וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח המורה בפריז: תלמידה שהאשימה אותו בהעלבת מוחמד הודתה ששיקרה

עודכן לאחרונה: 9.3.2021 / 15:40

נערה בת 13, שאביה הוביל את קמפיין ההסתה נגד סמואל פאטי, סיפרה בעדותה כי כלל לא הייתה בשיעור שבו הוצגו איורי מוחמד כחלק משיח על חופש הביטוי. "חבריה לכיתה ביקשו ממנה להיות הדוברת", אמר עורך דינה. פאטי נרצח בעריפת ראש, בפיגוע שגרם לסערה רבה בצרפת

בווידאו: מקרון אומר שיגביר את הפעולות נגד האסלאם הקיוצוני/צילום: רויטרס

תלמידה בצרפת, שהאשימה את המורה סמואל פאטי בפגיעה בנביא מוחמד, הודתה כי שיקרה וכלל לא נכחה בשיעור שקדם לרצח שלו. שקריה הובילו לקמפיין הסתה ברשת נגד פאטי, שראשו נערף על ידי צעיר צ'צ'ני בחודש אוקטובר האחרון. הרצח המחריד עורר מחדש את השיח על חופש הביטוי במדינה ועל הצגת קריקטורות הלועגות לאסלאם.

התלמידה, בת 13, אמרה בתחילה לאביה כי פאטי ביקש מהתלמידים המוסלמים לעזוב את השיעור, בזמן שהוא הציג את האיורים של מוחמד במהלך שיעור על חופש הביוטי. עם זאת, לפי הצהרה שמסרה לרשויות, היא הודתה: אני לא ראיתי את האיורים, זאת הייתה ילדה בכיתה שלי שהראתה אותם".

עורך דינה של הנערה אמר כי "היא שיקרה משום שהיא חשה לכודה במערבולת אחרי שחבריה לכיתה ביקשו ממנה להיות הדוברת" שלהם.

ריצ'רד פרנד, דובר האסיפה הלאומית הצרפתית, וחברי פרלמנט במחווה לסמואל פאטי, המורה שראשו נערף,פריז , 20 באוקטובר 2020. רויטרס
טקס זיכרון לרצח פאטי בפרלמנט של צרפת, אוקטובר/רויטרס

אביה של הנערה הגיש תלונה נגד המורה והחל בקמפיין ברשתות החברתיות בהתבסס על דבריה של בתו. הוא זיהה את פאטי ואת התיכון שבו הוא לימד, במערב פריז. לאחר הפיגוע, התביעה אמרה כי יש "קשר נסיבתי ישיר" בין ההסתה ברשת נגד פאטי ולרצח שלו. המחבל, עבדאללה אנזורוב בן ה-18, שמוצאו מצ'צ'ניה, נורה למוות על ידי השוטרים בסמוך לזירה.

בניגוד לטענות, פאטי נהג כפי שעשה בשנים קודמות בשיעורים על חופש הביטוי, והזהיר תלמידים שהוא עומד להראות קריקטורה של מוחמד. הוא אמר כי כל מי שחושב שהוא עשוי להיפגע יכול לסגור את עיניו. התלמידה טענה כי התלמידים המוסלמים התבקשו לעזוב את הכיתה, וכי לאחר שהתנגדה היא הושעתה. עם זאת, לפי העיתון לה פריזיאן, היא הושעתה יום קודם לכן, אחרי היעדרות ממושכת מהלימודים.

בעדותה, שדלפה לכלי התקשורת, היא אמרה כי היא המציאה את הסיפור כדי לא לאכזב את אביה. הוא פרסם שני סרטונים ברשתות החברתיות נגד פאטי לפני הרצח, והוא נעצר לאחר מכן.

עורכת דין של המשפחה אמרה כי משפחתה של הנערה ידעה שהיא לא הייתה בשיעור באותו היום, ומדוע היא הושעתה. "זה מאוד חלש לבוא ולהגיד עכשיו שהאמנתי על השקרים של הבת שלי", אמרה וירג'ין לה רוי לתחנת הרדיו RTL.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully