וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנגליה חזרו ללימודים אחרי חודשיים: "צעד ראשון בדרך חזרה לנורמליות"

8.3.2021 / 15:05

פתיחת בתי הספר אחרי חודשים ארוכים היא השלב הראשון מתוך ארבעה שגיבשה הממשלה להקלה בהגבלות, עם התקדמות מבצע החיסונים. בעוד שבבתי הספר היסודיים התלמידים חולקו לבועות, בתיכון נדרשים בני הנוער לעטות כיסוי פנים בשיעור ולעבור בדיקות המוניות

בווידאו: התלמידים בבריטניה חוזרים לבתי הספר אחרי חודשיים של סגר/צילום: רויטרס

מיליוני תלמידים שבו היום (שני) ללימודים באנגליה בפעם הראשונה אחרי חודשיים, עם תחילת ההקלות בסגר שהוטל כדי לבלום את התפשטות מגיפת הקורונה. פתיחת בתי הספר באנגליה עבור כל התלמידים היא השלב הראשון מתוך ארבעה בתכנית ההקלות של הממשלה, בעודה מנסה למנוע גל חדש של הדבקות אחרי חורף הרסני שבמהלכו בתי החולים היו עמוסים בחולי קורונה.

מכל מדינות אירופה, המספרים בבריטניה הם הקשים ביותר. לפחות 124,500 איש מתו אחרי שאובחנו חיוביים לווירוס, המספר החמישי בגובהו בעולם כולו. לעומת זאת, מבצע החיסונים בממלכה מתנהל בקצב משביע רצון ומהיר בהרבה ביחס ליתר מדינות אירופה.

הסגר באנגליה עדיין תקף למבוגרים עם הגבלות קשות על התקהלויות. בנוסף לכך, תושבים נדרשים להישאר בבתיהם אלא במקרים חיוניים, רוב החנויות עוד סגורות, ובתי הקפה והמסעדות יכולים להציע רק משלוחים או איסוף עצמי.

"פתיחת כל בתי הספר הייתה בעדיפות העליונה שלנו וזה צעד ראשון בתכנית שלנו בדרך חזרה לנורמליות", צייץ ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון.

תלמידים שבים לביה"ס לבנים ברקע ההקלות בלונדון 8 במרץ 2021. רויטרס
היו סגורים במשך חודשים בבית. תלמידים שבים לבתי הספר בלונדון, היום/רויטרס

החזרה ללימודים היא הקלה אדירה עבור מיליוני הורים, שבמשך חודשים ניסו לתמרן בין עבודתם לבין השגחה צמודה על ילדיהם.

בבתי הספר היסודיים, התלמידים חולקו ל"בועות", עם זמני הגעה ויציאה קשוחים והם נדרשים לרחוץ את ידיהם לעתים תכופות.

בחטיבות ובתיכונים, לעומת זאת, ההגבלות נוקשות יותר. הנערים נדרשים לעבור בדיקות קורונה, היוצרות כאב ראש לוגיסטי עבור מוסדות החינוך, ולעטות כיסוי פנים במהלך השיעורים.

למרות הגבלות אלו, יש הסכמה כמעט גורפת בין ההורים, המורים, פסיכולוגים לילדים, עובדים סוציאליים ויתר החברה כי חזרתם של הילדים לבתי הספר היא קריטית לבריאותם הנפשית, החינוך שלהם וסיכוייהם להצליח בחיים.

עוד בנושא

בגלל התפשטות מוטציית הקורונה: ג'ונסון הודיע כי בריטניה נכנסת לסגר

לכתבה המלאה
בדיקות קורונה לתלמידים בביה"ס בבריטניה 8 במרץ 2021. רויטרס
רוב התלמידים החמיצו פרק זמן ממושך מהלימודים. בדיקות בתיכון בהרן ביי, היום/רויטרס

רוב התלמידים החמיצו יותר משלושה חודשי לימודים באביב ובתחילת הקיץ האחרון, עם כניסתה של בריטניה לסגר הראשון שלה. באותה תקופה, כמו גם במהלך הסגר האחרון, רק תלמידי החינוך המיוחד ואלו שהוריהם נחשבים "עובדים חיוניים" על ידי הממשלה הורשו להגיע לבתי הספר. עם זאת, אפילו הם לא זכו לשיעורים רגילים בכיתה, מאחר שהמורים היו עסוקים בארגון למידה מרחוק עבור כל שאר התלימדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully