וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך וויליאם: "משפחת המלוכה אינה גזענית"

עודכן לאחרונה: 11.3.2021 / 14:56

השני בסדר הירושה הבריטי הגיב לריאיון של אחיו הנסיך הארי ואשתו מייגן מרקל, שאמרו כי אחד מבני המשפחה עסק בשאלת צבע עורו של בנם ארצ'י. "טרם דיברתי עמו, אבל אעשה זאת"

בווידאו: מייגן מרקל והנסיך הארי בריאיון לאופרה ווינפרי/באדיבות yes ו-STINGTV, הארפו הפקות/CBS

הנסיך וויליאם, השני בסדר הירושה לכתר הבריטי, אמר היום (חמישי) כי "משפחת המלוכה אינה גזענית". זאת בעקבות הריאיון של אחיו הנסיך הארי ואשתו מייגן מרקל, שאמרו כי אחד מבני המשפחה עסק בשאלת צבע עורו של בנם ארצ'י.

במהלך ביקור בבית ספר במזרח לונדון, אמר וויליאם כי הוא לא שוחח עם הארי מאז הריאיון שהעניק הזוג לאופרה ווינפרי ושודר לפני שלושה ימים. "טרם דיברתי איתו, אבל אעשה זאת", אמר הנסיך. כשנשאל על ידי אחד הכתבים אם המשפחה המלכותית גזענית, הוא השיב: "אנחנו ממש ללא משפחה גזענית".

הארי ומייגן סירבו לומר בריאיון, שהסעיר את בריטניה ונצפה על ידי מיליונים ברחבי העולם, מי היה אותו בן מלוכה שהתבטא באופן גזעני כלפי בנם הבכור. עם זאת, ווינפרי הבהירה לאחר מכן כי לא הייתה זאת המלכה אליזבת בת ה-94 או בעלה, הנסיך פיליפ בן ה-99, המאושפז בבית חולים בשלושת השבועות האחרונים.

הארי סיפר כי אביו, יורש העצר צ'ארלס, אכזב אותו וכי הוא חש לכוד בחייו המלכותיים. הוא ומייגן מרקל החליטו לוותר על תפקידיהם הציבוריים בתחילת השנה שעברה, ועברו להתגורר בארצות הברית.

הנסיך וויליאם, הנסיך הארי. GettyImages
משפחה במשבר. הנסיכים וויליאם והארי ונשותיהם מייגן מרקל וקייט מידלטון/GettyImages

הריאיון המטלטל של הארי בן ה-36 ומייגן בת ה-39 יצר את המשבר הגדול ביותר בארמון בבריטניה מאז מותה של הנסיכה דיאנה, אמם של הארי וויליאם, ב-1997. מייגן טענה כי בני משפחת המלוכה התעלמו מבקשותיה לעזרה בעת שסבלה ממחשבות אובדניות.

ביום שלישי פרסם הארמון הצהרה בשמה של המלכה, סבתו של הארי, שאמרה כי המשפחה הייתה עצובה לשמוע עד כמה קשות היו השנים האחרונות עבור הזוג. בהצהרה נאמר עוד כי הטענות לגזענות הן מדאיגות ויטופלו ברצינות, אך גם הודגש שם כי "חלק מהזיכרונות עשויים להשתנות". בארמון אמרו כי מדובר בסוגיה משפחתית וכי יש לטפל בה באופן פרטי.

במהלך הריאיון, הארי חשף כיצד הוא התרחק מיתר בני משפחתו, ואמר כי אביו הפסיק לענות לשיחותיו בשלב מסוים. הוא גם תיאר על ריחוק ביחסיו עם אחיו וויליאם. "עוד הרבה ידובר על זה, כפי שאמרתי בעבר, אני אוהב את וויליאם עד עמקי נשמתי, הוא אחי, עברנו יחד דברים קשים ויש לנו עבר משותף", אמר הארי. "אבל אנחנו במסלולים שונים".

דעת הקהל בממלכה הייתה חצויה אחרי הריאיון. בעוד שהיו מי שראה בכך הוכחה לכמה הארמון מיושן ולא סובלני, אחרים אמרו כי הייתה זו מתקפה אינטרסנטית ולא הוגנת מצד הזוג נגד המלכה והמוסד בן אלף השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully