וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה באירופה: חיסוני ספוטניק 5 ייוצרו באיטליה

עודכן לאחרונה: 9.3.2021 / 14:20

חברת תרופות מקומית חתמה על הסכם עם מוסקבה ליצור החיסון נגד קורונה, שהפך למבוקש בעולם על רקע בעיות באספקת החיסונים המערביים. המהלך עדיין זקוק לאישור הרשויות, וסוכנות התרופות האירופית טרם אישרה לשימוש את החיסון

בווידאו: החיסון הרוסי לקורונה ספוטניק/צילום: רויטרס

חברת תרופות איטלקית-שוויצרית תייצר באיטליה את החיסון של רוסיה נגד קורונה, "ספוטניק 5", בהסכם ראשון מסוגו באיחוד האירופי - כך הודיע היום (שלישי) דובר מטעם לשכת הסחר האיטלקית-רוסית, סטפנו מאגי. מאגי אמר כי יצור החיסונים יחל ביולי, במפעלים של חברת "אדיין" בלומברדיה, שבצפון איטליה. הוא הוסיף כי עשר מיליון מנות חיסונים ייוצרו מ-1 ביולי עד 1 בינואר 2022.

בשל בעיות באספקת החיסונים באיחוד האירופי, כמה מדינות כבר החלו להשתמש בפיתוח הרוסי, אף שהוא טרם קיבל אישור רשמי מסוכנות התרופות האירופית. רק בשבוע שעבר היא החלה בבדיקת החיסון, בצעד ראשון לקראת אישורו של החיסון הלא-מערבי הראשון.

עוד אמר דובר לשכת הסחר כי אם החיסון לא יאושר על ידי סוכנות התרופות האירופית עד 1 ביולי, המנות שייוצרו באיטליה "יירכשו על ידי קרן ההון הריבונית של רוסיה ויופצו במדינות שבהן חיסון הספוטניק מאושר".

חיסון ספוטניק 5 בפודגוריצה, מונטנגרו, 23 בפברואר 2021. AP
מצרך מבוקש בעולם. חיסון "ספוטניק 5" במונטנגרו/AP

משרד הבריאות של איטליה סירב להגיב על הידיעה על ההסכם, וחברת התרופות אדיין טרם מסרה את התייחסותה. הרשויות באיטליה צריכות לתת את אישורן הרשמי לפני שהיצור יצא לדרך.

עד כה, האיחוד האירופי אישור לשימוש שלושה חיסונים נגד נגיף הקורונה - של פייזר האמריקנית וביונטק הגרמנית, של מודרנה האמריקנית ושל אסטרהזניקה ואוקספורד הבריטית-שבדית. ביום חמישי הוא יחליט אם לאשר גם את החיסון של חברת ג'ונסון&ג'ונסון האמריקנית, הניתן במנה אחת.

דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר כי התכנית ליצור חיסוני ספוטניק באיטליה תאפשר לעמוד במהירות בדרישה הרבה אליו ברחבי העולם. הוא גם אמר כי דבריו של בכיר בסוכנות התרופות האירופית, שקרא לחברות האיחוד להימנע מאיסור החיסון הרוסי בשלב זה, "היו לא ראויים, בלשון המעטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully