וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הודיע על הרחבת מבצע החיסונים: "4 ביולי - יום העצמאות מהנגיף"

עודכן לאחרונה: 12.3.2021 / 12:43

נשיא ארה"ב אישר את חבילת התמריצים שהעבירו הדמוקרטים בקונגרס כדי לסייע לאזרחיו להתמודד עם השלכות הקורונה, כוללת 400 מיליארד דולר במענקים ישירים.בנאום מרכזי ראשון לאומה, הוא אמר כי כל בני 18 ומעלה יוכלו להתחסן ב-1 במאי

בווידאו: ביידן מעריך שביולי ארה"ב תחזור לשיגרה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חתם הערב (חמישי) על חבילת הסיוע בסך 1.9 טריליון דולר שאושרה אתמול בקונגרס, ביום השנה לפרוץ מגיפת הקורונה. זהו ההישג החקיקתי הראשון של הנשיא הדמוקרטי, מאז הושבע לתפקיד לפני כ-50 ימים. לצד זאת, הודיע כי האפשרות להתחסן תיפתח בפני בני 18 ומעלה ב-1 במאי.

בנאום לציון שנה למגיפה, הנשיא הודיע על שורת צעדים להאצת מבצע החיסונים, בהם הקצאת 4,000 חיילים לסיוע במאמצים, מתן אישור לחסן לסטודנטים לרפואה, וטרינרים ורופאי שיניים, והעברת מנות ל-950 מרכזים רפואיים ו-20 אלף בתי מרקחת. הוא הכריז על הקדמת יעד מאה הימים לחיסון מאה מיליון אמריקנים, שקבע עם כניסתו לתפקיד, ל-60 ימים בלבד.

"4 ביולי יסמן את תחילת העצמאות שלנו מהנגיף", סימן ביידן את התאריך שבו מציינת ארצות הברית את יום עצמאותה. הוא הוסיף כי המטרה תהיה לאפשר לאזרחים להתקהל בקבוצות קטנות, כדי "להפוך את יום העצמאות למיוחד באמת".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן, וושינגטון, 12 במרץ 2021. רויטרס
תקף במרומז את הממשל הקודם של טראמפ. ביידן בנאומו, הלילה/רויטרס

ביידן לא התייחס ישירות לממשל הקודם, אך ציין כי "הכחישו את הנגיף במשך ימים, ואז שבועות, ואז חודשים, מה שהביא ליותר מתים, יותר נדבקים, יותר לחץ ויותר בדידות".

עם זאת, רוב הנאום היה בסימן שינוי. "יש בינינו חיבור מתוך האובדן והכאב בימים שחלפו, אבל יש גם חיבור מתוך התקווה והאפשרויות לימים שיבואו", אמר. "למצוא את האור בקצה המנהרה זה דבר מאוד אמריקני. למעשה, ייתכן שזה הדבר הכי אמריקני שאפשר לעשות".

לפני שחתם ביידן על הסיוע, יממה קודם מהמתוכנן, אמר ביידן כי "החקיקה ההיסטורית הזו נוגעת לבנייה מחדש של עמוד השדרה של המדינה הזו".

ראש הסגל בבית הלבן, רון קליין, סיפר כי חבילת התמריצים, המכונה תכנית החילוץ האמריקנית, הגיעה כבר הלילה לשולחנו של ביידן, ולכן הוא חתם עליה כבר היום ולא מחר. "אנחנו רוצים להתקדם כמה שיותר מהר", צייץ. לדבריו, טקס בהשתתפות ראשי הקונגרס יתקיים מחר כמתוכנן.

הפגנה מחוץ למשרדי מדורנה בקיימברידג' מסצ'וסטס, ארה"ב בדרישה להפצה גלובלית של החיסונים 11 במרץ 2021. רויטרס
הפגנה מחוץ למשרדי חברת מודרנה במסצ'וסטס בדרישה להפצה עולמית של החיסונים, היום/רויטרס

חבילת התמריצים, מהגדולות בהיסטוריה האמריקנית, כוללת 400 מיליארד דולר שיחולקו במענקים ישירים של 1,400 דולר לרוב האזרחים. בנוסף לכך, יוקצו 350 מיליארד דולר סיוע למדינות ולרשויות השונות, לצד הרחבת ההקלות במס והגדלת המימון להפצת החיסונים.

חבילת הסיוע להתמודדות עם הנגיף, השישית מאז פרוץ המגיפה, זוכה לפופולריות רבה בקרב האמריקנים - אף על פי שכל חברי הקונגרס הרפובליקנים הצביעו נגדה, ללא יוצא מן הכלל. לפי סקר של מכון "פיו", 70% מהמבוגרים תומכים בה, כולל 41% מהרפובליקנים. נציגי הרפובליקנים בקונגרס אמרו כי התכנית בזבזנית ואינה ממוקדת, וביידן לא הצליח בסופו של דבר לגייס את תמיכתם כפי שהבטיח שינסה לעשות אחרי ארבע שנים סוערות ומפולגות תחת טראמפ.

הנשיא ובכירי ממשלו מתכננים לצאת למסע קידום של חבילת התמריצים בשבוע הבא, כולל ביקורים בפנסילבניה ובג'ורג'יה.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן חותם על צו "תוכנית ההצלה האמריקאית" בחדר הסגלגל בבית הלבן 11 במרץ 2021. רויטרס
הישג ראשון לממשלו. ביידן חותם על חבילת התמריצים, הערב/רויטרס

ביידן, שהבטיח במהלך קמפיין הבחירות בשנה שעברה להתמקד בטיפול במגיפה בצורה יעילה יותר מהנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הזהיר את אזרחי ארצות הברית מאז השבעתו בינואר כי הנגיף יגרום למוות וסבל נוספים לפני שהמצב ישתפר. כ-530 אלף אמריקנים מתו מהווירוס, יותר מבכל מדינה אחרת בעולם בפער ניכר, וכ-10% מכלל האוכלוסייה כבר השלימו את החיסון.

קודמו של ביידן זלזל תחילה במשבר שנגרם כתוצאה מהנגיף ונמנע מעטיית מסיכה. במקביל הוא קבע כי הקורונה תעלם במהרה, בעוד ממשלו דחף להאיץ את פיתוח החיסונים. הנשיא לשעבר ורעייתו מלניה לא הופיעו בתשדיר ציבורי שפורסם הלילה, בו עודדו נשיאי ארצות הברית בעבר ורעיותיהם את הציבור להתחסן נגד הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully