וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 3 נרצחים ב-3 חודשים, ראש העיר טירה מודה: "מפחד לדבר נגד הפשיעה"

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 7:43

הירי במוחמד איאד קאסם הצטרף לגל אלימות ביישוב, והעירייה אובדת עצות לנוכח הנתונים המעידים של שבעה נרצחים מדי שנה. "אני מדבר רק בגלל האחריות שלי, אנחנו במלחמה", אמר מאמון עבד אלחי, וטען: "היו לצעיר סכסוכים שכנראה הובילו לרצח"

מוחמד איאד קאסם צעיר בן 27 שנרצח בטירה. ללא, אתר רשמי
השלישי השנה. איאד קאסם/אתר רשמי, ללא

מותו של מוחמד איאד קאסם בן ה-27, שנורה אמש בפתח ביתו בטירה, הביא לפתיחת חקירת החשד לרצח השלישית מתחילת השנה בעיר. בינואר נדקר למוות פואז דעאס בן ה-56 בעקבות סכסוך עם שכנו, בפברואר נמצא וליד נאסר, תושב העיר בן ה-32, ברכבו ללא רוח חיים עם סימני ירי, וביישוב אובדים עצות וסופרים את הימים עד למקרה הבא.

"לצערי הרב, שלושה נרצחו בטירה מתחילת 2021 ואנחנו רק בחודש מרץ. לפי הסטטיסטיקות, בכל שנה נרצחים בטירה בין שישה לשבעה אנשים, זאת אומרת שזה לא יהיה הרצח האחרון ביישוב", הזהיר ראש העיר, מאמון עבד אלחי. "מצער מאוד להגיד את זה, אבל אנחנו מחכים לנרצח הבא".

"אני מדבר רק בגלל האחריות שלי. זה מפחיד לדבר על זה. זה מפחיד להעלות הצעות נגד הפשיעה", הודה. "אני לא קורא לזה אלימות, אנחנו במצב מלחמה. הגיע הזמן לתת למשטרה סמכויות למעצרים מנהליים בתחום הפלילי - אחרת ימשיך אובדן השליטה באופן מוחלט וחיזוק הפושעים וארגוני הפשיעה".

זירת אירוע הירי בטירה 29 בספטמבר 2020. דוברות משטרת ישראל
שישה עד שבעה נרצחים בשנה. זירת ירי בטירה, ספטמבר/דוברות משטרת ישראל

לדבריו של עבד אלחי, המגמה רק מתחזקת. "מבחינת המשטרה אני שומע על הכוונות הטובות לשפר, אבל לצערי התוצאות מצביעות על התחזקות והתגברות של ארגוני הפשיעה. היום המגזר הערבי נשלט באופן כמעט מוחלט על ידי הפשיעה. הם לא דופקים חשבון לנבחרי הציבור ולרשויות המקומיות וגם לא למשטרה. ההוכחה לכך - הרצח האחרון בג'לג'וליה היה 50 מטר מתחנת המשטרה".

הוא סיפר כי הרקע לירי בקאסם עדיין לא ברור, אך העלה השערה על האירועים שהובילו אליו. "אני מכיר את משפחתו של הנרצח טוב מאוד, אני ואבא שלו גדלנו בילדות באותה שכונה, הוא גדול ממני בשנה שנתיים. המשפחה היא נורמטיבית, מהמשפחות הטובות בעיר", אמר. "אמנם לאיאד קאסם היו כמה דברים פה ושם מבחינת סכסוכים עם גורמים, שאנחנו לא מכירים וגם המשטרה, אך התמונה עדיין לא ברורה. כנראה שהסכסוכים האלה הובילו לרציחתו".

איאד קאסם פונה אתמול במצב אנוש לבית החולים מאיר בכפר סבא כשהוא סובל מפציעות ירי - ושם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות הירי ונבדק חשד לרצח, אך פרטי החקירה עדיין אסורים בפרסום.

לפי נתוני עמותת "יוזמות אברהם", 24 בני אדם נרצחו בחברה הערבית מתחילת, 14 מהם היו בני פחות מ-30. כמו כן, עולה מהנתונים כי 20 מהנרצחים מתו כתוצאה מירי. אף לא אחד ממקרי הרצח פוענח עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully