וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטה כפפות, הצטייד בבנזין והצית אב ל-7 ברכבו: אישום ברצח לצעיר מג'סר א-זרקא

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 14:18

לפי האישום שהוגש לביהמ"ש המחוזי בחיפה, בעקבות ויכוח שפרץ ב-12 בפברואר בין בנו של הנרצח חילמי ג'רבאן לבני משפחה אחרים, הצית סוהיל ג'רבאן (19) את ג'רבאן בן ה-77. על פי חוות דעת מעבדה ביולוגית נמצאו שרידי DNA של הצעיר על כפפה בוערת שנמצאה בזירת הרצח

בווידאו: תושב ג'סר א-זרקא הוצת למוות במהלך סכסוך בין צעירים/צילום: מצלמות אבטחה

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש (ראשון) כתב אישום חמור כנגד צעיר בן 19 מג'סר א-זרקא, בגין רצח אכזרי של תושב הכפר חילמי ג'רבאן בן ה-77, אותו הצית למוות. האירוע המחריד אירע בערב שבת ה-12 לפברואר, על רקע ויכוח שפרץ באותו יום אחר הצהריים בכפר קרע, בין ח'דר, בנו של המנוח, לבין צמד אחיות, בנות משפחה של בני דודו של הצעיר, סוהיל ג'רבאן, שמואשם ברצח בנסיבות מחמירות ובהצתה.

כשחזר ח'דר לכפר ג'סר א-זרקא והשמיע קללות סמוך לבית בני הדוד, מוחמד חרבאי בן ה-24 ומוסלח חרבאי בן ה 32, האירוע הסלים לכלל אלימות הדדית שכללה אחר כך גם את נסרה, אלמנתו בת ה-65 של המנוח, שהיא אמו של ח'דר, ואת בני הדוד המדוברים.

מכתב אישום שהוגש נגדם בשבוע שעבר בבית משפט השלום בחדרה, עולה כי מוחמד ניסה לדקור את ח'דר שניפץ בקבוק על ראשו של מוחמד, שנפצע, וכי כשהאם נסרה הגיעה למקום הכה אותה מוחמד באלה, מוסלח השליך עליה כסאות, ובעוזבה לכיוון הבית כדי שייקחו אותה לטיפול רפואי הם איימו עליה "נוריד את הבן שלך".

מכתב האישום של היום, עולה כי הצעיר, סוהיל ג'רבאן, לבש אז חולצת קפוצ'ון, עטה כפפות על ידיו, הצטייד בבקבוק עם בנזין, לקח עמו מצית ויצא לבצע את ההצתה הקטלנית. על פי כתב האישום, מעט אחרי השעה 19:00 הוא הגיע רגלית סמוך לקיוסק של ואליד עמאש, כמה מטרים מביתם של נסרה וחילמי, כשהוא עוטה מסיכת קורונה על פניו, הבקבוק על גופו וידיו מוסתרות בכיסיו.

חילמי, אב לשבעה וסבא לנכדים, שהתפרנס מאיסוף גרוטאות, היה חובב אקטואליה והיה מוכר כמי שנוהג לשבת ברכבו כדי להאזין לחדשות. הוא יצא אז במכונית בנסיעה לאחור כדי לאפשר לבנו מועין לצאת עם רכבו מהחניה ולקחת את נסרה לטיפול רפואי. מהאישום עולה כי כשחילמי החזיר את הרכב לחניה, ובעודו ברכב, התקדם לעברו סוהיל ג'רבאן, הגיע אל בסמוך לדלת הנהג, שפך בנזין מהבקבוק על הקשיש ועל פנים הרכב והדליק את האש באמצעות המצית. חילמי החל מיד לעלות באש תוך שסוהיל נמלט מהמקום לכיוון הקיוסק כאשר הכפפה הימנית שלו עולה באש והוא משליך אותה בדרכו. כתב האישום מגלה כי הוא המשיך בריצה לכיוון הרחוב הראשי בכפר, ומשם לעבר ביתו.

חילמי ג'רבאן, נרצח ב-12 בפברואר 2021 לאחר שהוצת ברכבו. באדיבות המשפחה
פונה במצב קשה לבית החולים רמב"ם, ומת מפצעיו לאחר ארבעה ימים. חילמי ג'רבאן/באדיבות המשפחה

חילמי ג'רבאן, שבער באש, יצא מהרכב והחל ללכת לכיוון הקיוסק כשהוא זועק לעזרה. אנשים שהיו במקום והבחינו בו כיבו את האש שאחזה בו באמצעות בגדים ושמיכות. הוא נכווה כוויות קשות בדרגה שניה ושלישית שכיסו 70-80% מגופו, כולל פניו ופלג גופו העליון. צוות מד"א שהוזעק לשם העניק לו עזרה ראשונה ופינה אותו במצב קשה לבית החולים רמב"ם בחיפה. שם, ארבעה ימים אחר כך, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

החקירה התנהלה ביחידה למאבק בפשיעה במרחב מנשה של מחוז חוף. חוקרים שהוזעקו תפסו מצלמות אבטחה המתעדות את ההתרחשות לפני ואחרי האירוע. מצלמות סמוך לביתו של סוהיל ג'רבאן תיעדו אותו שב הביתה בפנים חשופות, בבגדים התואמים את אלה שבהם נראה החשוד רעול הפנים בזירה. חולצת הקפוצ'ון שנצפית בסרטונים, נתפסה במכונת כביסה בבית משפחתו של סוהיל ג'רבאן כשאחד משרווליה חרוך מאש, הכפפה הבוערת נתפסה אף היא, ועל פי חוות דעת מעבדה ביולוגית יש בה שרידי DNA של סוהיל ג'רבאן.

בחקירתו הוא הכחיש וטען לאליבי. לדבריו הוא היה באותה עת בבית ארוסתו. הארוסה מאשרת שהיה בביתה, אך יש סתירות ואי התאמות בין גרסאותיהם. בין היתר, פלט שיחות מהטלפון שלו מעיד על ארבע שיחות ביניהם בשעה שהם טוענים כי היו כביכול יחד בביתה. "כל הסבר שייתן למכלול הראיות הנסיבתיות נגדו לאחר צילום הראיות בידי עורך דין הינו בעל משקל אפסי בהיותו כבוש", טוענים בפרקליטות המחוז, "ניתנו לו אינספור הזדמנויות להסביר את הראיות נגדו והוא בחר להסתבך בשקרים".

כאמור, סוהיל ג'רבאן מואשם ברצח בנסיבות מחמירות ובהצתה. "שילח אש במנוח בכוונה לגרום למותו, לאחר תכנון והליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית, וגרם למותו של המנוח באכזריות מיוחדת שהינה העלאתו באש של אדם חי", טוענת התובעת, עו"ד שרון אייל, שבמקביל להגשת כתב האישום מבקשת גם את הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. דיון לגופה של הבקשה עוד יתקיים בשבוע הבא, ובינתיים, תוך שסנגורו של סוהיל ג'רבאן, עו"ד עאדל בויראת, לומד את תיק החקירה, האריך השופט ניצן סילמן את מעצרו עד החלטה אחרת.

תושב ג'סר א-זרקא הוצת למוות במהלך סכסוך בין צעירים
16.2.21. מצלמות אבטחה, אתר רשמי
מתוך התיעוד בו הוצת למוות חילמי ג'ורבאן בן ה-77/אתר רשמי, מצלמות אבטחה

"רק היום הוגש כתב האישום וטרם קיבלנו את חומר הראיות בתיק", אומר לוואלה! עו"ד עאדל בויראת, "הנאשם מכחיש את העבירות המיוחסות לו ורק לאחר שנקבל את חומרי החקירה נגדם נגבש את עמדתנו".

"מדובר במקרה מזעזע, תושב ותיק שלנו שבצורה כל כך איומה מסיים את חייו בסמיכות לבית מגוריו שצריך להיות המקום הבטוח בשבילו", אומר ראש המועצה המקומית ג'סר א-זרקא, השיח' מוראד עמאש, "המשטרה תפסה חשוד והפרקליטות מעמידה לדין אבל היה טוב יותר שנגיע למצב בו הם מונעים התרחשות כזו עוד לפני שהיא בכלל קורית. אנחנו נמשיך ללוות את המשפחה שנותרה ללא בעל, ללא אבא, ללא סבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully