וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריאיון של הארי ומייגן מסעיר את בריטניה: "לחקור את הטענות לגזענות בארמון"

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 19:50

מפלגת הלייבור קראה היום לבית משפחת המלוכה הבריטית לחקור את הטענות שהדוכס והדוכסית מסאסקס העלו במהלך הריאיון לאופרה ווינפרי, לפיהן מייגן חוותה גזענות בארמון ואף פיתחה מחשבות אובדניות. "זאת תזכורת לכך שיותר מדי אנשים חווים גזענות בבריטניה במאה ה-21"

בווידאו: הריאיון של מייגן מרקל והארי עם אופרה ווינפרי ברשת CBS/באדיבות yes ו-STINGTV, הארפו הפקות/CBS

מפלגת הלייבור בבריטניה קראה היום (שני) לארמון לחקור טענות לגזענות אחרי הריאיון של הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל, המסעיר את הממלכה. מרקל אמרה בריאיון לאופרה ווינפרי כי חבר במשפחת המלוכה העלה "חששות" לגבי צבע עורו של בנם, הנסיך ארצ'י.

מרקל, שנולדה לאמא שחורה ואבא לבן, סירבה לומר מי בדיוק במשפחה התייחס לנושא, כדי "שלא ייפגע שמו, זה יסב לו נזק רב". עם זאת, ווינפרי הדגישה כי לא הייתה זו המלכה אליזבת או בעלה הנסיך פיליפ, סבתא וסבא של הארי.

"זה עצוב מאוד לראות את משפחת המלוכה בסערה כזו", אמר קיר סטאמר, מנהיג הלייבור, המפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה. הוא אמר כי מדובר בסוגיה גדולה יותר מאשר רק משפחת המלוכה. "סוגיות הגזענות והבריאות הנפשית שהעלתה מייגן הן חמורות מאוד. זאת תזכורת לכך שיותר מדי אנשים חווים גזענות בבריטניה במאה ה-21. עלינו להתייחס לכך ברצינות רבה ביותר". לדבריו, אסור לשפוט אף אחד רק לפי צבע עורו או מצבו הנפשי. הוא הוסיף כי הנושאים נדחו הצדה במשך יותר מדי שנים.

הנסיך הארי ומייגן מרקל מתראיינים לאופרה ווינפרי. רויטרס
"התחננתי לעזרה מהמשפחה, אמרתי שאני מודאגת מהמצב הנפשי שלי". מייגן והארי מתראיינים לווינפרי/רויטרס

דובר מטעם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון סירב להגיב לטענות שהושמעו על ידי הדוכס והדוכסית מסאסקס, שוויתרו בתחילת השנה שעברה על תפקידיהם הרשמיים, ואמר כי ג'ונסון לא צפו בריאיון. הממשלה השמרנית טרם מסרה תגובה רשמית בנושא.

שרת הילדים בממשלה, ויקי פורד, אמרה כי לא צפתה בריאיון, אך הוסיפה כי "אין מקום לגזענות בחברה שלנו וכולנו צריכים לעבוד יחד כדי לעצור אותה".

במהלך הריאיון לרשת CBS, שרבים המתינו לו בציפייה שבועות ארוכים, מרקל תיארה איך בשל קשייה עם משפחת המלוכה היא פיתחה מחשבות אובדניות. "התחננתי לעזרה מהמשפחה, אמרתי שאני מודאגת מהמצב הנפשי שלי, אבל הם לא עזרו לי. לא רציתי לחיות". היא תיארה איך פנתה לבכירים בצוות ארמון בקינגהאם בנושא. "אני לא אשכח את השיחה הזאת, הם אמרו 'לבנו איתך, כי אנחנו רואים כמה המצב רע, אבל אנחנו לא יכולים לעשות דבר כי את לא עובדת בשכר של הממלכה'".

המלכה אליזבת' נושאת את הנאום המסורתי של חג המולד לאזרחי בריטניה, שברקע מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה בממלכה. 25 בדצמבר 2020. רויטרס
הדוכס הארי על המלכה אליזבת: "יש לי יותר מדי כבוד אליה"./רויטרס

הנסיך הארי מתח ביקורת על העובדה שבמשפחה לא יצאו נגד "כתבות גזעניות" שנכתבו נגד מרקל, אזרחית ארצות הברית. הוא אמר כי הוא ורעייתו לא קיבלו עזרה מבית המלוכה. "עזבנו בגלל שלא קיבלנו תמיכה או הבנה".

לדבריו, אביו, הנסיך צ'ארלס, סירב בשלב מסויים לשוחח איתו בטלפון, כשהביע את רצונו לעזוב את הממלכה. "היו לנו שתי שיחות טלפון לפני שהוא הפסיק לענות. הוא הציע שאכתוב לו במקום". הארי הוסיף כי שוחח עם סבתו כמה פעמים ואמר כי לא עשה שום דבר מאחורי גבה, "יש לי יותר מדי כבוד אליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully