וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת המכליות עם איראן: "ישראל אחראית לדליפת נפט גדולה ב-2019"

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 10:22

עיתון ה"טיימס" הבריטי דיווח כי תקיפת המכלית "סיבאטי" בים האדום הייתה פעולה ישראלית, שגרמה לנזק סביבתי גדול. הפרסום חושף פרטים חדשים על החזית שנחשפה בשבוע שעבר על ידי וול סטריט ג'ורנל

בווידאו: תיעוד ממל"ט איראני של הספינה בבעלות הישראלית שנפגעה מפיצוץ במפרץ עומאן/רשת אל-מיאדין

ישראל אחראית לתקיפת מכלית נפט איראנית בים האדום באוקטובר 2019, שהובילה לדליפת נפט גדולה - כך דווח אמש (שבת) בעיתון הבריטי "טיימס", שחשף פרטים נוספים על החזית הימית בין שתי המדינות, שפורסמה לראשונה בוול סטריט ג'ורנל בשבוע שעבר. המכלית, "סיבאטי", הותקפה לחופי העיר ג'דה שבערב הסעודית, ככל הנראה בזמן שהייתה בדרכה לסוריה.

לאחר המתקפה, איראן אמרה כי הספינה הותקפה בטילים מערב הסעודית, אך חברת הנפט הלאומית הכחישה זאת בהמשך. טהראן לא הטילה אחריות ישירה על אף מדינה, אך אמרה כי זאת "פעולת טרור". אתמול אמר חוקר איראני כי ישראל אחראית ככל הנראה לתקיפת מכלית אחרת, שהייתה בדרכה לאירופה, בשבוע שעבר.

"בהתחשב במיקום הגיאוגרפי והצורה שבה נפגעה הספינה, אחת הסברות החזקות ביותר היא שהיה זה מבצע טרור של המשטר הציוני", אמר אותם גורם בצוות החקירה של איראן, שלא הזדהה בשמו, וצוטט על ידי סוכנות הידיעות נור. הוא הוסיף כי חומרי נפץ פגעו בכמה מכולות על הסיפון של הספינה, וייתכן שהם הושלכו מכלי טיס.

מכלית הנפט האיראנית סביתי שהותקפה בים האדום, 11 באוקטובר 2019. רויטרס
הייתה בדרכה לסוריה. המכלית "סיבאטי" אחרי ההתקפה, 2019/רויטרס

לפי וול סטריט ג'ורנל, ישראל תקפה לפחות 12 כלי שיט של איראן או שהובילו נפט או כלי נשק לסוריה מאז 2019. הפעולה האחרונה, לפי הדיווח, הייתה בחודש שעבר לחופי לבנון. ישראל הרשמית סירבה להגיב לדיווחים, המתפרסמים על רקע המאמצים של ממשל ביידן לחזור להסכם הגרעין עם איראן. בוואלה! פורסם היום כי גורמים במערכת הביטחון ממליצים לפעול להרגעת הזירה, למרות הפגיעה בספינה שבבעלות ישראלית במפרץ עומאן בחודש שעבר.

על רקע שורת הדיווחים, אמר אתמול שר הביטחון בני גנץ כי "אנחנו פועלים לשבש העברות אמצעי לחימה מאיראן ודברים שקשורים באמצעי לחימה וביכולות צבאיות באוויר, בים וביבשה".

"אני לא אומר אם עשינו משהו או לא עשינו משהו", הבהיר גנץ. "לנו יש חובה לפעול נגד זה ונמשיך לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully