתינו לשליש השלישי של ההיריון

בווידאו: הובאה למנוחות שורוק ג'ורבאן שמתה מקורונה לאחר שילדה את בתה/צילום: יואב איתיאל

עשרות קרובי משפחה ותושבי ג'סר א-זרקא ליוו היום (שלישי) למנוחות את שורוק ג'ורבאן בת ה-26, שמתה מקורונה לאחר שילדה את בתה. אחותה אמנה בת ה-30 מתה לפני שבועיים מהנגיף, ימים לאחר שילדה את בנה עאדל.

בבית העלמין, ראש המועצה השיח מוראד עמאש ניהל תפילה קצרה במהלכה התמוטט אביהן של שתי האחיות, מוחמד אבו דביס. "רצינו לחגוג להם ביחד ועכשיו כבר לא נוכל", אמר בבכי. שיח עמאס הסביר כי "בגלל קורונה וההנחיות, ההורים לא היו יכולים להיות בקשר איתה וגם לא היו יכולים לראות אותה היום לפני ההלוויה, ולהיפרד".

מוסא, דודן של השתיים מצד האם, סיפר כי "הן היו קרובות מאוד זו לזו, ממש חברות. שתיהן סוף סוף היו בהיריון באותה תקופה, ילדו ילד ראשון אחת אחרי השנייה, ועכשיו גם מתו אחת אחרי השנייה. זה מאוד מאוד קשה למשפחה". גיסן, חמיס, גם הוא אמר כי "זה לא קל. גם לקח להן זמן עד שנכנסו להיריון".

ככל הידוע, השתיים לא היו מחוסנות. הן רצו להתחסן אך על פי ההמלצות המתינו לשליש השלישי של ההיריון.

שורוק ג'ורבאן ואמנה קהווג'י, שתי אחיות שילדו ומתו מקורונה. באדיבות המשפחה
"היו קרובות מאוד". שורוק ואמנה ג'ורבאן/באדיבות המשפחה

אמנה הייתה מאומתת לקורונה, אבל ללא סימפטומים או מחלות רקע ויולדה בניתוח קיסרי בבית החולים מאיר בכפר סבא. מבדיקה עולה כי מהלך הלידה היה שפיר ותקין גם לאחריה. היא שהתה כמה ימים במתחם קורונה להשגחה אחרי הניתוח הקיסרי ועולה ששוחררה ללא תסמינים ובמצב כללי מצוין. אחרי כיומיים מתה בביתה.

ככל הידוע, שורוק הגיעה לבית החולים מלכתחילה כשהיא חיובית לנגיף, נבדקה במיון ולאור שמצבה הכללי היה טוב, היא שוחררה לביתה והומלץ והוסבר לה לשוב לבית החולים אם תחול החמרה ולו הקטנה ביותר. היא אכן חזרה והוחלט כי תאושפז במחלקה לנשים בהיריון המאומתות לקורונה להשגחה. לאחר כמה ימים, כשחלה הידרדרות במצבה, החליט הצוות המקצועי ליילד את תינוקה בניתוח קיסרי כדי להציל את חייה. התינוקת מופידה חולצה, ומטופלת בפגיה. מבית החולים נמסר כי מצבה טוב.

אביה של שורוק ג'ורבאן, יולדת שמתה מקורונה, התמוטט במהלך הלוויתה, ג'סר א-זרקא, 16 במרץ 2021. יואב איתיאל
"רצינו לחגוג להם ביחד ועכשיו כבר לא נוכל". הלווייתה של שורוק, היום/יואב איתיאל

לאחר הניתוח הקיסרי מצבה של האם שורוק המשיך להידרדר, היא הונשמה והורדמה להמשך טיפול ומצבה הוגדר כקשה. "הצוות סביבה המשיך לעשות כל אשר ניתן כדי להיטיב עמה", נמסר מבית החולים הלל יפה בחדרה. "הדברים תוקשרו כל העת לבעלה ולמשפחתה". עוד נמסר כי "לצערנו, היום בבוקר, הידרדר מצבה עוד יותר, ולמרות המאמצים הכבירים של הצוות נפטרה. בית החולים משתתף בצערה של המשפחה ומאחל לה שלא תדע עוד צער".

מבית החולים מאיר בכפר סבא נמסר כי "אמנה הגיעה לבית החולים מאומתת לקורונה ללא סימפטומים כלל או מחלות רקע. בהתאם להתפתחות הלידה הוחלט על ביצוע ניתוח קיסרי אשר מהלכו והזמן שלאחריו היו תקינים. היולדת הושארה להשגחה מספר ימים במתחם קורונה כחלק מהליך ההשגחה אחרי ניתוח ושוחררה במצב טוב וללא סימפטומים עם תינוקה הביתה. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה עם האובדן הטראגי של שתי הנשים הצעירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully