וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדויות נגד משי זהב: היחידה לחקירות הונאה בלהב 433 תבדוק את הטענות

13.3.2021 / 19:29

הבדיקה בעניינו של יו"ר זק"א הועברה לידי יאח"ה לאחר שנוהלה באגף החקירות והמודיעין של המשטרה. לפי העדויות שפורסמו ב"הארץ", משי זהב תקף מינית לכאורה ילדים, גברים ונשים במשך שנים. בעקבות התחקיר, הוא ויתר על קבלת פרס ישראל והשעה עצמו מניהול זק"א

יהודה משי זהב במאה שערים, 19 בינואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מכחיש את הטענות. יו"ר זק"א משי זהב/פלאש 90, יונתן זינדל

היחידה לחקירות הונאה בלהב 433 היא היחידה שתבדוק את העדויות נגד יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, לפיהן הוא תקף מינית לכאורה ילדים, גברים ונשים. זאת, לאחר שתחילה המשימה הוטלה על אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל.

הבדיקה שנפתחה אתמול נגד יו"ר זק"א החלה בעקבות תחקיר שפורסם ביום חמישי בעיתון "הארץ", שחשף עדויות של ילדים, נערים ונערות ונשים שטוענים כי הותקפו ונוצלו מינית על ידי משי זהב. שש העדויות מפרטות כי משי זהב נהג, לכאורה, לנצל את מעמדו באופן שיטתי לאורך שנים ארוכות כדי לכפות את עצמו על הקורבנות. לפי התחקיר, אנשי משמרות הצניעות בחברה החרדית ידעו על המעשים, וכך גם המשטרה - שהתקשתה לשכנע את הנפגעים והנפגעות להעיד נגדו.

לאחר פרסום התחקיר, משי זהב החליט לוותר על קבלת פרס ישראל למפעל חיים על תרומה לחברה ולמדינה בו זכה בשבוע שעבר, ובנוסף, השעה את עצמו מתפקידו כיו"ר זק"א. עם זאת, הוא מכחיש את המיוחס לו בתחקיר ואמר: "אין שחר לדברים".

להב 433. ראובן קסטרו
תחקור את הטענות. מבנה להב 433 בלוד/ראובן קסטרו

בתחקיר מפורטת עדותה של צ', שטוענת כי ב-2011 משי זהב ביקש לסייע לה כלכלית, ובמפגש שקבעו הצמיד אותה לספה וכפה את עצמו עליה. לאחר מכן, היא מספרת כי הזהיר אותה: "אם תדברי, ג'יפ של זק"א ידרוס אותך".

בעדות אחרת מספר נ' כי בגיל 16 החל להתנדב בזק"א. לטענתו, משי זהב היה משלם לו, קונה לו אוכל ולוקח אותו לטיולים, ובמקביל מבצע בו מעשים מיניים אחת לשבוע במשך ארבע שנים. לצד זאת, הוא אומר כי יו"ר זק"א אילץ אותו לכאורה לבצע מעשים מיניים עם נשים זרות, תוך שהוא נמצא בחדר וצופה במתרחש, ואף היה עד לכך שמשי זהב כפה את עצמו על אחת מהן. "אני לא מזלזל במעשי החסד הגדולים שהוא עשה, אבל בחסות הדברים האלה הוא עשה מעשים איומים ונוראיים כי הוא יודע שזה מגן עליו", טען נ'.

בעדות נוספת, ע' מפרט כי משי זהב היה מושיב אותו על ברכיו בבית כנסת בשכונת סנהדריה בירושלים ונוגע באיבר מינו לכאורה, בעת שהיה בן חמש בלבד.

משי זהב: "פרסום הכתבה הוא ניסיון 'לחסל חשבון'"

בהנהלת זק"א אמרו כי בארגון קיבלו בתדהמה את העדויות שפורסמו וכי הם סומכים על רשויות החוק בכל הנוגע לביצוע הבדיקה. "הארגון שפועל בהתנדבות כבר 32 שנה למען זיהוי קורבנות טרור, תאונות דרכים ואסונות בארץ ובעולם, הפך לסמל לאחדות העם וקירוב הלבבות", מסרו.

משי זהב מסר בתגובה כי "הפנייה שהופנתה אליי כללה טענות סתומות ואנונימיות ההולכות עשרות שנים אחורה. אבהיר מיד כי אין שחר לדברים", והוסיף כי "איני יכול להתייחס מעבר לכך לפנייה כללית נטולת פרטים. אציין רק ביחס לטענה קונקרטית אחת שנטענה, בניגוד לטענות סתומות אחרות, הנוגעת לפנימייה בירושלים, כי נוהלה בעניין בדיקה משטרתית שנגעה בעיקרה לאחי, ולאחר בחינה נמצא שאין ממש בדברים".

עוד הוא הוסיף כי "פרסום הכתבה הוא ניסיון 'לחסל חשבון' עמי, ולצערי גם לחסל אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully